1989 T8 Special. Uppdate
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 1989 T8 Special. Uppdate
- Detta ämne har 104 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-05 09:37 av
torbo.
-
FörfattareInlägg
-
Sådär ja.
Tryckröret till turbon som spottade ut olja är svetsat och provtryckt på en verkstad. 100kr för det, känns bra 😀
Motorn är ihop plockad, oljan är ny och kylarsystemet är rensat. Sjukt mycket skit i kylaren till turbon.Nu återstår expansionskärlet till kylaren, det läcker.
Var kan man köpa ett nytt expansionskärl utan att bli helt rånad på pengarna? 🙄
mars 9, 2011 kl. 17:07 #182693@Torbo wrote:
Sådär ja.
Tryckröret till turbon som spottade ut olja är svetsat och provtryckt på en verkstad. 100kr för det, känns bra 😀
Motorn är ihop plockad, oljan är ny och kylarsystemet är rensat. Sjukt mycket skit i kylaren till turbon.Nu återstår expansionskärlet till kylaren, det läcker.
Var kan man köpa ett nytt expansionskärl utan att bli helt rånad på pengarna? 🙄
Nytt får du inte utan att bli rånad (400-500,-) men har du tur finns ett fräscht på en skrot nära dig…
Finns Nytt på skruvat.se t ex. 🙂Planerna på T16 lägger jag på hyllan eftersom jag vill behålla t8 så länge jag kan. 😎
Var på skroten och köpte en ”nytt” fack. Ser betydligt trevligare ut än det trasiga jag hade innan.
Blev ett nytt kärl också. Eller, 14000mil nytt kärl.
Rev ut den gamla spaken också. Har kört utan damask ett bra tag nu, i väntan på bättre alternativ.
I med en stålspak (i mitt tycke i nyskick). Med damask!
Jag tackar plankan för detta! 😀
.
.
.
.
Här är problemet med servon. Det läcker här och jag har ingen aning om hur jag ska lösa det.
Ska det se hur såhär, eller är det dags att byta packningen? 😕
Likadant här också.En extrabild på den nya slangen till turbon. 😎
@henrikg wrote:
Körde lite T8 när jag var hemma hos föräldrarna senast.. Dom är himla roliga att köra, särskilt på slinriga 70-vägar 🙂
Klart du ska behålla T8-motorn ett tag till 😉
//Henrik
Ja det är skojj 🙂
Tråkiga är väl att jag inte tycker mina hästar är särskillt kraftfulla.
Blev ifrån åkt av en Honda SUV häromdagen. Känns lite tråkigt. 😡
Då har jag ändå ställt upp laddet. 🙄Men har du någon tanke om packningarna som jag visar på bilderna?
Ska det se ut så, är det normalt att det ”läcker” lite?Mvh
@Sebbo wrote:
Det kan vara dax att byta. Jag har gjort det flera gånger på mina bilar och det tar verkligen ingen tid alls, är mkt enkelt 🙂
Ni som är Saab experter, kan ni säga om detta ser bra ut eller dåligt? 🙄
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e63a02f4f837_DSC00076.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.