#257# 2002 9-3 Sport E

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / #257# 2002 9-3 Sport E

  • Detta ämne har 310 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2024-01-31 17:33 av Anonym.
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 311 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      december 30, 2015 kl. 17:45 #383523

      Vi kör vidare här 😀

      Mittkonsolen åkte ur igen 😛 hittade en annan snyggare med askfat:

      Askfatet var aldrig använt –
      så den delen åkte ut och nu är det ett bättre förvaringsfack för ”annat” man har i bilen 😀

      Annars är mittkonsolen med tillbehör färdig:

      Baktill, skuffen med ett reservhjul etc etc –
      ett reservhjul som inte rullat en enda meter ute på vägarna 😀

      Mesta av verktygen har aldrig använts, skruvmejslar ligger kvar i org. påse 😉

      I morgon dags för matta samt hatthylla 🙂

        december 30, 2015 kl. 19:18 #383531

        Att askkoppar används (om de finns) idag är nog gamska ovanligt. Blir lika förvånad varje gång jag ser någon röka i bilen. Själv rökte jag alltid i bilen när jag var ung på 80-talet. Tiderna förändras.

        96 V4 1975 ”Bollen”

          december 30, 2015 kl. 22:06 #383534

          Tror inte jag sett en askkopp i en bil på länge… Nyare då såklart.

            Anonym
            december 31, 2015 kl. 02:57 #383540

            Att askkoppar används (om de finns) idag är nog gamska ovanligt. Blir lika förvånad varje gång jag ser någon röka i bilen.
            Själv rökte jag alltid i bilen när jag var ung på 80-talet. Tiderna förändras.

            Tror inte jag sett en askkopp i en bil på länge… Nyare då såklart.

            Nej, askfat fick man också betala extra för på den tiden 😀

            Är samma i min 9-5, inget fat där heller – tack och lov 😛

              december 31, 2015 kl. 13:11 #383553

              I samtliga V4 jag har ägt har dock askkopparna varit använda.

              96 V4 1975 ”Bollen”

                Anonym
                december 31, 2015 kl. 15:10 #383558

                I samtliga V4 jag har ägt har dock askkopparna varit använda.

                Morsan rökte aldrig i bilarna (hon har även haft många V4) –
                men farsan ”bomlade” på bra som ett ånglok i 99’an 😛

                Jo tiderna var annorlunda då ……..

                  Anonym
                  januari 2, 2016 kl. 00:09 #383601

                  Vi kör vidare här, finns fortfarande en del att göra 🙂

                  Bensintanken har som sagt varit nere 2011för byte av pump.
                  Men spännbanden ser inget vidare ut i dag:
                  bedset1

                  Köpte nya och passade på i samma veva –
                  att även handla ny wire till handbromsen:
                  bedset2

                  Lite skilnad är det på dom 😛
                  bedset3

                  Tänkte att jag ville skydda dessa nya –
                  så därför är det bara att dela:
                  designtest4

                  och sedan spruta på lite tunn tectyl i höljet:
                  designtest5
                  Montera ihop igen.

                  Låta det dra några dagar –
                  och sedan torka bort överflödigt ”smet
                  designtest6

                  Sedan har vi en i sedvanlig ordning ”tråkig” tank –
                  som är i behov av lite rengöring:
                  designtest7
                  Ser också på tanken, att den har leget och skarvat lite här och vart 🙁

                  En liten ”överraskning” under all smuts 😀
                  Saab-900-T8

                  Sådär, klappat och klart, redo för montering:

                  För att undvika tanken åter igen skall ligga och skarva
                  ja så har jag klistrat på lite tjock dubbeltejp 😛

                    Anonym
                    januari 2, 2016 kl. 21:58 #383643

                    Bränsletanken skal på plats ingen –
                    så blir att börja med påfyllningsrören:

                    En tank redo för att ”hinkas” upp igen:

                    Voilá 😀

                    Där satt den:

                    Och precis när man tror man blir färdig –
                    ja så ser jag att kanistern är sprucken :O

                    Precis där spännbandet sitter:

                    Det fick avbrytas, så istället kom det främre värmeskyddet upp:

                      januari 2, 2016 kl. 23:49 #383679

                      Fin nack/huvudkudde….
                      Det andra ser bra ut oxå så klart!

