Saab 900 2,1 – 92

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 2,1 – 92

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 2,1 – 92

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 77 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 10, 2013 at 19:26 #61653

      Vad har du där!! Här är något jag som tillbehörs nörd har missat!! Svart med röda inlägg.

      Fy fa….så snygg !! Kan inte hjälpa dig där tyvärr.

        december 10, 2013 at 19:30 #61654

        Men du om man hittar några som typ är vinröda/svarta skulle man inte kunna färga dom i tvätt maskinen ?? Dom ska vara endast svarta

          december 10, 2013 at 20:50 #60085

          Det är en artex sport detta med, jo färga går ju säkert, går väl sy upp några med.

          Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

            december 17, 2013 at 22:46 #60261

            Ja då har jag fått lite mer ljud i bilen, eller mer oväsen rättare sagt 🙂 haha

            Tog mig friheten att dra kabel å sånt och monterade en baslåda samt bytte fronthögtalarna med. 100watt istället för 25 watt som var orginal. blev viss skillnad. Sen så passade jag på att dra ner sånt grönt handsfackslyse ner i konsolen med. Fick lite isniration av Plankan 🙂 tyvärr ingen bild på det.

            Inget märkvärdigt eller så, ville bara få undan lite bråte som var i vägen 🙂

            Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

              december 31, 2013 at 17:28 #62343

              Tja!

              Ville bara tala om att bilen bilen tvekade för första gången så länge jag haft den igår, eller ja, den va stendöd.
              Bränslepumpen sade upp sig. Men nu idag har jag bytt så nu går den igen 🙂

              Sen vill jag hälsa GÔTT NYTT ÅR!! till er alla 🙂

              Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                januari 1, 2014 at 11:23 #62347

                @Saab Putte wrote:

                Tja!

                Ville bara tala om att bilen bilen tvekade för första gången så länge jag haft den igår, eller ja, den va stendöd.
                Bränslepumpen sade upp sig. Men nu idag har jag bytt så nu går den igen 🙂

                Sen vill jag hälsa GÔTT NYTT ÅR!! till er alla 🙂

                GÔTT NYTT ÅR!!!

                Det var ju gott att det bara va bränslepumpen och inget annat tråkigt…
                Fått i ljud i bilen ser jag också.

                /Rickard

                  januari 2, 2014 at 18:44 #62372

                  Hej igen, och god fortsättning på nya året.

                  Fick hem nackstödshättor till klädseln idag, så dem satte jag i idag. Tack Magnus för att du lyckades rota fram dessa 🙂
                  Fick bli en liten tvätt med.


                  Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                    april 19, 2014 at 06:31 #173271

                    Tja!

                    Lägger upp en bild här med,jämt så ni ser att bilen fortfarande lever 🙂 Nytvättad,städad och sommarsulorna på plats. Finner jag lite motivation ska ja fortsätta att rostlaga i sommar 🙂

                    Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                      april 27, 2014 at 19:39 #175021

                      Du nämnde tornadon när du tvättade inredningen är det någon maskin eller bara ett utryck? Har nämligen en inredning som jag ännu inte fått riktigt ren…. Svårt att få bort viss “muggi” lukt…. På dina bilder verkar det vara som ett rent mirakel:)

                        april 30, 2014 at 13:13 #175078

                        @patlon00 wrote:

                        Du nämnde tornadon när du tvättade inredningen är det någon maskin eller bara ett utryck? Har nämligen en inredning som jag ännu inte fått riktigt ren…. Svårt att få bort viss “muggi” lukt…. På dina bilder verkar det vara som ett rent mirakel:)

                        Tja! Tornado är en rengörningspistol till tryckluft. sjukt effektiv.

                        Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                          april 30, 2014 at 15:13 #175084


                          Typ denna….

                            maj 8, 2014 at 10:02 #175386

                            @patlon00 wrote:


                            Typ denna….

                            Ja det är maken till den jag har.

                            Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                              mars 28, 2015 at 18:46 #201131

                              Hej!

                              Nu är det dags för en liten uppdatering här med, snart 1 år sedan 🙂 Bilen har bara gått å gått. Bytte höger yttre drivknuts damask typ i april i fjol, gjorde en översyn inför besiktning idag och fann nu ett hål i vänster yttre damask. Så den har jag bytt idag. Bromsljusen var svarta med, fick byta säkringen. En xtraljuslampa bytte jag med samt petade igång en skärmblinkers. Jo ett bromsbelägg bytte jag med. Ja ja bytte bara ett 🙂 Har en del bättre begagnade belägg liggandes. Brukar planslipa dem och lägga undan. Perfekt till bruksbilen. 🙂 Handbromsen justerade jag lite lätt med.

                              Så på måndag får jag domen, hoppas det går bra.

                              Kikade även på bromsoken fram, renoverade dem för ca 2,5 år sedan, då jag lagade upp framvagnen. Blästrade oken och målade det ena med hammarlack med zinkgrund under, och det andra målade jag med CRC Galvabrite på spray. Faktiskt så har båda stått sig riktigt bra, knappt nån rost alls har kommit tillbaka. Bilen har gått året runt i ur å skur.

                              Lite bilder.

                              Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                                mars 28, 2015 at 19:37 #202808

                                2.1 är en väldigt tacksam bil att äga; den går även särdeles bra på etanol, kan jag berätta, drar med standard främre rör strax över litern, oavsett hur du än gasar.

                                Går du sen upp lite i avgasdimension, säg till turbo avgas, då ökar kraften och om du också byter fördelare, så du kan höja tändningen; då har du nästan en racerbil! Monterade fördelare från S, där sitter givaren i fördelaren, så du kan ändra läget.

                                Vi körde med en sån bil under några år, bara på etanol, den hade gått över 30k mil när vi köpte den, la av vid 40k; DÅ var det slut.

                                Röda spridare, S fördelare, turboavgas.

                                Mvh Johannes

                                Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                                  mars 30, 2015 at 18:27 #202843

                                  @Morsole wrote:

                                  2.1 är en väldigt tacksam bil att äga; den går även särdeles bra på etanol, kan jag berätta, drar med standard främre rör strax över litern, oavsett hur du än gasar.

                                  Går du sen upp lite i avgasdimension, säg till turbo avgas, då ökar kraften och om du också byter fördelare, så du kan höja tändningen; då har du nästan en racerbil! Monterade fördelare från S, där sitter givaren i fördelaren, så du kan ändra läget.

                                  Vi körde med en sån bil under några år, bara på etanol, den hade gått över 30k mil när vi köpte den, la av vid 40k; DÅ var det slut.

                                  Röda spridare, S fördelare, turboavgas.

                                  Mvh Johannes

                                  Ja det lät lite trevligt 🙂 Jo det är bra bilar, enda tråkiga är det standard kolvslammret i varenda 2,1a.

                                  Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 77 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.