Medlemskort/Reservdelar Stor Besvikelse!!!
- Detta ämne har 80 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 2009-12-28 12:46 av
Martin.
-
FörfattareInlägg
-
december 25, 2009 kl. 20:02 #150185
Ett tillägg:
Om det verkar som att era mail inte når mottagaren kan ni gärna meddela mig om detta. Räkna dock med att det tar några dagar för funktionärerna att svara. Under min profil finns dessutom en alternativ adress (patrik (at) paheco.nu) att testa om det kniper.Anonymdecember 25, 2009 kl. 21:05 #150189Hej
Har nu skickat et 10’tals mail til olika personer i styrelsen , och endast fått et svar som jeg inte har använding av!
”Jag skall undersöka hur långt vi har kommit med eventuell
tillverkning, återkommer till dig med svar.
Hälsningar” datum 15 oktober !!!!Dette er en fråge om reservdels tilverkning av en grej som inte längre finns at få tag på ….
Har haft möjlighet at tilverka nyt press verktyg , men vil inte springe på om klubben redan har reservdelan på gang !!!!Första mail skickat 16 september 2009 och fortfarende inget användbart svar !!!!
Lars
december 25, 2009 kl. 22:08 #150192Hej.
Har försökt ”nå” Christer Gebo sedan i våras, klubbens mail, hans privata mail samt telefon. Inget fungerar, eller rättare sagt jag får ialla fall inga svar. har totat ihop en ide som vi dryftat tidigare och då var det i princip jättebrådis.
Detta fixade jag inte utan berättade att jag kommer tillbaka, vilket jag gjorde ca 1 månad senare med ett färdigt förslag för bakrutan, det var för 3 nummer sedan och jag har fortfarande inte hört något, varken om mitt material kommit fram eller om det var användbart.
Ändå så säger man att det är vi medlemmar, mao alla vi i klubben som gör tidningen, då borde allt tillgängligt material vara av intresse.
Men det kanske dyker upp vad det lider, tanken var en uppföljning så det kunde ju vara bra att ligga steget före.
Hej Michael!
Jag vet att Christer haft lite datastrul under den aktuella tiden men så har vi också informerat om att bidrag till Bakrutan gärna får skickas till undertecknad direkt då det ändå är jag som ska ha materialet i slutändan. För korrekturläsning och annat så når jag och Christer varandra på flera andra sätt.
För att slippa spamproblemet så skicka ditt material direkt till andersbo(a)ume.se
Deadline för nästa Bakruta är den 18 Januari 2010 !Välkommen med ditt material och trevlig fortsättning på helgerna!
Jag har hittills fått endast ett fåtal mejl direkt till min epostadress från medlemmar. Eftersom chairman@saabklubben.com inte har en egen brevlåda är all mejl eftersänd till en annan adress, använd enkom för detta.
Med risk för att bli spambombad uppmanar jag dig som vill komma i kontakt med styrelsen att använda följande ordförandeadress utan omvägar. Den är
ordforande.saabklubben@speedmail.se
Välkommen. Så här i juletid kan jag besöka den oftare. Under normala arbetsveckor kan det gå några dagar emellan besöken.
/Mats A
december 26, 2009 kl. 09:54 #150212Hej och God Fortsättning!
Vill gärna lyfta fram en del i ”problematiken” att bli medlem i Saabklubben via mailfunktionen på hemsidan. Om man går in på sidorna för klubbinformation
http://www.saabklubben.se/?q=sv/node/72
så ser man snabbt att det finns två sätt att bli medlem: Att betala in via plusgiro eller via PayPal. Konstigare än så är det ju inte att bli medlem. Sedan kanske man har funderingar eller vill ha lite mer information om klubben. Då kan man klicka på kontakten till mig, alltså viceekreteraren, som – om allt fungerar – bör få ett mail i min inbox.
Nu är det så att många mail med texten ”Jag vill bli medlem” dyker upp – jag brukar då svara dem att ”Ja, bra, betala in 300 kr till plusgiro det och det, så blir du medlem.” – Men varför i allsin dar ta omvägen över mig? Om man nu inte vill ha mer info? Den info vi har att lämna brukar i så fall vara en äldre Bakruta och en länk till den informationsbroschyr som också finns på nätet… Och om jag ska posta en bakruta hjälper det ju inte att skicka över sin e-postadress till mig… Brevbäraren brukar ha svårt att hitta de brevlådorna.
Jag vet faktiskt inte vad mer som förväntas av dessa mail. Man vet redan hur man gör för att bli medlem och man vill uppenbarligen bli medlem, men man skickar in en onödig anmälan istället för att göra slag i saken och betala. Och sedan har mailadresserna fungerat knackigt en längre tid (läs vår webbmasters långa inlägg ovan) och så får man inget svar och så hetsar man upp sig och säger att ”jag har försökt bli medlem i ett helt år utan att lyckas!”… Jaha, säger jag – hur många ånger under det där året har man betalat in medlemsavgiften då? Noll? Ja, då är det kanske inte helt konstigt att man inte blivit medlem…?
