Klas Carlborg
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
maj 4, 2021 kl. 13:44 #484033
Hej kjellake, tack för info.
Har nu fått reda på att bilen ifråga troligen är en -56:a.
Skulle vara jätteintressant att få reda på chassinummer-intervall för denna årsmodell, är det något som du har koll på också?
Tackar på förhandapril 21, 2021 kl. 20:12 #483611Plockade fram Delphi instrumentet och då fick jag en felkod, B2290 , Stegmotor luftblandningsspjäll höger, avbrott. Låter ju som att det är ett hårdvarufel trots allt.
Är det jäkligt att byta den tro?
Var i bilen hittar jag denna stegmotor, någon som kan ge en bra beskrivning, och kanske originalnumret på den?
Jättetacksam för tips angående detta.Attachments:
april 20, 2021 kl. 21:07 #483571Hej igen!
Prövade ovanstående tips, men min enkla OBD läsare, hittade inga felkoder …
Provade också att koppla bort batteriet för att nolla ev. dolda felkoder, funkade inte det heller. Fortfarande full värme , höger fram och i utblås baksäte, enligt tidigare beskrivning …
Har du ( M.Lindgren ) eller någon annan någon idé om vad som kan var fel.
Tips är väldigt välkomna!april 20, 2021 kl. 08:43 #483555Tackar för det tipset , det ska jag absolut kolla upp.
Börjar bli ganska varmt i bilen nu?☀️januari 15, 2019 kl. 19:23 #454269Hej!
Tack för tipset!
Du vet möjligen inte var man kan köpa
dessa plastmuttrar . Har du dessutom saabs artikelnummer så vore det kanon!
Mvh Klasjuli 17, 2017 kl. 16:29 #432918Tack för tipset ,Tilda! Har redan kollat där, tyckte det såg rent och fint ut, men ska kolla igen lite noggrannare denna gång!
juli 11, 2017 kl. 17:41 #432660Tack för era tips! Men efter att ha gjort dessa åtgärder, har jag fortfarande inget helljus…….blir smått tokig på det här.. Kan alltså ”ljustuta” i parkeringsläge och varselljus-läge, antar att det är helljuset man ” ljustutar” med? Däremot tänds inte den blå helljuslampan på instrumentbrädan vid ”ljustutning” Den tänds ju som tidigare sagt när man växlar mellan hel och halvljus, fast det blir ju inget helljus i strålkastarna…….
Ja där är läget just nu ….får nog fundera några varv till….tar under tiden gärna emot fler tips! Hur är det med själva ljusomkopplaren på instrumentbrädan, kan den gå sönder och få den här symptomen?juni 6, 2017 kl. 21:08 #431246Hej David! Tack för ditt svar. Man lär sig något nytt nästan varje dag 🙂 Hade faktiskt inte en aning om att all denna information låg ”dold” bakom ett chassinummer! Tack än en gång!
maj 11, 2017 kl. 00:54 #430045Tack David! Är det alltså så att allt det som står med när man klickat på ”Additional Details” finns installerat i/på den bil man söker på?
Som under ”Major applicability options” och ”Additional applicbility options” t.ex. förbered för CD-växlare och telefonförberedd ,handsfree ?maj 9, 2017 kl. 19:02 #429973Hi Andy! Thanks for your input. Sounds like a smart thing to do, that with the double sided tape. Looking forward to hear more about the cleaning of the rubbers! Regards Klas Carlborg
april 5, 2017 kl. 09:07 #428872Ok , då har jag lite att gå efter vid monteringen . Tack för tipsen !!
-
FörfattareInlägg

