Saab 900i 1987

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 238 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 20, 2020 kl. 20:02 #480095

      Ett kort till

        december 20, 2020 kl. 20:03 #480097

        Ett till

          december 22, 2020 kl. 17:18 #480126

          Nu ä bränsle systemet klart .
          Sen haft ur kylet å sköljt rent å målat ..

            december 22, 2020 kl. 17:26 #480131

            Besinen blir iallafall filtrerad ordentligt ?

              december 23, 2020 kl. 03:31 #480145

              Besinen blir iallafall filtrerad ordentligt ?

              Ja varför inte använda orginal bensinfilter skadar ju inte .

                december 23, 2020 kl. 08:42 #480146

                Blocket blir snyggt!
                Vart hittar man denna Scania grön?

                Kul bygge, har själv varit sugen att bygga med förgasare.
                Bestyckar du och gör iordning själv sedan?

                Mvh Nils

                  december 23, 2020 kl. 16:45 #480178

                  Blocket blir snyggt! Vart hittar man denna Scania grön?
                  Kul bygge, har själv varit sugen att bygga med förgasare. Bestyckar du och gör iordning själv sedan?
                  Mvh Nils

                  Har en burk hemma som kommer räcka länge….
                  En vän kommer hjälpa mig å bestycka å justera

                    december 23, 2020 kl. 16:46 #480179

                    Fått hem en ny generator å värmeskydd alltid nåt

                      december 25, 2020 kl. 18:47 #480234

                      Har mekat lite med motorn idag…
                      Bytt packbox å packning till oljepumpen..
                      Monterat ny vattenpump å packningar.
                      Monterat den nya generatorn å nya remmar.
                      Sen Monterat alla vattenslangar med nya klämmor.
                      Å bytt frostplugg i motorblocket..
                      Snart kommer topplock mm…

                      1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                        december 25, 2020 kl. 20:50 #480246

                        Nu ä motorbygget påbörjat allt såg mycket bra ut efter demontering av topplock mm. Har gjort rent motorblock å målat med Scania grön. I morgon ska ny vattenpump monteras å generator å start motor mm den nya trimmtoppen kommer I veckan.. Allt går över förväntan mvh walle

                        Så det där är Scaniagrön, då förstår jag varför allt möjligt hade just den kulören när jag växte upp. Det var både gungställningar, garagehyllor, trädgårdsredskap…
                        Vad var det man målade med just den färgen?

                          december 26, 2020 kl. 15:23 #480256

                          Nu ä motorbygget påbörjat allt såg mycket bra ut efter demontering av topplock mm. Har gjort rent motorblock å målat med Scania grön. I morgon ska ny vattenpump monteras å generator å start motor mm den nya trimmtoppen kommer I veckan.. Allt går över förväntan mvh walle

                          Så det där är Scaniagrön, då förstår jag varför allt möjligt hade just den kulören när jag växte upp. Det var både gungställningar, garagehyllor, trädgårdsredskap… Vad var det man målade med just den färgen?

                          Är det samma som jag refererar till som Asea-grön, tro??

                          96 V4 1975 ”Bollen”

                            december 26, 2020 kl. 20:15 #480260

                            Ikväll har ja slipat å målat grenröret med värmebeständig färg… grenröret var nos …alltid skoj å montera nya delar.

                              december 28, 2020 kl. 20:28 #480366

                              Nu har toppen kommit monterad å klar..
                              Fixat grenrör mm.
                              Får kamdrev mm i morgon mm.

                              1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                                januari 8, 2021 kl. 18:43 #480704

                                Har fått hem förgasare å insug mm ska fixa med gasreglage mm innan de monteras ..la på dom på toppen för å ta en bild mvh

                                1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                                  januari 9, 2021 kl. 12:17 #480747

                                  Blir fränt och udda!
                                  Vem har gjort iordning toppen?

                                  Mvh Nils

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 238 totalt)
                                • Ämnet ”Saab 900i 1987” är stängt för nya svar.