Denna gång 900i 16 88b.
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Denna gång 900i 16 88b.
- Detta ämne har 215 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2024-06-09 22:32 av
Andreas Hermansson.
-
FörfattareInlägg
-
juni 30, 2019 kl. 15:12 #460562Tänkte förvirra folk med två tanklock. För att slippa fundera på sida om pumpen??
96 V4 1975 ”Bollen”
juni 30, 2019 kl. 17:14 #460563Lånar Christers bild som ”förebild”.
Sedan nästan klar utvändigt.
Attachments:
juni 30, 2019 kl. 17:44 #460571Jag fick även ordning på farthållaren. Jag ”reseta” pedalkontakterna. Tryck ner pedalen och dra ut piggen på kontakten, man hör liksom klicklägen. När man sedan släpper pedalen hörs ett par klick när kontakten går in till ”rätt” läge.
Så nu kan man kryssa på i högfartstempo lätt avslappnad med frisk fläkt från den öppna tackluckan och ena sidofönstret bak öppet i första läget.
?-
Det här svaret redigerades för 7 år, 1 månad sedan av
Andreas Hermansson.
juli 4, 2019 kl. 05:48 #460796Första ”riktiga” bilträff en med bilen (jag kan ju inte räkna när alla våra bilar träffas).
Snackade som hastigast med Leo, ägaren till fjolårets ”Årets Klassiker” vinnare Saab 99 turbo 16 ’70. Annars var det en Sonett och 3 96or, 2 og 900 cab och en mycket fin 99 som förgyllde denna onsdagskväll i Trollhättan.För övrigt går bilen mycket bra, jag kunde vila foten lite på dit/hemvägen nu när farthållaren funkar.
En sak jag skulle vilja få ordning på är att solluckan ligger lågt på vänster sida vilket medför en del brus även i stängt läge.Attachments:
juli 4, 2019 kl. 08:45 #460799Bilen ser fräsch ut nu må jag då säga. Kul!
Björn
Västerås
Garaget: www.garaget.org/Mr_SunBear
Instagram: www.instagram.com/mr_sunbears_garage
Projekttråd STCS http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/148978-Mr_SunBear-s-Garage-Bilarna-och-projektenHej!
Trevligt med lite bilträff, nästa saabträff i mina trakter är Nordic och Gälvleträffen i slutet av juli.
Blir sånt dj..a tomrum efter festivalen ?.Kan du beskriva närmare vad/Hur du gjorde med farthållaren?
Jag har läst det du skrivit tidigare men hänget inte med, ska tändningen vara på, menar du knappen vid spaken?
Inte lätt att förklara för någon som inte begriper ?.
Mvh
Mathias
juli 4, 2019 kl. 21:10 #460837Hej!
Trevligt med lite bilträff, nästa saabträff i mina trakter är Nordic och Gälvleträffen i slutet av juli. Blir sånt dj..a tomrum efter festivalen ?.
Kan du beskriva närmare vad/Hur du gjorde med farthållaren?
Jag har läst det du skrivit tidigare men hänget inte med, ska tändningen vara på, menar du knappen vid spaken?
Inte lätt att förklara för någon som inte begriper ?.
Mvh
MathiasJa, det blir lite tomt…
Tändningen är avstängd.
Det är kontakterna för pedalerna jag pratar om.
Jag får nog fixa någon bild…återkommer….
juli 4, 2019 kl. 22:29 #460842Här är då bild på pedalkontakten för kopplingen när pedalen är uppsläppt.
Det är den svarta plåtbiten som på erkar brytaren.
Här har jag tryckt ner pedalen och på så vis frigjort plåtblecket från kontakten.
I detta läge tar jag tag i den utskjutande pinnen som påverkas av plåtblecket å drar ut den. Det är då det klickar för varje läge jag drar ut.
När pedalen sedan släpps justeras kontakten automatiskt till rätt läge.Attachments:
juli 23, 2019 kl. 21:24 #461503Har skruvat lite funktionsgrejer på bilen, fick bla bytt en spindelled som blivit JÄTTEGLAPP efter mitt användande av bilen.
Bjuder har på bild nyss hemkommen från tisdagsträff i Sunnanå!
Som ni ser är bakrutorna och solluckan öppna!
Det var en skön kväll!
?-
Det här svaret redigerades för 7 år sedan av
Andreas Hermansson.
-
Det här svaret redigerades för 7 år sedan av
Andreas Hermansson.
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.