1989 T8 Special. Uppdate
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 1989 T8 Special. Uppdate
- Detta ämne har 104 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-05 09:37 av
torbo.
-
FörfattareInlägg
-
februari 17, 2011 kl. 18:10 #182103
Du ska lossa ett par muttrar på T8an för att lossa servonremmen. När du sen ska montera igen får du ha något mellanlägg mellan toppen/ventilkåpan och servopumpen för att spänna remmen eftersom där inte finns någon mutter för att spänna upp remmen. 🙂
Okej.. Då kan man ju fråga sig vad det är för mutter som jag skruvat på. 😆
Får ut och titta i morgon, men jag måste alltså skruva bort några muttrar… Hmm.. 😕Förövrigt är det ett helvete att byta fjädrar 👿
Stötdämparen var i vägen. Har lyckats få bort ena fjädern, men att få dit den nya (Som är 1cm längre, och hårdare) kommer vara jobbigt.Tror jag ska byta stötdämparna där bak när jag ändå håller på.
@Anderslindh wrote:
Du ska lossa ett par muttrar på T8an för att lossa servonremmen.
Det där beror lite på vad det är för motorkuddar som din bil har.
Är det hydraul lär du ha samma servo som på T16 med sepr behållare uppe på hjulhuset –
men är det inte har du servopump/behållare i ettfebruari 18, 2011 kl. 08:19 #179914@plankan wrote:
@Anderslindh wrote:
Du ska lossa ett par muttrar på T8an för att lossa servonremmen.
Det där beror lite på vad det är för motorkuddar som din bil har.
Är det hydraul lär du ha samma servo som på T16 med sepr behållare uppe på hjulhuset –
men är det inte har du servopump/behållare i ettHade vi inte detta uppe för ett tag sen och kom fram till att alla B201 hade styrservopump-&behållare i samma?
@Anderslindh wrote:
Hade vi inte detta uppe för ett tag sen och kom fram till att alla B201 hade styrservopump-&behållare i samma?
Jo det hade vi –
och i den vevan fick ”vi” också ny infomation om detta med motorkuddarna som gjorde skillnaden 😆@Anderslindh wrote:
@Torbo wrote:
Det är en separat behållare till servon, höger sida.
Aha okej, my bad då :p Då är det bara lossa på en mutter och sen skruva ut justeringen tills du får av remmen 🙂
När jag lossar på justerings muttern så rör sig inte servon. (Jag lossade även muttern som sitter i ..glid saken..)
Justeringsmuttern skruvar lös sig. 🙁
Funkar inte heller att banka. 😆 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.