LTT+IC
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / LTT+IC
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / LTT+IC
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2013-08-11 10:12 av reino.
-
FörfattareInlägg
-
Nej… Det är det inte.. Men ställ upp laddet lite genom att korta wastegatestången så får du lite mer ladd och nytta av en IC! Gör det inte för mkt bara, det är bra med lite säkerhet för maskin också. Det blir ett väldigt riv och bra respons på detta vis, men du kommer slita på lådan såklart och kanske få problem med hjulspinn. Men med lite förnuft kan det bli väldigt trevligt!
Ok, tack för svaret. Då kan det vara värt att gå vidare. Jag fick intercoolern gratis och funderade på uppgradering till fulltryckare, men det verkade lite mycket besvär med apc:n och ny box och allt som behövs för det. Men om jag med hjälp av IC:n och lite skruvande på WG:n kan komma upp cirka 160 hk så kan det väl vara värt det, särskilt om jag slipper typa om bilen.
(Jag försöker undvika att hamna i värsta trimningsträsket, för då blir man aldrig nöjd och vill bara ha mer och mer liksom…:)augusti 5, 2013 at 20:14 #58181Jag hade en 900 S ny 1990, den monterade jag IC på kortade stången, skruvade upp tryckvakten och körde “pys” på slangarna till magnetventilen, den gick bra, mycket bra :race :race dessutom kommer LTT från mycket låga varv.
Anser absolut att det är värt det med ic.
Vet att t8an ökade från 145 hk till 160 hk enl saabs uppgift.
Kör själv skruvad t16 utan apc och det har funkat bra.
Vad jag vet är din en 90a får du byta chip o möjligtvis spridare är det 91 är det bara att hissa trycket.
På min satt en fjäder på wg armen, den öka laddet ganska bra -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.