Martin

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 4,030 totalt)
  • Författare

jgk_maj2023_1

Attachments:
        februari 27, 2023 kl. 11:26 #500870

Eftersom intresset har varit obefintligt så ligger den i tunnan med elektronikskräp nu inför nästa runda till tippen 🙂

PM till dig

oktober 22, 2022 kl. 20:39 #497880

Snyggt!

juli 20, 2022 kl. 09:27 #495827

Hello Simon,
            Thank you very much Simon.

Yes, that would be very nice.
            Spoke briefly with Iain H about thsi in Trollhättan.

How can I assist?

juli 17, 2022 kl. 22:17 #495775

• Det här svaret redigerades för 3 år, 9 månader sedan av Martin.
                juni 16, 2022 kl. 21:35 #494934

288035601_10159004479734389_3740768528456091007_n

juni 16, 2022 kl. 21:32 #494933

Jag blandade ihop Mathias och Mattias, och jag ”kopplade inte”.
                  Mitt fel och ingen annans 🙂

Till mitt försvar hade jag jetlag efter att ha flugit 14 timmar på torsdag-fredag innan jag tre timmar efter landning satte mig i limon och körde ner från Uppsala till Trollhättan med ankomst seeent fredag kväll 22:30
                  Jag träffade jag så många trevliga Saabentusiaster så det nästan kokade i skallen.

Jättekul att bilen uppskattades. Denna sommar blir det finlir och ”shakedown”

Ha det gott alla!

juni 15, 2022 kl. 19:54 #494904

Då var det du, jag kopplade inte. My bad. 😳
                    Träffade Anders i tisdags. 👍

maj 9, 2022 kl. 20:56 #493842

Lite kvällsrastning

Attachments:
                        april 28, 2022 kl. 20:49 #493650

Varmt välkomna!!

februari 13, 2022 kl. 23:01 #492218

Jag är här mycket sällan.
                          Väldigt ont om tid med arbete, pendling och klubbfunktionärskap/ reservdelsföretaget SSK Reservdelar.
                          Jag har sparat filer och tanken är att reservdelsverksamheten ska kunna bistå med fler dekaler på lite sikt.

mvh M

januari 11, 2022 kl. 10:33 #491406

Angående kopplingsslang undersöker Janne nu om fler köpare av kopplingsslangen råkat ut för samma sak. Vi återkommer om detta.
                            Sedan har vi kvaliteten. Janne och gänget på lagret har sedan en tid märkt en del varor med ett liknande system Saab hade. Dvs originaldel (nu kvalitetsdel) och ekonomidel.
                            Exempel på kvalitetsdel är spindelled till 99/900 och exempel på ekonomidel är styrled till 9000. (Tyvärr får jag inte länkarna att fungera.)

Mycket arbete återstår att få det som vi vill ha det, men detta är en början.

mvh Martin
                            SSK Reservdelar

januari 1, 2022 kl. 12:09 #491147

Tack Saabaero
                              Vi tar det till oss
                              God fortsättning!

december 30, 2021 kl. 13:46 #491132

Hej och tack för dina synpunkter!

Jag vet inte om du haft en direkt dialog med Skattkärr ännu? De har precis genomfört en omfattande inventering så det har varit mycket att göra.

SSK Reservdelar är mycket måna om att de delar vi nytillverkar och säljer är av bra kvalitet och produktionen är mer eller mindre spridd över hela världen.
                                Det som inte är bra ska åtgärdas, och det som är bra ska vi se till att det fortsatt håller bra kvalitet.
                                Det är ett ständigt pågående arbete för att stödja de Saabentusiaster som endast vill hålla sina pärlor rullande till de Saabentusiaster som gör en renovering till nyskick.

För att det ska vara möjligt är vi beroende av konkret feedback/återkoppling. Men det blir tyvärr väldigt svårt att göra förbättringar för hobbyns bästa om återkopplingen består i svepande formuleringar som att ”i princip alla delar jag köpt nytillverkat är rent skräp”. Som tidigare skrivits ber jag dig att konkret beskriva vad du tycker är skräp så att vi kan åtgärda det. Annars riskerar fler att köpa det du beskriver som skräp. Och det vill väl ingen?

Det finns exempel på att det inte går att få exakt rätt reservdel längre och ibland beror det på att produktionssätt som var giltiga när delarna tillverkades en gång i tiden inte kan användas längre. Men steget till 100% förbättringspotential känns kanske lite orättvis..?

Efter en omfattande renovering av en speciell 99 har jag blandade erfarenheter av diverse NOS-delar jag köpt via andra kanaler.
                                Exempelvis NOS hastighetsmätare där drivningen av vägmätaren slutade att fungera pga sprucket nylondrev.
                                NOS-termostater som inte öppnat vid angivet gradtal och NOS-termokontakter som fungerat när de vill.
                                Att nytillverka hastighetsmätare är sannolikt inte aktuellt ;-), men de andra komponenterna kan vara exempel på när nytillverkat vore att föredra.

Vi strävar ständigt mot att kunna förse hobbyn med kritiska delar, och våra marginaler återinvesteras i fler delar till entusiasterna. Inte till en ägare som vill maximera vinsten.
                                För att vi ska kunna göra det är det viktigt att vi får en bra feedback. Så hjälp oss att bli bättre genom konkret och tydlig feedback.

Tack!
                                Gott Nytt År!
                                Martin, SSK Reservdelar

oavsett vilken reservdel som ska nytillverkas, så måste kvalitén upp minst 100%. i princip alla delar jag köpt nytillverkat är rent skräp. köper bagagnat alla dagar i veckan mot nytilllverkat junk.

december 30, 2021 kl. 13:18 #491131

Tack för förslaget! Vi tar det under övervägande.
                                  mvh Martin

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 4,030 totalt)