Saab 900i 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987
- Detta ämne har 238 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2025-01-06 22:44 av
wallero.
-
FörfattareInlägg
-
Nu ä bränsle systemet klart .
Sen haft ur kylet å sköljt rent å målat ..Besinen blir iallafall filtrerad ordentligt ?
Ja varför inte använda orginal bensinfilter skadar ju inte .
Blocket blir snyggt! Vart hittar man denna Scania grön?
Kul bygge, har själv varit sugen att bygga med förgasare. Bestyckar du och gör iordning själv sedan?
Mvh NilsHar en burk hemma som kommer räcka länge….
En vän kommer hjälpa mig å bestycka å justeraFått hem en ny generator å värmeskydd alltid nåt
Har mekat lite med motorn idag…
Bytt packbox å packning till oljepumpen..
Monterat ny vattenpump å packningar.
Monterat den nya generatorn å nya remmar.
Sen Monterat alla vattenslangar med nya klämmor.
Å bytt frostplugg i motorblocket..
Snart kommer topplock mm…Attachments:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Nu ä motorbygget påbörjat allt såg mycket bra ut efter demontering av topplock mm. Har gjort rent motorblock å målat med Scania grön. I morgon ska ny vattenpump monteras å generator å start motor mm den nya trimmtoppen kommer I veckan.. Allt går över förväntan mvh walle
Så det där är Scaniagrön, då förstår jag varför allt möjligt hade just den kulören när jag växte upp. Det var både gungställningar, garagehyllor, trädgårdsredskap…
Vad var det man målade med just den färgen?december 26, 2020 kl. 15:23 #480256Nu ä motorbygget påbörjat allt såg mycket bra ut efter demontering av topplock mm. Har gjort rent motorblock å målat med Scania grön. I morgon ska ny vattenpump monteras å generator å start motor mm den nya trimmtoppen kommer I veckan.. Allt går över förväntan mvh walle
Så det där är Scaniagrön, då förstår jag varför allt möjligt hade just den kulören när jag växte upp. Det var både gungställningar, garagehyllor, trädgårdsredskap… Vad var det man målade med just den färgen?
Är det samma som jag refererar till som Asea-grön, tro??
96 V4 1975 ”Bollen”
Ikväll har ja slipat å målat grenröret med värmebeständig färg… grenröret var nos …alltid skoj å montera nya delar.
Attachments:
Nu har toppen kommit monterad å klar..
Fixat grenrör mm.
Får kamdrev mm i morgon mm.1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Har fått hem förgasare å insug mm ska fixa med gasreglage mm innan de monteras ..la på dom på toppen för å ta en bild mvh
Attachments:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Saab 900i 1987” är stängt för nya svar.























