OG900 T16 1983 "Testcar"
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 T16 1983 "Testcar"
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
mars 2, 2014 kl. 09:07 #173674
@Saabmicke wrote:
Tack Mimmi!
Grillen är speciell just för 83:orna så den skall sitta kvar oavsett…
Bilen är på väg in i verkstaden inom kort så jag kommer att uppdatera efter hand.
Mvh
MickeGo bil detta, skön klädsel, klart den finaste fronten på en gammal 900.
Men denna grillen fanns väl ända från 79? fram till 83.Den satt väl på turbos och ems 79-80 eller nått sånt, sedan standard på alla fram till 83. Har inte riktigt exakt koll men inte specifik för bara 83 års modell vet ja.
Bara att rätta mig om jag har fel.Just den äldre ”GL” grillen fanns väl bara 79 den?, sen blev det denna du har fram till 83 på alla modeller.
Ha en fortsatt go söndag 🙂
Mvh Daniel
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
mars 2, 2014 kl. 09:53 #173676Men det fanns väl olika färg på Saab märket guld/silver?
Detta måste ju vara nördnivå!:-Dmars 2, 2014 kl. 20:41 #173702@Andreas Hermansson wrote:
Men det fanns väl olika färg på Saab märket guld/silver?
Detta måste ju vara nördnivå!:-DNörderi är kul 🙂
Kan nog vara så att dem fanns både i silver/guld. Ska kika lite på dem grillerna jag har liggandes. Men vanligast iallafall är nog det som är silver.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
Hur går det med denna udda vagn? Jag pratade med första ägaren idag, han som körde/ägde bilen efter Saab var klara med den som testbil och kan nog få fram nån bild från den tiden kanske? Världen är bra liten, det började pratas Saab och jag kom ihåg denna projektråden från i Våras och mkt riktigt – det var samma regnr! 🙂
Tack för Din input!
Ser fram emot att komma i kontakt med testföraren till bilen då det begav sig.
Vi har för avsikt att plocka ner bilen i vinter för att om möjligt ha den klar till våren.
Den är i bättre skick än vad jag trodde från början och vi ser fram emot det här projektet.
”Stay tuned for more pictures”april 17, 2023 kl. 19:00 #501747Den bytte ägare senast 2018, är fortfarande avställd. Senaste besiktning 1997.
Hoppas att nuvarande ägare tar upp tråden igen.Mvh Johan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.