hur mycket kan man borra

Forum / Övrigt / SSR / hur mycket kan man borra

Forum / Övrigt / SSR / hur mycket kan man borra

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 67 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 24, 2009 at 09:50 #144420

      ok, då får vi se om någon kan svara.

        augusti 25, 2009 at 08:11 #144494

        mina packningar till v4n är 1.35 i tjocklek

          augusti 25, 2009 at 09:49 #144498

          Jag önskar att jag kunde men se det kan jag inte! Letade lite formel men det känns trist att uppfinna hjulet igen..

            augusti 25, 2009 at 11:20 #144505

            citat:
            mina packningar till v4n är 1.35 i tjocklek

            ca diff på 5 hundradelar vad jag mätt.

              augusti 26, 2009 at 16:25 #144561

              Jaha Fredrik du fick rätt din rackare.Nybyggda motorn sänktes ner i den gule lille Herbert monterade grupp a rören och startade upp 1800:an .Den lätt gött nästan som en liten Mustang V8 gick kanon i ca 5-8 min sen stog det som en kaskad ur expansions kärlet.
              Man var inte speciellt glad just då kan jag säga.Skickade tillbaks motorn till motorbyggaren med diverse svordomar men man är van inte första race motorn man bygger.När motorbyggaren tog isär motorn visade det sig att topppackningarna inte hållit tätt svarta spår överallt.Nu blir det riktiga kopparrings packningar.OOOOPS glömde jag att berätta att jag HADE XP packningar.Kan även berätta att motorbyggaren följde XP:s rekomendationer till fullo och att han byggt motorer sen dacke fejden så han är ingen dun unge.

                augusti 26, 2009 at 22:13 #144575

                fuling ..japp i mitt fall 3 132 -135

                  augusti 29, 2009 at 20:16 #144684

                  Då är det minst 4 som har haft samma problem. Det verkar inte vara någon som har fått det att fungera & ingen som som hugger emot på något sätt! Inte heller ett försvarstal??

                  Konstigt för det verkar som om detta kan bli en het potatis i framtiden!

                  /Fredrik

                  Ps Nizze! Du verkar inte ha direkt tur med dina V4 motorer!!

                    augusti 29, 2009 at 21:02 #144689

                    Nope.Men är van vid att vissa saker skall vara svåra då uppskattar man det desto mera när det funkar,murphy och jag är polare nu mera.Men jag fick höra potensen i motorn den ljöd så fint.Motorn kommer hem i veckan och Herbert bara väntar kommer att bli tok mek när den är hemma.

                      augusti 30, 2009 at 06:10 #144695

                      Hej, jag fick det att fungera…. ett tag..
                      På min första 2l motors använde jag kopparpackningar och det fungerade en sommar. Körde också med CR=12.8:1 (med ARP skruvar och muttrar) och E85 kan tilläggas. Tyvärr fick jag sedan läckage på tre av cylindarna som bara blev värre och värre.

                      Numera kör jag med CR:11.5:1 och den vanlig setupen med packningar och Cu-ringar. Funkar.

                      Jag tror på idén med kopparpackningar med det är mycket beroende på materialkvalitén att det skall fungera.

                        augusti 30, 2009 at 06:25 #144697

                        Ja det borde ju fungera tycker man. Så du har säkert rätt Andreas. Bättre material.

                        De 3 jag känner till har haft samma symtom som Nizze

                        Jag har monterat koppar packning på en massa 2T motorer & där har det fungerat till stor belåtenhet.

                        /Fredrik

                          augusti 31, 2009 at 15:32 #144766

                          ingen som har lust och skriva ut vad dom har för rekomendationer när man plockar ihop det

                            augusti 31, 2009 at 15:32 #144767

                            och jag undrar fortfarande hur dom känns närman får hem dom är dom hårda eller mjuka när man böjer i dom.. smat hur viktig är balansaxeln i dom? driver den nått?

                              september 16, 2009 at 15:09 #145437

                              Dom känns hårda.
                              Balansaxeln driver allt som snurrar på utsidan av motorn.

                              Det jag har hört är att man inte bör borra mer än 94mm. Detta är dock bara sånt JAG HAR HÖRT!

                              /Anders.

                                september 16, 2009 at 15:42 #145438

                                på utsidan? jag har för mig att kamen driver balansen eller har jag fel?

                                  september 16, 2009 at 17:54 #145441

                                  Nix drevet på vevev driver kamen.
                                  Drevet på veven driver också balansaxelen.

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 67 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.