mas1
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
jag hade samma problem på min 9-3 -02, låset ”ploppade” inte upp när man tog ur nyckeln följden blev att nyckeln inte gick att vrida om.
Plockade ur tändnings låset rengjorde med bräkleen och tryckluft varvid en massa svart ”klägg” rann ur, fungerar därefter perfekt.
Låsen får tydligen ej smörjas med 5-56 eller liknande.@Stefan wrote:
Jag tycker fortfarande att det är helt obegripligt att folk är så godtrogna? Läser ingen tidningarna eller är de helt begravna i sin lilla sfär? Ibland skulle det räcka med ett par minuters eftertanke, googla på namn, telefonnummer eller gör nånting………….
Jo nog är man lite väl godtrogen ibland, men är priset rätt så är det lätt att slå till snabbt.
Har fortfarande inte sett röken ( :ROLF från)av min turbo eller några pengar än.Stötfångare lackade och klara med hyfsat resultat, några små rinningar på bakre som jag ska ta hand om vid nästa lackeringstillfälle :CE
Motorn isärplockad och inspekterad.
Kamaxel och balansaxelkedjans sträckare helt utfjädrade samt väldigt vacker kopparlyster på vissa lagerhalvor.
Annars såg det helt ut. :CHJag skickade pengar till honom direkt istället för att använda mig av säker betalning, vilket inte var så genomtänkt (vilket min fru ett flertal gånger har påmint mig om).
Självklart ska sådant här ofog uppmärksammas utan att därför gå till direkt personangrepp,
det kan ju vara så att ”annonsören” fått sin id kapad.
Han kommer i alla fall få en förfrågan både från polisen och blocket vad i helvete han håller på med, är han sedan oskyldig eller inte får vi väl se.
På ett annat stort socialt medium fick jag en förfrågan från en kille som kände några som kunde åka och ”knacka på” och fråga efter turbon, men det tror jag nog inte……Naturligtvis räknar jag inte med att Saabklubben ska agera för mig, vill bara dela med mig av mina(dåliga) erfarenheter samt se om någon annan gått på samma mina som jag.
”Hänga ut” var väl felformulerat från min sida, jag ville väl se om det fanns någon annan som svarat på annonsen, jag har inte heller skrivit ut namnet på säljaren, endast lagt ut en länk till annonsen som finns tillgänglig för alla på blocket.@Janne Hagnell wrote:
@mas1 wrote:
Har tagit det med mod….
Inte ett livstecken på 14 dagar!!!
Annonsen är fortfarande aktiv.
http://www.blocket.se/kristianstad/Aero_orginal_turbo_51110852.htm?sa=1
Jag har polisanmält det hela.Det var illa! Tar upp det direkt.
Med vem då????
-
FörfattareInlägg
