hoggorm

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 42 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 25, 2017 kl. 21:29 #436248

      Tusen takk igjen.
      Unnskyld, det skal stå 164mm ja. Det var hvertfall lengden på mekonomen.

      Mvh Håkon

        september 16, 2017 kl. 07:33 #434995

        Heisann.
        Har du venstre støtfanger foran tl 900og?

        mvh Håkon

          september 16, 2017 kl. 07:31 #434994

          Heisann.
          Har du venstre støtfanger foran tl 900og?

          mvh Håkon

            augusti 6, 2016 kl. 07:05 #400605

            Hei, angående lim så brukte jeg biltemas spraylim i fjor. Når sommeren kom datt taket ned. Etterpå forsøkte jeg igjen med FROST lim. Det skal tåle sterk varme. Måtte bestille det, ikke alle butikker som har det, men det har holdt godt i et år nå hvertfall. Jeg har et tungt tak fordi jeg brukte ”falsk skinn”. Ligner veldig på baksiden av solskjermingen foran.

            mvh Håkon

            2015-03-05-20.43.28

            2015-03-07-10.22.50

            2015-03-07-10.59.52

            2015-03-14-11.02.13

            2015-03-14-11.02.26

            2015-03-14-11.02.53

            2016-07-08-21.08.57

            • Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av hoggorm.
            • Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av hoggorm.
              april 22, 2016 kl. 20:25 #396362

              Ok, takk for svar. Ja da er det sikkert klart på min også.
              Jeg har en 1990 900i og jeg tenkte å kanskje bytte ut til elektriske speil hvis jeg kom over noen fungerende brukte.

              Mvh håkon

                augusti 3, 2015 kl. 07:30 #377561

                Heisann.
                Jeg har fikset hjulbuene mine nå og fått kjøpt meg lister i Saab klubbens shop.
                Jeg har hørt at det var en spesiell type fett en skulle bruke under listene.
                Vet noen hvilken type fett, eller kan anbefale en?
                Vedlikeholdsmessig: er listene noe man tar av en gang i året for å smøre et nytt fettlag under?

                Mvh Håkon

                  augusti 3, 2015 kl. 07:21 #377557

                  Heisann,
                  Kan man bruke denne rundt bakruta? Den vite rundt bakruta mi har krympa på 25 år og jeg tenkte det kunne vært fint med en ny.

                  mvh Håkon

                  Attachments:
                    juni 28, 2015 kl. 13:54 #376187

                    Heisann, hehe ja kan jo være enig. Det plager meg jo ikke at den gir lyd fra seg. Men jeg syns det er litt morsomt
                    å prøve ut ting, og det kunne vært artig å se om det gjør noen forskjell. I verste fall så har det jo bare ingen effekt.
                    Jeg pleier å ta en langtur i året (Paris, Wien etc) og når man er på autobahn og sånn skader det ikke å ha litt mindre vindsus osv.
                    Men jeg tenkte egentlig å gjøre det mest for moro skyld, og lurte på om noen hadde noen erfaringer med det.

                    mvh Håkon

                      juni 27, 2015 kl. 18:58 #376128

                      Ja, det er en del der, men jeg hører som regel steinsprut i hjulbrønnene for eksempel.
                      I tillegg så er det endel i dører også., men jeg så noen legge slanger mellom listene og metallet for å presse de tettere sammen.
                      Kan man legge en lyddemper oppå en allerede eksisterende lyddemper?
                      Dette er en 900Og 1990 modell

                      mvh håkon

                        juni 3, 2015 kl. 13:34 #374945

                        Tusen takk!
                        Ja jeg skal en tur til sverige i sommer så da kan jeg hente de da samtidig.

                        Mvh Håkon

                          maj 4, 2015 kl. 16:30 #286047

                          Tusen takk. Det viste seg at det var sikringen til de som ikke satt i.
                          Da gikk de så lenge man holdt armen inne, men de går ikke av seg selv hjem etterpå.
                          Jeg visste ikke at de hadde egen sikring.

                          Mvh Håkon

                            mars 29, 2015 kl. 06:34 #202810

                            OK. Tusen takk for svar. Ja den er ikke så stor. 10-15 cm bred ca.
                            Men det virker ikke kritisk med tanke på bilen hvertfall:)

                              mars 12, 2015 kl. 11:33 #202390

                              Hei. Sikkert en dum ting å nevne, men jeg og en kamerat skifta bensinpumpa forrige helg og vi holdt på å sette den inn med plastikken på bunn.
                              Kapselen var gjennomsiktig, så vi så den ikke med en gang.

                                mars 9, 2015 kl. 21:32 #200637

                                Jeg driver og plukker fra hverandre deler av bilen og setter det sammen igjen, og i dag tok jeg taket.
                                Jeg er amatør så dere må ikke slakte prosjektet mitt for mye :), men taket var så fælt at til og med det jeg gjør er en oppgradering tror jeg.

                                Jeg kjøpte 3 meter av et fake-skinn stoff på stoffogstil (de har butikker i norge) for 300kr og 2-3 sprayboks lim fra biltema.
                                Jeg vet ikke hvor bra det blir til slutt og hvor lenge det vil holde, men fargen og er tilnærmet identisk med det som er bak solskjermene, så det matcher veldig bra.
                                Men det er ikke elastisk, og jeg er ikke veldig flink, så jeg har nok av rynker osv. I tillegg er det litt vanskelig for selve platen er ikke akkurat gull.
                                Jeg legger det også rett på plata, jeg legger ikke et nytt lag med skum.

                                Mine erfaringer: forsiktig når du tar det ned. Festene var (halv)råtne og ødelagte hos meg. Deler av pappen detter av. Jeg har forsøkt å forsterke det med duct tape.
                                Hvis du får rynker, så kanskje best å få de i hulla hvor en skal feste håndtaka. Når du skal skrape av det gamle laget så forsvinner deler av plata lett med hvis den er i dårlig forfatning.

                                Taket ligger til i morra og så tenkte jeg å sette det inn.

                                Har lagt ved et par bilder.

                                  februari 28, 2015 kl. 15:10 #202000

                                  Takk.

                                  Så nå har jeg kommet til der hvor jeg må fjerne ringen som er på bremsepumpa. Har noen et enkelt løsningsforslag. Jeg har lest om hammer og skrutrekker, plastrør på ca 13-14 cm og spesialverktøy.
                                  Jeg har kun hammer og skrutrekker akkurat nå 🙂

                                  Mvh Håkon

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 42 totalt)