hoggorm
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Hei, angående lim så brukte jeg biltemas spraylim i fjor. Når sommeren kom datt taket ned. Etterpå forsøkte jeg igjen med FROST lim. Det skal tåle sterk varme. Måtte bestille det, ikke alle butikker som har det, men det har holdt godt i et år nå hvertfall. Jeg har et tungt tak fordi jeg brukte ”falsk skinn”. Ligner veldig på baksiden av solskjermingen foran.
mvh Håkon
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av
hoggorm.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av
hoggorm.
Attachments:
Heisann.
Jeg har fikset hjulbuene mine nå og fått kjøpt meg lister i Saab klubbens shop.
Jeg har hørt at det var en spesiell type fett en skulle bruke under listene.
Vet noen hvilken type fett, eller kan anbefale en?
Vedlikeholdsmessig: er listene noe man tar av en gang i året for å smøre et nytt fettlag under?Mvh Håkon
Heisann,
Kan man bruke denne rundt bakruta? Den vite rundt bakruta mi har krympa på 25 år og jeg tenkte det kunne vært fint med en ny.mvh Håkon
Attachments:
Heisann, hehe ja kan jo være enig. Det plager meg jo ikke at den gir lyd fra seg. Men jeg syns det er litt morsomt
å prøve ut ting, og det kunne vært artig å se om det gjør noen forskjell. I verste fall så har det jo bare ingen effekt.
Jeg pleier å ta en langtur i året (Paris, Wien etc) og når man er på autobahn og sånn skader det ikke å ha litt mindre vindsus osv.
Men jeg tenkte egentlig å gjøre det mest for moro skyld, og lurte på om noen hadde noen erfaringer med det.mvh Håkon
Ja, det er en del der, men jeg hører som regel steinsprut i hjulbrønnene for eksempel.
I tillegg så er det endel i dører også., men jeg så noen legge slanger mellom listene og metallet for å presse de tettere sammen.
Kan man legge en lyddemper oppå en allerede eksisterende lyddemper?
Dette er en 900Og 1990 modellmvh håkon
Jeg driver og plukker fra hverandre deler av bilen og setter det sammen igjen, og i dag tok jeg taket.
Jeg er amatør så dere må ikke slakte prosjektet mitt for mye :), men taket var så fælt at til og med det jeg gjør er en oppgradering tror jeg.Jeg kjøpte 3 meter av et fake-skinn stoff på stoffogstil (de har butikker i norge) for 300kr og 2-3 sprayboks lim fra biltema.
Jeg vet ikke hvor bra det blir til slutt og hvor lenge det vil holde, men fargen og er tilnærmet identisk med det som er bak solskjermene, så det matcher veldig bra.
Men det er ikke elastisk, og jeg er ikke veldig flink, så jeg har nok av rynker osv. I tillegg er det litt vanskelig for selve platen er ikke akkurat gull.
Jeg legger det også rett på plata, jeg legger ikke et nytt lag med skum.Mine erfaringer: forsiktig når du tar det ned. Festene var (halv)råtne og ødelagte hos meg. Deler av pappen detter av. Jeg har forsøkt å forsterke det med duct tape.
Hvis du får rynker, så kanskje best å få de i hulla hvor en skal feste håndtaka. Når du skal skrape av det gamle laget så forsvinner deler av plata lett med hvis den er i dårlig forfatning.Taket ligger til i morra og så tenkte jeg å sette det inn.
Har lagt ved et par bilder.
Takk.
Så nå har jeg kommet til der hvor jeg må fjerne ringen som er på bremsepumpa. Har noen et enkelt løsningsforslag. Jeg har lest om hammer og skrutrekker, plastrør på ca 13-14 cm og spesialverktøy.
Jeg har kun hammer og skrutrekker akkurat nå 🙂Mvh Håkon
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av
-
FörfattareInlägg















