v4_petter

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 98 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 22, 2026 kl. 14:40 #529341

      stalla-kopplingsspel
      Tack, menar du denna?

        augusti 11, 2024 kl. 07:35 #516931

        Land Rover – någon som vet mer om det?

          augusti 11, 2024 kl. 07:34 #516930

          Tack det var lite det jag gissade utifrån vad jag hört från andra veteranbilsägare. Men då kvarstår frågan om hur man får tag i nya till Saab v4-eller om man kan ersätta med andra?

            augusti 2, 2024 kl. 14:04 #516748

            Tack jag ska kolla det bakre fästet, och så behåller jag de främre.

              januari 24, 2018 kl. 08:16 #440008

              Tackar, då ska jag genast beställa dem!

                januari 23, 2018 kl. 10:31 #439955

                Hej Anders.

                Fin indiskt gul 95a du har, jag har en likadan och söker nu dubbdäck till den. Var det dessa, https://www.skruvat.se/dack/hankook/hankook-zovac-hp-w401-pb519661.aspx, som du köpte? Kan du rekommendera dem? (Antar de funkar direkt på originalfälgarna?)

                mvh /// Petter

                  maj 16, 2014 kl. 08:11 #174121

                  Alex, if I buy i new one like that one, don’t I have to make adjustments to it so that it works fine with my Saab? And is this, http://www.ebay.co.uk/itm/K-N-AIR-FILTER-56-9075-WEBER-DGV-DGAV-DGAS-LARGE-63mm-/360863824154?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item540528f91a, the one that suits on top of that Weber?

                  Sabbe, det var väl precis så jag tänkte – ta isär och rengöra borde räcka. Men jag är rädd att med min begränsade kunskap så kommer jag att ta isär den – och inte få ihop den igen. Finns det någon som gör detta för en rimlig penning?

                  tackar ////

                    maj 2, 2014 kl. 15:04 #175134

                    Hej och tack för svar.

                    Ronwill ville inte pyssla med min tvåportare utan sälja mig en Weber, det är säkert bättre såklart – men något dyrare än vad jag tänkt mig. MISAB kunde nog renovera, skall kolla lite på priserna – men risk att det inte blir så mycket billigare än Weber. Det kanske helt enkelt inte är någon billig affär att låta renovera?

                      december 12, 2013 kl. 14:10 #61687

                      Sulo,
                      Från början letade jag ju efter 165/80/15 där 80 om jag förstår det rätt är höjden och du tipsade om Vredestein Snow Classic 165 R15 86Q Dubbade. Har det här däcket höjdmått 86 eller är det någon annan siffra?

                      Rally,
                      Jag hittar inga dubbade 155 på däckonline, vad är det för några 155/15 på däck online för 584kr/st du hittade? Kan du skicka direkt länk? och vilken höjd har de?

                      Jag har fått för mig att höjdmåttet, som ju är i procent, bör vara 80 men jag kanske är ute och cyklar?

                      Nu hittade jag faktiskt Hankook W401 165/80-15 86Q på http://www.alven-ingvarsson.se/vinterdäck/hankook/127-w401 men de hade ju bara två i lager och de går inte att beställa fler längre..

                        december 11, 2013 kl. 13:57 #61666

                        ah, där ser man. jag sökte ju på 165or men hittade själv inga och jag är ju ingen newbie på webben precis. nåväl, tackar!

                        Då det inte finns några alternativ direkt så är det väl bara att beställa men gamla däck vill man ju inte få. Om det är någon som har erfarenhet av dessa (eller andra) däck så skriv en rad!

                          januari 2, 2012 kl. 07:44 #37098

                          Hej Olle och tack för hjälp och beskrivning.

                          Behöver jag alltså låssa även på växellådan? Det låter inte riktigt så enkelt som jag hade hoppats på heheh (jag är ingen fena på mekaniken dessvärre).
                          Men det låter iaf som att jag behöver få ner Saaben i något varmt garage för att börja pilla med detta så jag slipper stå på gatan i mörkret och snöslasket. Sommaren är bättre för sånt här trassel så det kanske får bli en verkstad trots allt. Om man nu kan hitta någon som förstår sig på en gammal handväxel i stockholm.

                            september 1, 2009 kl. 09:46 #144803

                            Vädret ser ju lovande ut idag för träff på långholmen. Jag kommer dit men det verkar som att min saab sedan en kortare tid tillbaka enbart går på tre cylindrar, fast den går ju i alla fall..

                              augusti 25, 2009 kl. 14:18 #144516

                              fint väder idag, jag skall dit! hoppas många kommer och att kiosken är öppen

                                april 30, 2009 kl. 13:44 #139374

                                tack. det var väl inte värsta backen,, men det känns att det slirar.

                                kan man kolla de här fjädrarna eller är det lika bra att utgå från att hela rasket skall bytas?

                                armen under damasken vid slavcylindern skall jag kolla.

                                  januari 19, 2009 kl. 20:39 #134021

                                  till och med jag som inte är så hemma på mek och bygg byggde ihop en egen och målade på en eftermiddag och det var inte svårt att passa in den, passade på att göra den lite tjockare när jag ändå höll på. men det behövs en mall såklart.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 98 totalt)