Nej, det verkar ofta vara ett icke-problem det här… Men självklart är det en stor del styrelsens ansvar, för vi har varit för otydliga. Jag lovar härmed att informationen på hemsidan ska uppdateras så att den blir tydligare och vi vet ju redan att vår Webbmaster jobbar på att lösa problemet med e-postadresserna. Verkar dock vara svårlöst, men ingenting är ju omöjligt.
Ha nu ett Gott Nytt År och så hoppas vi att utvecklingen går mot det bättre.
Vänliga hälsningar,
Göran Sahlén
Vice SekreterareTycker att denna tråd har fört mycket gott med sig. För tydligen finns här saker som både medlemmar och icke medlemmar ser som problem i kontakter med klubben. Sen verkar vi alla förstå att ni lägger ett stort arbete på er fritid för att få allt att fungera. Men det är bra att sakerna kommer upp till ytan anser jag.
Sen är det naturligtvis så att alla inte kan komma på årsmötet för att personligen framföra sina åsikter, det är ej heller det ett årsmöte är till för. Angående era mailkonton så verkar ni ha en stor röra på dem. Ni borde nog städa upp där, varför inte ha en ordförande@, sekreterare@? Sen så bör verkligen er mailhost kunna erbjuda ett bra spamfilter för grovrensning på inkommande post. Visst, finns risken att något medlemsmail försvinner, men den risken är väldigt, väldigt liten. För jag förstår verkligen att ni inte läser er mail, när det kan komma flera hundra om dagen, varav ett är legitimt. Klart ni inte svara på mail då, då risken att det åker i samma veva med all skräp. Men ett generalfel, det är att skriva ut sin e-post i sin helhet på hemsidan/forumet. Det finns spamrobotar som inte gör annat än letar igenom all världens hemsidor efter adresser. Skriv såhär istället – info (a) saabklubben.com
Som ett svar på herr Göran Sahlén inlägg, jag förstår din inställning och till viss del problem. Men som i mitt personliga fall så när jag ville bli medlem i klubben i början av december så eftersom uppgifter inte fanns på hemsidan om medlemskap inbetalat efter ett visst datum även gällde påföljande år, så skickade jag en fråga om det till ansvarig person, utan svar på två veckor. Så jag betalade in till sist efter uteblivet svar. Fick upprepa frågan då det ej heller fanns att läsa i välkomstbrevet, då kom svar. En sådan enkel sak borde stå på hemsidan under anvisningarna om hur man blir medlem. Vad nästan värre är, är att nu med senaste bakrutan så uppmanas man betala in medlemsavgiften för 2010, men inte ett ord om att det inte gäller för de medlemmar som betalat in efter ett visst datum, som t ex 1/12 eller vad ni nu har för gräns.
Då sidorna gjordes en gång i tiden presenterades varje E-postadress läsbar för surfaren, men den skyddades av ett javascript som höll spamrobotarna borta. Jag vet inte om de skripten fortfarande fungerar eller används.
chairman@ adressen hette från början ordf@, men återgavs på flera andra hemsidor i oskyddad form. Någon spammare använde tom ordf@ som avsändaradress varför den fick tas ur bruk och ersättas av chairman@
/webmaster 1996-2007 (ca)
december 26, 2009 kl. 16:57 #150223Jo en form av sådant script används, men jag är tveksam till effekten då spamrobotarna blivit effektivare. Det samma gäller ’info (a) saabklubben.com’, det är lika enkelt att skriva ett script som söker efter ’(a)’ som ett som söker efter ’@’.
Sen räcker det ju att någon någon gång skriver adressen i klartext någon gång på internet så är det kört. Jag tror inte man kommer åt problemet den vägen, och som jag nämnde ovan ska vi testa en extern filterleverantör.Rabattsamarbetet mellan SP och SSK har snurrat på i nästan åtta år och jag har personligen handlat för många sköna tusenlappar och sparat mycket pengar. Vid ett tillfälle har jag fått fel. Det var en drivknut som inte passade. Bilen låg mitt i ett skifte av ”modellgräns”. (snudd på förserie…) Fixades snabbt och lätt av SP.
Jag tycker det är fel att säga att ”samarbetet suger” Levererar de dåliga saker skall det lyftas till styrelsen. Styrelsen skall då för sina medlemmars räkning påtala det för SP. Rabatten är trots allt upp till 40%. Känner styrelsen till detta tidigare?Fördelen med MHRF-försäkringar är att en del av premien faller tillbaka till klubben, bedömningarna görs av de som kan märket och att MHRF skadehantering är förstklassig om olyckan skulle vara framme.
Om JVBK som MHRF-klubb erbjuder ännu bättre försäkringar är det väl inte mer med det, men det betyder inte att MHRF och deras försäkring inte är bra för många andra.
