Saab 900 Aero -84

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Aero -84

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 61 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • april 5, 2011 kl. 05:29 #171485

      Var med inne på det. Eller att det är rost i listerna så att det klämmer mot rutan.

      Ja ja, Få nöja mig med att öppna högersidan och takluckan :duck:

      Någon som har koll om det finns nya lister att köpa till dörrarna? Kostar?

      Nya dörrar finns väl inte mer?

        april 5, 2011 kl. 12:12 #171507

        Jag brukar smörja gejdrar och kuggsegmentet med fett och sedan motionera hissarna en stund.
        Kan även vara läge att se över kablaget så det inte blivit dålig kontakt och spänningsfall.

        Om inget annat hjälper är det ny motor som gäller.

          april 5, 2011 kl. 13:21 #171511

          Får väl lossa den igen för att komma åt att mäta spänningen på motorn.

            april 5, 2011 kl. 14:51 #171517

            Kommer inte ihåg om transmissionskåpan byttes, tyvärr det är ca 7 år sedan. Jag kommer dock ihåg att det var lättare än väntat att fixa denna uppgradering!

              april 5, 2011 kl. 15:26 #171518

              har el motorer till dörrarna i kanon skick om det är dom som bäkat igen vilket är mycket troligt då det kommer in vatten i motorerna med tiden å sen rostar det.
              mvh niklas

                april 8, 2011 kl. 06:31 #171601

                Nya Motorn hemma.

                Skulle behöva ett stativ att sätta upp den i.

                  april 8, 2011 kl. 06:48 #171603

                  Den ser riktigt ren och trevlig ut!
                  Blir nog kanonbra detdär.

                  Biltema har motorstativ som är helt ok.

                    april 8, 2011 kl. 07:37 #171604

                    Jepp, Hoppas det är bra skick på den, Man lär väl se det när man lyfter toppen.

                    Någon som har koll på om motornummert är översättningsbart till årsmodell?

                      april 16, 2011 kl. 05:14 #171909

                      Angående elhissarna – ta en hammare och knacka lite lätt på själva motorn. Fick själv det tipset då mina hissar var halvtrötta, och det funkade! Knackar man för hårt kan motorn börja låta lite…trimmad. Ett lätt förstasteg kanske, så kan du ju plocka ner och smörja upp grejorna om du märker att det hoppar igång.

                      mvh Isak.

                        april 22, 2011 kl. 16:32 #172190
                        Johannes Karlsson wrote:
                        Någon som har koll på om motornummert är översättningsbart till årsmodell?

                        Det borde det vara med den bokstaven som står strax innan alla siffrorna

                          april 26, 2011 kl. 10:06 #172316

                          Helgen arbete avslutat

                          Att man kan få ner en 900 i 2 pallar!!!!

                            april 27, 2011 kl. 05:44 #172371

                            Hej på er

                            Idag kommer jag göra er besvikna.

                            Besiktningen är avbokad, Bilen kommer ställas in i ladan på obestämd tid.

                            Framtiden får utvisa om detta projekt kommer bli klart.

                            Tack alla brytt sig.

                              april 27, 2011 kl. 09:29 #172378

                              Hoppas det inte hänt något allvarligt.

                                april 27, 2011 kl. 09:49 #172379

                                Får bli att ta tag i annat livet just nu,

                                Frugan delar inte mitt intresse för bilar så orkar inte kriga mer.

                                  april 27, 2011 kl. 10:59 #172384

                                  Det tycker jag låter klokt, Johannes.

                                  /B

                                  bengt@akesson-motorsport.se

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 61 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.