                        januari 3, 2016 kl. 11:12 #383688

                        Ja, alltid hittar man mer än man hade trott när man är igång och rotar…

                        96 V4 1975 ”Bollen”

                          Anonym
                          januari 3, 2016 kl. 16:45 #383698

                          Fin nack/huvudkudde….

                          Hehe, ja den fick jag bra till det 😛

                          Tröttnade på alla dessa brädor man kunde köpa, hur man än bar sig åt –
                          ja så fick jag mera eller mindre ont i nacken.

                          Är endast ramen kvar av originalet på denna, blev heller aldrig helt klar med den –
                          men det är den mest bekväma jag haft ändå 😀

                          Tycker sedan inte heller att man skall kasta delar i onödan –
                          så här kom ett nackskydd från en 900 Jubilee bra på sin plats 😉

                            Anonym
                            januari 3, 2016 kl. 16:47 #383700

                            Ja, alltid hittar man mer än man hade trott när man är igång och rotar…

                            Jo ibland blir det så –
                            typisk bara att man skall hitta det under ”smutsen” ………. 🙁

                              januari 3, 2016 kl. 20:14 #383702

                              Fördelen med flera bilar är att man inte bara måste få ihop prylarna utan kan avbryta arbetet och i lugn och ro skaffa fram den aktuella delen.

                              96 V4 1975 ”Bollen”

                                Anonym
                                januari 3, 2016 kl. 20:30 #383703

                                Fördelen med flera bilar
                                är att man inte bara måste få ihop prylarna utan kan avbryta arbetet och i lugn och ro skaffa fram den aktuella delen.

                                Och en annan är, at det finns gott om 9-3 på skroten 😛

                                  Anonym
                                  januari 4, 2016 kl. 15:29 #383800

                                  Ja, då e vi här vid tangentbordet och granskar bilder………

                                  Detta här ser då inget vidare ut 🙁

                                  Saab 9-3 e jo alltså sjukt plastig i kupén och minsta lilla skada syns direkt

                                  Jag får säkert på huvudet nu när jag skriver detta –
                                  men Saab 9-3 påminner mig lite för mycket om Volvo’s 440/460 serie.

                                  (Yes, har själv ägt en 440 – 2.0 Se 1993 engång)

                                  En ”trots allt” rolig bil att köra med den nyare 2.0l på 110Hk –
                                  men kvalitén i kupén skulle vi inte snacka om ……………… :/

                                  Nåja, i framtiden kanske jag hittar annan trevligare inredning –
                                  så fram till dess, finns här ”space” att leka på 😛

                                  ”Locket” over prylfacket går att måla i svart

                                  Samt denna i rött jag inte är 100 på:

                                  Fast då jag är klar med detta, så inser man jo snabbt –
                                  att det liksom fattas mera i den ”vågen” typ konsolen till el-hissarna:

                                  Finns liksom då endast en sak att göra åt detta 😀
                                  attachment file=”KUP6.jpg”]

                                  Vi delar på den:

                                  Inte för att det är fel på den –
                                  utan mest för att kunna måla om den 🙂

                                  Jag har dock även för mig att det skall finnas vissa FAQ omkring hur man kan ”rädda” dom –
                                  mest då ifall rutorna inte går ner.

                                  Så här blir det 1:a gången för min del 🙂

                                  Då ja har delat första halvan, så ser man direkt hur mycket ”skit” det kan samlas här :O

                                  Den går att dela ytterligare:

                                  Här har vi ”rubbet”

                                  ”Belysningen” ren o redo 😀

                                  Då vi skulle måla om här, så är det först plastprimer som gäller –
                                  lustigt som det mesta får en sådan alu färg efter det :/

                                  Här i svart 🙂

                                  Belysningen åter tilbaka på sin plats:

                                  Som det tar sig ut med övre halvan klar:

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.