Montera motorvärmare tips?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Montera motorvärmare tips?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 22, 2012 kl. 14:39 #193374

      @SaabAero wrote:

      Avbrott är också ganska vanligt.
      Oftast räcker det med att koppla in värmaren och lyssna.
      Mina verkar vara trasiga men jag tänkte att det kanske vore smart att mäta innan jag börjar skruva. Kan ju vara fel i någon kabel eller kontakt också 😉

      Hur får du avbrott i en värmeslinga? måste ju vara nån annan stans än själva elemntet det blir avbrott, det e ju rätt bastant?

        oktober 22, 2012 kl. 14:57 #193376

        Nja, det går väl en tunn värmesprialtråd i det rostfria ”röret” om jag inte tar helt fel.
        Själva tråden är val samma typ som man hittar i spisplattor och strykjärn

          oktober 22, 2012 kl. 16:24 #193379

          @M.Broberg wrote:

          lite strömläckage så blir hela vattnet strömförande :dope:

          Najs… Bra och inte ha provat då. 😀

          Det är ingen hit och ”provköra” elementet utan vatten runt sig… det blir väldigt snabbt varmt och går sönder lätt. :mrgreen: Jag har inte provat, men en kompis har provat en gång…

            november 13, 2012 kl. 15:13 #193611

            @Dennan wrote:

            kan säga att det var sjukt enkelt att montera värmaren!

            jag har aldrig gjort det tidigare på en og, bara på en Sierra för 15 år sedan :mrgreen:
            hade jag vetat att det skulle gå så enkelt, så hade man inte ens behövt tappa ur vatten…bara hålla för tummen så att man kan snabbt få dit värmaren och skruva på´t.
            så hade förlusten blivit minimal. 🙂

            enda som saknas nu för brorsan är kabeln till värmaren och delaren på skärmen.. den fick han inte med i köpet. 🙁
            undra hur den satt på förra bilen?!

            well.. det är fixat, bara kabeln som ska dit och det sista med kupévärmar kontakten då =)

            Du lossade och spände med en kapad 32mm nyckel?

              november 13, 2012 kl. 22:47 #193632

              @mattem wrote:

              Du lossade och spände med en kapad 32mm nyckel?

              Det vi gjorde var att montera loss avtappningshuset och byta hela det, utan att röra själva bulten som motorvärmaren ersätter. Det är kanske smidigt att byta bara värmaren om man får loss den, det verkar vara vad Dennan gjort ovan, men i mitt fall var det inte möjligt. Dessutom såg avtappningshuset ut som skit när vi tog av det så det var lika bra det. Jäkligt trångt att byta avtappninghus med motorvärmare utan att lossa grenröret, men det gick med det grenrör som jag har i alla fall. Vi rörde alltså inte 32mm skallen utan bara de tre små (12 eller 13 mm tror jag det var) som huset sitter i blocket med. 😎

                november 15, 2012 kl. 21:45 #193624

                Vi fick dit nyckeln precis så man kunde dra och göra omtag. 🙂

                Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.