Saab 900 S -91

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 S -91

Detta ämne innehåller 79 svar, har 20 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-06-11 12:34.

Visar 5 inlägg - 76 till 80 (av 80 totalt)
  • Författare

Martin
    Deltagare

Man måste skruva av den och trycksätta på nytt… 😉
    Med tanke på hur lite volym det är i kärlet tappar man inte alltför mycket luft.

petter
    Deltagare

Sicken stenålder. 😀

Mvh Petter

stefan
    Deltagare

tänk jag har skruvat med bilar i snart 20 år och jag har fortfarande bara en flaska med vätska och en slang i och det fungerar hur bra som helst. Så länge man har vätska i flaskan och slangen är tät mot nippeln spelar det ju ingen roll om lite vätska backar tillbaks när man pumpar på pedalen. Bara att fylla på med jämna mellanrum och försiktigt pumpa ut vätska och nån särskild ordning har jag aldrig brytt mig om för hur ska huvudcylindern veta hur långt bort luftnippeln är? Ponera att varje nippel skulle sitta på exakt samma avstånd från huvudcylindern, vad skulle ordningen spela för roll då?

Jag har provat de flesta luftningsmakapärer som finns och i de flesta fallen står de och samlar damm i nåt hörn………Okej, det finns ruggigt fina grejer för rena bromsvätskebyten som fyller i burken automatiskt osv men de lämnar jag därhän för de kostar ju en slant.

Simon
    Deltagare

Nu är äntligen all luft ute ur systemet!!! 😀 Det är riktigt skönt, nu ska jag ta en liten tur och ladda batteriet för dum som jag var så lyssnade jag på stereon lite för länge så jag har lite dåligt med kräm i batteriet… :crazy:
    Ska också ta kort på de nymålade oken så att ni kan få se helhetsintrycket! :)Men det får bli efter tvätten som också ska göras.

Saab 96 -62
    Saab 96 V4 -75
    Saab 9000 Kombi -91
    Saab 900 T16 -92
    Saab 9-5 Aero SC -05

Simon
    Deltagare

Tog en runda med bilen och kameran i detta fina sommarväder vi har just nu. Tänkte dela med mig av bilderna! Är väl ingen mästerfotograf, men jag tycker bilderna blev rätt schyssta ändå. 🙂

Saab 96 -62
    Saab 96 V4 -75
    Saab 9000 Kombi -91
    Saab 900 T16 -92
    Saab 9-5 Aero SC -05

Visar 5 inlägg - 76 till 80 (av 80 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng