hur mycket kan man borra
- Detta ämne har 66 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast 2009-10-08 11:17 av fuling.
-
FörfattareInlägg
-
Jaha Fredrik du fick rätt din rackare.Nybyggda motorn sänktes ner i den gule lille Herbert monterade grupp a rören och startade upp 1800:an .Den lätt gött nästan som en liten Mustang V8 gick kanon i ca 5-8 min sen stog det som en kaskad ur expansions kärlet.
Man var inte speciellt glad just då kan jag säga.Skickade tillbaks motorn till motorbyggaren med diverse svordomar men man är van inte första race motorn man bygger.När motorbyggaren tog isär motorn visade det sig att topppackningarna inte hållit tätt svarta spår överallt.Nu blir det riktiga kopparrings packningar.OOOOPS glömde jag att berätta att jag HADE XP packningar.Kan även berätta att motorbyggaren följde XP:s rekomendationer till fullo och att han byggt motorer sen dacke fejden så han är ingen dun unge.Då är det minst 4 som har haft samma problem. Det verkar inte vara någon som har fått det att fungera & ingen som som hugger emot på något sätt! Inte heller ett försvarstal??
Konstigt för det verkar som om detta kan bli en het potatis i framtiden!
/Fredrik
Ps Nizze! Du verkar inte ha direkt tur med dina V4 motorer!!
Nope.Men är van vid att vissa saker skall vara svåra då uppskattar man det desto mera när det funkar,murphy och jag är polare nu mera.Men jag fick höra potensen i motorn den ljöd så fint.Motorn kommer hem i veckan och Herbert bara väntar kommer att bli tok mek när den är hemma.
Hej, jag fick det att fungera…. ett tag..
På min första 2l motors använde jag kopparpackningar och det fungerade en sommar. Körde också med CR=12.8:1 (med ARP skruvar och muttrar) och E85 kan tilläggas. Tyvärr fick jag sedan läckage på tre av cylindarna som bara blev värre och värre.Numera kör jag med CR:11.5:1 och den vanlig setupen med packningar och Cu-ringar. Funkar.
Jag tror på idén med kopparpackningar med det är mycket beroende på materialkvalitén att det skall fungera.
september 16, 2009 at 15:09 #145437Dom känns hårda.
Balansaxeln driver allt som snurrar på utsidan av motorn.Det jag har hört är att man inte bör borra mer än 94mm. Detta är dock bara sånt JAG HAR HÖRT!
/Anders.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.