Får inte i växlarna.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Får inte i växlarna.
- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2011-11-24 19:03 av
michelle.
-
FörfattareInlägg
-
Jag har gjort allt jobb enligt denna guide: viewtopic.php?f=27&t=55
Men det står ingenting om luftning eller likande.
Snart lämnar jag in bilen, men det känns surt med tanke på att jag nästan klarat det.november 21, 2011 kl. 15:57 #183599tror ni menar åt samma håll. Och TS menar nog huvudparten av vxllådan som ändå är mot torpeden(bakåt). Men precis som broberg säger blir det svårt om den sidan som visas i bild ligger mot svänghjulet… 🙂
@Anderslindh wrote:
tror ni menar åt samma håll. Och TS menar nog huvudparten av vxllådan som ändå är mot torpeden(bakåt). Men precis som broberg säger blir det svårt om den sidan som visas i bild ligger mot svänghjulet… 🙂
Har vänt den nu, det verkar funka! 😀
Men är det inte konstigt, borde man inte kalla den stora delen med alla växlarna ”Växellådan”?
@Torbo wrote:
@Anderslindh wrote:
tror ni menar åt samma håll. Och TS menar nog huvudparten av vxllådan som ändå är mot torpeden(bakåt). Men precis som broberg säger blir det svårt om den sidan som visas i bild ligger mot svänghjulet… 🙂
Har vänt den nu, det verkar funka! 😀
Men är det inte konstigt, borde man inte kalla den stora delen med alla växlarna ”Växellådan”?
jovisst, men växellådan och motorn sitter ju på samma håll, motorn sitter ju dock i samma radiella plan som kopplignen, lådan under- Oftast brukar man använda motorn som referens och inte växellådan då den är lite överallt.
@Torbo wrote:
@Anderslindh wrote:
tror ni menar åt samma håll. Och TS menar nog huvudparten av vxllådan som ändå är mot torpeden(bakåt). Men precis som broberg säger blir det svårt om den sidan som visas i bild ligger mot svänghjulet… 🙂
Har vänt den nu, det verkar funka! 😀
Men är det inte konstigt, borde man inte kalla den stora delen med alla växlarna ”Växellådan”?
Primärhuset är ju en del av växellådan…

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

