- Detta ämne har 51 svar, 30 deltagare, och uppdaterades senast 2009-07-01 09:53 av .
- FörfattareInlägg
- 17 juni, 2009 kl. 05:32 #141671
nbottning
DeltagarePå nyheterna sa man att k.egg accepterat Saabs affärsplan där 170 000 bil/år är nivån som krävs för positivt kassaflöde.
17 juni, 2009 kl. 11:47 #141681aussielars
Deltagarepirre wrote:…så kan det gå när en sport-lyxbils tillverkare tar över en folkbilSaab är ju ingen sport-lyxbil men utanför Sverige så är det väl inte en folkbil heller. Mera ett alternativ för Audi och BMW. Jag tyckte också att Saab var en folkbil när jag bodde i Sverige och såg en Saab på varje gatuhörn. Det tog mig ett par år utomlands och många Japanska och Australienska bilar att inse hur smart och funktionell Saab är. Tyvärr tycker jag inte om dom nya modellerna. Man kan bara hoppas att Koenigsegg kan återuppliva vad Saab var före GM som misslyckades med att sälja Saab (to the masses)
Saab please bring back the hatch. 🙂
Vem vet vad som är bäst för Saab. Men om den affären går igen så blir det en stor internationell reklam kupp.17 juni, 2009 kl. 20:03 #141707staffanv
Deltagaresvensson wrote:kanske blir en ny sonett nu med en Koeniggsegg motor?Eller kanske tvärt om? En budgetvariant av Koenigsegg med saabmotor. Noble Automotive lyckas bygga häftiga bilar som t.ex. Noble M400 som drivs med motorn från en Ford Mondeo.
17 juni, 2009 kl. 21:06 #141717sten-arvid larsson
DeltagareNu tycker jag att vi tar det lugnt; dämpar ner oss och avvaktar vad Christian i Ängelholm har i göringen och låter dem i Koenigsegg Group få arbeta i lugn och ro för att utforma framtidens drivsystem som kommer att bli så viktigt.
Ingen utom de vet vad som finns i ”säcken”, men alla vi SAAB-entusiaster hoppas ju på något bra. Något nytt. Något med framtidssyn vad gäller hybridteknik, elmotorer, och ny syn på att återvinna solenergi.
Så låt nu gruppen få ro att utveckla sina framtidsplaner tillsamman med SAAB Automobil.
Spekulationer far runt som vid försäljningen av av JAS 39 Gripen.
Var den bäst? Var den billigast? ”Saltade” den andra intressenterna för att få in ett Natoplan? Döm själv!Nu finns chansen att SAAB åter kan bli ett bilmärke i egen nisch med nya innovationer i ett skal som slår andra konkurrenter med häpnad.
Det är i alla fall min dröm!
I allt detta ligger det oerhört mycket politik bakom.
Kan vi som ”små” idialistiska SAAB-ägare och med en stark tro på SAABs framtid påverka detta?Jovistt! Genom att låta våra stämmor höras, tala väl om utbudet och visa upp alla de gamla fina SAAB-bilar vi bevarat och med kärlek vårdar!
Jag drog en runda med min Sonett på byn i dag och stannade till vid torget.
Jag kan bara redovisa att många kom fram och ville diskutera SAABs framtid.
Så gör detsamma. Ta ut era gammelbilar. Stanna där det är gott om folk och propagera för SAAB!18 juni, 2009 kl. 05:56 #141723porsche944
DeltagareJag var i viken och deras hamnträff med sporten igår kväll och propagerade. Mkt folk och som vanligt stort intresse för sporten :racesmile:
1 juli, 2009 kl. 06:50 #142218porsche944
DeltagareDå var det dags igen, enligt morgonens dagens industri så har tydligen Magnas inköp av Opel gått i stå. Fiats bud ligger kvar
OM man även får med SAAB i affären.Enligt vd J-Å Jonson så börjar kassan nu sina, och från Ängelholm hörs absolut ingenting!
Just nu känns det som om jag hade rätt från början :sad2:
Fiat känns ialla fall stabilt, fast att det är italienskt :doh:1 juli, 2009 kl. 09:53 #142223Bengt Åkesson
Deltagare - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.