#257# 2002 9-3 Sport E
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / #257# 2002 9-3 Sport E
- Detta ämne har 310 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2024-01-31 17:33 av
Anonym.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymdecember 30, 2015 kl. 17:45 #383523
Vi kör vidare här 😀
Mittkonsolen åkte ur igen 😛 hittade en annan snyggare med askfat:
Askfatet var aldrig använt –
så den delen åkte ut och nu är det ett bättre förvaringsfack för ”annat” man har i bilen 😀Annars är mittkonsolen med tillbehör färdig:
Baktill, skuffen med ett reservhjul etc etc –
ett reservhjul som inte rullat en enda meter ute på vägarna 😀Mesta av verktygen har aldrig använts, skruvmejslar ligger kvar i org. påse 😉
I morgon dags för matta samt hatthylla 🙂
december 30, 2015 kl. 19:18 #383531Att askkoppar används (om de finns) idag är nog gamska ovanligt. Blir lika förvånad varje gång jag ser någon röka i bilen. Själv rökte jag alltid i bilen när jag var ung på 80-talet. Tiderna förändras.
96 V4 1975 ”Bollen”
december 30, 2015 kl. 22:06 #383534Tror inte jag sett en askkopp i en bil på länge… Nyare då såklart.
Anonymdecember 31, 2015 kl. 02:57 #383540Att askkoppar används (om de finns) idag är nog gamska ovanligt. Blir lika förvånad varje gång jag ser någon röka i bilen.
Själv rökte jag alltid i bilen när jag var ung på 80-talet. Tiderna förändras.Tror inte jag sett en askkopp i en bil på länge… Nyare då såklart.
Nej, askfat fick man också betala extra för på den tiden 😀
Är samma i min 9-5, inget fat där heller – tack och lov 😛
december 31, 2015 kl. 13:11 #383553I samtliga V4 jag har ägt har dock askkopparna varit använda.
96 V4 1975 ”Bollen”
Anonymdecember 31, 2015 kl. 15:10 #383558I samtliga V4 jag har ägt har dock askkopparna varit använda.
Morsan rökte aldrig i bilarna (hon har även haft många V4) –
men farsan ”bomlade” på bra som ett ånglok i 99’an 😛Jo tiderna var annorlunda då ……..
Anonymjanuari 2, 2016 kl. 00:09 #383601Vi kör vidare här, finns fortfarande en del att göra 🙂
Bensintanken har som sagt varit nere 2011för byte av pump.
Men spännbanden ser inget vidare ut i dag:

Köpte nya och passade på i samma veva –
att även handla ny wire till handbromsen:

Tänkte att jag ville skydda dessa nya –
så därför är det bara att dela:

och sedan spruta på lite tunn tectyl i höljet:

Montera ihop igen.Låta det dra några dagar –
och sedan torka bort överflödigt ”smet”

Sedan har vi en i sedvanlig ordning ”tråkig” tank –
som är i behov av lite rengöring:

Ser också på tanken, att den har leget och skarvat lite här och vart 🙁En liten ”överraskning” under all smuts 😀

Sådär, klappat och klart, redo för montering:
För att undvika tanken åter igen skall ligga och skarva –
ja så har jag klistrat på lite tjock dubbeltejp 😛Anonymjanuari 2, 2016 kl. 21:58 #383643Bränsletanken skal på plats ingen –
så blir att börja med påfyllningsrören:En tank redo för att ”hinkas” upp igen:
Voilá 😀
Där satt den:
Och precis när man tror man blir färdig –
ja så ser jag att kanistern är sprucken :OPrecis där spännbandet sitter:
Det fick avbrytas, så istället kom det främre värmeskyddet upp:
januari 3, 2016 kl. 11:12 #383688Ja, alltid hittar man mer än man hade trott när man är igång och rotar…
96 V4 1975 ”Bollen”
Anonymjanuari 3, 2016 kl. 16:45 #383698Fin nack/huvudkudde….
Hehe, ja den fick jag bra till det 😛
Tröttnade på alla dessa brädor man kunde köpa, hur man än bar sig åt –
ja så fick jag mera eller mindre ont i nacken.Är endast ramen kvar av originalet på denna, blev heller aldrig helt klar med den –
men det är den mest bekväma jag haft ändå 😀Tycker sedan inte heller att man skall kasta delar i onödan –
så här kom ett nackskydd från en 900 Jubilee bra på sin plats 😉Anonymjanuari 3, 2016 kl. 16:47 #383700Ja, alltid hittar man mer än man hade trott när man är igång och rotar…
Jo ibland blir det så –
typisk bara att man skall hitta det under ”smutsen” ………. 🙁januari 3, 2016 kl. 20:14 #383702Fördelen med flera bilar är att man inte bara måste få ihop prylarna utan kan avbryta arbetet och i lugn och ro skaffa fram den aktuella delen.
96 V4 1975 ”Bollen”
Anonymjanuari 3, 2016 kl. 20:30 #383703Fördelen med flera bilar
är att man inte bara måste få ihop prylarna utan kan avbryta arbetet och i lugn och ro skaffa fram den aktuella delen.Och en annan är, at det finns gott om 9-3 på skroten 😛
Anonymjanuari 4, 2016 kl. 15:29 #383800Ja, då e vi här vid tangentbordet och granskar bilder………
Detta här ser då inget vidare ut 🙁
Saab 9-3 e jo alltså sjukt plastig i kupén och minsta lilla skada syns direkt
Jag får säkert på huvudet nu när jag skriver detta –
men Saab 9-3 påminner mig lite för mycket om Volvo’s 440/460 serie.(Yes, har själv ägt en 440 – 2.0 Se 1993 engång)
En ”trots allt” rolig bil att köra med den nyare 2.0l på 110Hk –
men kvalitén i kupén skulle vi inte snacka om ……………… :/Nåja, i framtiden kanske jag hittar annan trevligare inredning –
så fram till dess, finns här ”space” att leka på 😛”Locket” over prylfacket går att måla i svart
Samt denna i rött jag inte är 100 på:
Fast då jag är klar med detta, så inser man jo snabbt –
att det liksom fattas mera i den ”vågen” typ konsolen till el-hissarna:Finns liksom då endast en sak att göra åt detta 😀
attachment file=”KUP6.jpg”]Vi delar på den:
Inte för att det är fel på den –
utan mest för att kunna måla om den 🙂Jag har dock även för mig att det skall finnas vissa FAQ omkring hur man kan ”rädda” dom –
mest då ifall rutorna inte går ner.Så här blir det 1:a gången för min del 🙂
Då ja har delat första halvan, så ser man direkt hur mycket ”skit” det kan samlas här :O
Den går att dela ytterligare:
Här har vi ”rubbet”
”Belysningen” ren o redo 😀
Då vi skulle måla om här, så är det först plastprimer som gäller –
lustigt som det mesta får en sådan alu färg efter det :/Här i svart 🙂
Belysningen åter tilbaka på sin plats:
Som det tar sig ut med övre halvan klar:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