Fö är det kul att läsa att du trivs bra i Saabgänget
Hotrodder wrote:Martin/
Speedparts är en firma jag mer eller mindre tappat förtroendet för med tanke på passform och utförande på en del av deras prylar. Det är visserligen min helt egna subjektiva bedömning men jag tycker verkligen det suger att SSK har ett samarbete med dom. MHRF-försäkringar är säkert bra men vi häruppe i Jämtland får ännu bättre försäkring på våra entuiaståk genom JVBK så det argumentet köper jag inte heller. ///OK. det som hände efter den episoden var att vi gick igenom vad som felade. Resultatet var att ansvars/arbetsområden definierades tydligare, och förbättrade rutiner för hur nya medlemmar skulle välkomnas arbetades fram. Men i ärlighetens namn, stannade tyvärr information om problemet och missförhållandet inom ett visst hushåll under en ganska lång tid, varför övriga i styrelsen var omedvetna om förhållandet. När det väl var känt kunde vi agera. F.ö. var detta cirka 13 år sedan, så det tycker jag att vi kan lägga till handlingarna.
Jag känner kassör Mats som en mycket samvetsgrann person som lagt otroligt mycket fritid på ett otacksamt uppdrag. Jag kan konstatera att vi under Mats tid haft sex ordföranden… Vem är beredd att axla Mats mantel?? Hand upp!
Saabklubben har sedan 2007 haft 3 ordföranden, varav den förste av dessa del av tid. Varje ny gruppbildning tar sin tid att formas. Rutiner förändras och samspelet mellan människor likaså. Jag anser att man bör ha detta i minnet i den nyttiga debatt som just nu pågår. (Se gruppdynamik)
Fredrik wrote:När Gerda i mitten på 90-talet satt med i styrelsen var det inte ovanligt att folk ringde hem till oss med förtvivlan varför de inte hade hört något ifrån Saabklubben./Fredrik
Martin wrote:Rabattsamarbetet mellan SP och SSK har snurrat på i nästan åtta år och jag har personligen handlat för många sköna tusenlappar och sparat mycket pengar. Vid ett tillfälle har jag fått fel. Det var en drivknut som inte passade. Bilen låg mitt i ett skifte av ”modellgräns”. (snudd på förserie…) Fixades snabbt och lätt av SP.
Jag tycker det är fel att säga att ”samarbetet suger” Levererar de dåliga saker skall det lyftas till styrelsen. Styrelsen skall då för sina medlemmars räkning påtala det för SP. Rabatten är trots allt upp till 40%. Känner styrelsen till detta tidigare?Fördelen med MHRF-försäkringar är att en del av premien faller tillbaka till klubben, bedömningarna görs av de som kan märket och att MHRF skadehantering är förstklassig om olyckan skulle vara framme.
Om JVBK som MHRF-klubb erbjuder ännu bättre försäkringar är det väl inte mer med det, men det betyder inte att MHRF och deras försäkring inte är bra för många andra.
Fö är det kul att läsa att du trivs bra i Saabgänget
Hej du Martin!
Jag tänker inte ta detta till någon personlig nivå som ska toppa vem som handlat mest på Speedparts. Jag skrev att det var min högst egna subjektiva bedömning av dom som firma. Som grundar sej på alla de samarbeten jag har med ett antal reservdelsleverantörer som ingår i verksamheten jag har i min verkstad. Det finns givetvis flera orsaker att en kund inte är nöjd med ett specifikt företag men jag gör personligen ogärna affärer med Speedparts. Är därför inte heller jättenöjd över att SSK har ett samarbete med dom. Även om SP del i det hela endast är lager och leverans.Under mitt medlemskapsår i SSK har jag för övrigt bara lyckats handlat EN detalj genom klubben. En reservdel vilket i och för sig var till full belåtenhet, men det är ju knappast SP förtjänst. Däremot har jag köpt Saabdelar för ungefär 25-30 000kr bara under det senaste året. En omsättning som jag gärna sett skulle kunnat komma SSK till nytta om nu bara reservdelsförsäljningen fungerat.
Jag betvilar absolut inte MHRF´s kompetens, har haft mer än god hjälp från deras håll. Men för mej är som sagt inte försäkringsbiten en anledning att vara med i SSK och jag vet att min tankegång finns även hos många andra.
Jag trivdes som sagt bra i ”Saabgänget” redan innan och gör det fortfarande. Däremot tycker jag det är hög tid för SKK att verkligen försöka ta tag i alla problem. Sedan den här tråden startade har jag fått flera mejl och telefonsamtal som odelat sagt fritt citat; Det känns som att klubben håller på att rämna… Funderingen blir hur många fler ”surdegar” kan det ligga på lut inom SKK? För även om dom aktiva som skriver i denna tråd inte på något sätt kan räknas som represantiva för alla i klubben så är det dock många som postat inlägg.
Edit; För övrigt är sidan under ett antal timmar ikväll förjävla skakig och rent jävla hopplöst seg att ladda. Helt omöjligt långa stunder att logga in på forumet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.