saab turbo karlsson

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 97 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 22, 2011 kl. 15:42 #29097

      Jepp ska ta och svänga förbi ditt med min Pärla 😆 , Mötte din kompis i nättraby, Inte ofta man möter en 99 nu för tiden.

        juni 13, 2011 kl. 12:42 #28700

        Så ja, Nu är den godkänd!.

        Ha det

          juni 10, 2011 kl. 06:37 #28702

          Hur går det med bilen??

            juni 10, 2011 kl. 05:55 #28699

            Jepp, Nu är spjället justerat och kontakten justerad.

            Motorn är nog en riktig långmilare, Är urgröpning i spjällhuset efter spjället så det vill fastna när det är stängt. Tittar man in i insuget så är det svart i kanalerna. mm??

            Kan det vara egr som läcker?? Koppla bort?? Bilprovningen skiter ju i att kolla den ändå och på nyare 900 finns den ju ej. I så fall vad ska man ha för plugg i grenröret?

            Upptäkte igår att det är justerbar BTR på den, Kan var den som har fel tryck med ju. Måste ha tag på mätutrustning till bränsletrycket.

              maj 27, 2011 kl. 07:45 #28231

              Hej på er

              Fått ny luftmassemätare monterad, Så nu kan den uteslutas.

              Dock går ej spjället ner så att kontakten sluter, Så får leta efter ett annat spjällhus hemma. Är väl ett måste att den är aktiverad för att få lagom CO?

                maj 23, 2011 kl. 10:52 #28081

                Hej

                Nytt försöka att justera tändningen gjordes i helgen, Om jag nu gjort rätt så justerades den från 20 till 16 grader.

                Nu återstår kontroll av Co-Halt

                  maj 17, 2011 kl. 10:37 #27863

                  Vet du vad det ska vara för gänga?
                  Ansluts på trycksidan mot pumpen?

                  Se även: viewtopic.php?f=19&t=237
                  Mvh

                  Johannes

                    maj 12, 2011 kl. 20:33 #172976

                    Hej på er.

                    Kryss i taket idag.

                    Bilen åkte till bilprovningen idag.

                    Två fel

                    Hög Co och kassa bromsslangar.

                    Får bli byte i morgon kväll och justera Co på känn så ska det nog gå att komma till karlskrona, Är man ju närma verkstad då ju…

                    Mvh

                    Johannes

                      april 27, 2011 kl. 09:49 #172379

                      Får bli att ta tag i annat livet just nu,

                      Frugan delar inte mitt intresse för bilar så orkar inte kriga mer.

                        april 27, 2011 kl. 05:44 #172371

                        Hej på er

                        Idag kommer jag göra er besvikna.

                        Besiktningen är avbokad, Bilen kommer ställas in i ladan på obestämd tid.

                        Framtiden får utvisa om detta projekt kommer bli klart.

                        Tack alla brytt sig.

                          april 26, 2011 kl. 10:06 #172316

                          Helgen arbete avslutat

                          Att man kan få ner en 900 i 2 pallar!!!!

                            april 8, 2011 kl. 07:37 #171604

                            Jepp, Hoppas det är bra skick på den, Man lär väl se det när man lyfter toppen.

                            Någon som har koll på om motornummert är översättningsbart till årsmodell?

                              april 8, 2011 kl. 06:31 #171601

                              Nya Motorn hemma.

                              Skulle behöva ett stativ att sätta upp den i.

                                april 5, 2011 kl. 13:21 #171511

                                Får väl lossa den igen för att komma åt att mäta spänningen på motorn.

                                  april 5, 2011 kl. 05:29 #171485

                                  Var med inne på det. Eller att det är rost i listerna så att det klämmer mot rutan.

                                  Ja ja, Få nöja mig med att öppna högersidan och takluckan :duck:

                                  Någon som har koll om det finns nya lister att köpa till dörrarna? Kostar?

                                  Nya dörrar finns väl inte mer?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 97 totalt)