Saab 9000 Talladega -90

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9000 Talladega -90

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 223 totalt)
  • Författare

jo, jag hittade, efter tips från Soulmannen, tre st. på returbilen i hbg, men tre, då kan jag lika gärna ha ingen… 🙁

februari 24, 2010 kl. 15:39 #153747

dennis då alltså 🙂

februari 24, 2010 kl. 16:35 #153748

jo, men det vet väl alla vid detta laget 🙂 :p

februari 24, 2010 kl. 17:41 #153751

hahah

februari 27, 2010 kl. 10:31 #153907

Bilen avlämnad för lackering… det börjades tidigt, redan 7:30 hämtade vi upp kärran, varken jag eller kameran var tydligen helt vakna, för bilden blev lite luddig:

Sen så bar det iväg till garaget för lastning av Talladega…

35 minuters körning i slask, 80 km/tim på motorvägen…

Lite sista minuten instruktioner, sen så… Imorgon ska den hämtas igen 🙂

februari 27, 2010 kl. 13:12 #153912

Jag känner igen dragbilen…… 😉 Vad drar den nu för tiden?

Kul att det är lackdags!!

februari 27, 2010 kl. 13:45 #153914

Tja, imorse drog den en Talladega på ett biltransportsläp :duck:

Nä. allvarligt, den ligger ganska stadigt på 1,1 l/mil blandad, mest stadskörning… Och, vi är rätt glada att det närmar sig Turbo-åka 🙂

februari 27, 2010 kl. 16:41 #153920

Nice.
                    Alltid spännade med ny lack…. men mest för att min egna erfarenhet av lackerare är lite ”kantstött”.

Jag vill inte vara sån som är sån…. men:
                    Reflexramp, bromsljus och emplem hoppas jag demonteras innan lack?
                    Har du kollat vindruteramen? Tråkigt om det skulle vara på gång att rosta där så man får reparera efter hellack *ryser*

Antar att du har koll på bitarna. Men det e bäst att fråga 😉

februari 27, 2010 kl. 17:10 #153923

Jag har koll ( 😉 yeah right!) och har använt denne lackerare tidigare med Mycket gott resultat, plus att jag har sett flera av hans andra projekt – han är bra, noggrann och hederlig… Jag litar på hans omdöme och så. Vindrutan byttes för ca 18 månader sedan och i samband med detta slipades rutramen ren från rost (den var i ganska gott skick, men jag tyckte att det var lika bra) samt grundades och lackerades ordentligt innan den nya rutan monterades. Sen är det faktiskt så att lacken på bakluckan, motorhuven samt på taket är i så gott skick och utan rostangrepp att iallafall i nuläget så ska jag inte lacka om dessa utan de ska rekonditioneras i samråd med lackeraren… Om det går att få dem att stämma ihop med resten så låter vi originalfärgen ligga kvar, annars så blir det att demontera mera :). Det är iallafall arbetsplanen vi har gjort tillsammans han å jag, så det kör vi på så länge…

februari 28, 2010 kl. 10:36 #153933

Jaha på det viset, men varför har du då monterat dörrar och skärmar, de lackar man bäst lösa och då var det bara bakskärmarna som var kvar på bilen.

//MH

februari 28, 2010 kl. 10:58 #153934

ehm… de var bara dithängda för transporten… allt lackas separat… 😉

februari 28, 2010 kl. 11:18 #153936

Ok hur blir det med stötfångaren fram, den borde det varit stenskott på.

//MH

februari 28, 2010 kl. 12:17 #153939

Allt kjol relaterat blir lackat, helt riktigt mycket stensprut och så på de bitarna… Den främre hade dessutom en liten skada efter det att jag kört in i bakänden på en Taxi, så den ska plastas till, sen så var det dragkrok på bilen tidigare, men påföljande jättehål utsågat bak, och det ska fixas till – av proffs som inte gör annat ;). Vingen bak är ju dessutom lite speciell eftersom den ju är mjuk med påföljande lacksläpp. Alla stag, lister, lyktsarger, clips mm. är bortplockat från dessa… Hoppas att jag inte oroar er för mycket… den ska nog bli fin, jag lovar… tänkte inte nöja mig med mindre, men samtidigt känns det onödigt att lacka om original lack som inte behöver det, är ni med? Eller?

februari 28, 2010 kl. 15:03 #153943

Härligt, blev lite orolig att du har sänkt ribban och fuskar till en lack. Känns lite ensamt med att ha fin Talladega så jag vill gärna se fler.

//MH

februari 28, 2010 kl. 16:11 #153945

Vad tycker du, fuskar jag om jag skippar nylack på tak och så? Lackeraren trodde iallafall att det skulle gå att polera upp de ”gamla” ytorna så att de matchar de nya, och tyckte att vi kunde försöka iallafall. Lyckas vi inte har han lovat att lacka resten också, så jag är inte orolig för den saken…

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 223 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.