Saab 900 Aero -84
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Aero -84
- Detta ämne har 60 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2011-05-12 20:33 av
saab turbo karlsson.
-
FörfattareInlägg
-
april 5, 2011 kl. 05:29 #171485
Var med inne på det. Eller att det är rost i listerna så att det klämmer mot rutan.
Ja ja, Få nöja mig med att öppna högersidan och takluckan :duck:
Någon som har koll om det finns nya lister att köpa till dörrarna? Kostar?
Nya dörrar finns väl inte mer?
april 5, 2011 kl. 13:21 #171511Får väl lossa den igen för att komma åt att mäta spänningen på motorn.
april 5, 2011 kl. 14:51 #171517Kommer inte ihåg om transmissionskåpan byttes, tyvärr det är ca 7 år sedan. Jag kommer dock ihåg att det var lättare än väntat att fixa denna uppgradering!
april 8, 2011 kl. 07:37 #171604Jepp, Hoppas det är bra skick på den, Man lär väl se det när man lyfter toppen.
Någon som har koll på om motornummert är översättningsbart till årsmodell?
Angående elhissarna – ta en hammare och knacka lite lätt på själva motorn. Fick själv det tipset då mina hissar var halvtrötta, och det funkade! Knackar man för hårt kan motorn börja låta lite…trimmad. Ett lätt förstasteg kanske, så kan du ju plocka ner och smörja upp grejorna om du märker att det hoppar igång.
mvh Isak.
april 27, 2011 kl. 05:44 #172371Hej på er
Idag kommer jag göra er besvikna.
Besiktningen är avbokad, Bilen kommer ställas in i ladan på obestämd tid.
Framtiden får utvisa om detta projekt kommer bli klart.
Tack alla brytt sig.
april 27, 2011 kl. 09:49 #172379Får bli att ta tag i annat livet just nu,
Frugan delar inte mitt intresse för bilar så orkar inte kriga mer.
april 27, 2011 kl. 10:59 #172384Det tycker jag låter klokt, Johannes.
/B
bengt@akesson-motorsport.se
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
