1989 T8 Special. Uppdate

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 1989 T8 Special. Uppdate

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 105 totalt)
  • Författare

@Torbo wrote:

Fick ett paket idag 😀
      Vafan, kom på att jag glömde remmarna till vattenpumpen. Får köpa nya i morgon på mekonomen..

Dom är faktisk bättre än SP’s

Skall du inte byta den till servo’n när du ändå håller på där ❓

februari 17, 2011 kl. 10:28 #182087

@plankan wrote:

@Torbo wrote:

Fick ett paket idag 😀
        Vafan, kom på att jag glömde remmarna till vattenpumpen. Får köpa nya i morgon på mekonomen..

Skall du inte byta den till servo’n när du ändå håller på där ❓

Jo, det kan nog vara bra.. 😀

februari 17, 2011 kl. 12:03 #182089

@plankan wrote:

Jag har hört att biltemas fläktremmar och kamremmar ska vara Goodyear.
          Och det är väl inte någon skit.

februari 17, 2011 kl. 13:32 #182090

@Glader9991 wrote:

@plankan wrote:

Jag har hört att biltemas fläktremmar och kamremmar ska vara Goodyear.
            Och det är väl inte någon skit.

Well vi har ju inget av det i våra Saabar så… 🙁 Men kanske menar du även deras drivremmar? 😉

februari 17, 2011 kl. 18:03 #182102

Någon som har en bild på hur remmarna ska sitta?

Sedan undrar jag om muttern på servon. Ska man skruva åt den, eller lös den för att lossa remmen? 😆

februari 17, 2011 kl. 18:10 #182103

Du ska lossa ett par muttrar på T8an för att lossa servonremmen. När du sen ska montera igen får du ha något mellanlägg mellan toppen/ventilkåpan och servopumpen för att spänna remmen eftersom där inte finns någon mutter för att spänna upp remmen. 🙂

februari 17, 2011 kl. 20:08 #182107

Okej.. Då kan man ju fråga sig vad det är för mutter som jag skruvat på. 😆
                  Får ut och titta i morgon, men jag måste alltså skruva bort några muttrar… Hmm.. 😕

Förövrigt är det ett helvete att byta fjädrar 👿
                  Stötdämparen var i vägen. Har lyckats få bort ena fjädern, men att få dit den nya (Som är 1cm längre, och hårdare) kommer vara jobbigt.

Tror jag ska byta stötdämparna där bak när jag ändå håller på.

februari 17, 2011 kl. 21:17 #182126

@Anderslindh wrote:

Du ska lossa ett par muttrar på T8an för att lossa servonremmen.

Det där beror lite på vad det är för motorkuddar som din bil har.

Är det hydraul lär du ha samma servo som på T16 med sepr behållare uppe på hjulhuset –
                    men är det inte har du servopump/behållare i ett

februari 18, 2011 kl. 08:19 #179914

@plankan wrote:

@Anderslindh wrote:

Du ska lossa ett par muttrar på T8an för att lossa servonremmen.

Det där beror lite på vad det är för motorkuddar som din bil har.

Är det hydraul lär du ha samma servo som på T16 med sepr behållare uppe på hjulhuset –
                      men är det inte har du servopump/behållare i ett

Hade vi inte detta uppe för ett tag sen och kom fram till att alla B201 hade styrservopump-&behållare i samma?

februari 18, 2011 kl. 10:03 #182146

Det är en separat behållare till servon, höger sida.

februari 18, 2011 kl. 10:12 #182147

@Torbo wrote:

Aha okej, my bad då :p Då är det bara lossa på en mutter och sen skruva ut justeringen tills du får av remmen 🙂

februari 18, 2011 kl. 10:27 #182149

@Anderslindh wrote:

Hade vi inte detta uppe för ett tag sen och kom fram till att alla B201 hade styrservopump-&behållare i samma?

Jo det hade vi –
                            och i den vevan fick ”vi” också ny infomation om detta med motorkuddarna som gjorde skillnaden 😆

februari 18, 2011 kl. 14:20 #182157

Samt att det verkar som att alla T8 special har hydrauliska motorkuddar på H och V sida 🙂

februari 18, 2011 kl. 14:47 #182160

@Anderslindh wrote:

@Torbo wrote:

Aha okej, my bad då :p Då är det bara lossa på en mutter och sen skruva ut justeringen tills du får av remmen 🙂

När jag lossar på justerings muttern så rör sig inte servon. (Jag lossade även muttern som sitter i ..glid saken..)
                                Justeringsmuttern skruvar lös sig. 🙁
                                Funkar inte heller att banka. 😆

februari 19, 2011 kl. 16:50 #182200

Hämtade ett mysigt paket idag 😎
                                  Bakvagnen är klar. Framvagnen tar jag i morgon.

Men jag vet inte hur jag ska rubba servon. Det går varken att spänna den eller lossa den. 🙄

(Fan vad manlig man känner sig med vinkelslipen, gnistor hit och dit.) 😆

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 105 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.