Saab 900i 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987
- Detta ämne har 238 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2025-01-06 22:44 av
wallero.
-
FörfattareInlägg
-
november 5, 2023 kl. 08:31 #512027Hej. Jag har låtit mina Bosch Profi sitta kvar på min 900 -86 och jag tycker det är ganska snyggt (och dessutom bra ljus i mörkerkörning) men eftersom du har USA-ljus och chromegrill så håller jag med. Ta bort dem åtminstone tillfälligt till festivalen. Precis som Dennisca skriver så är inredningen snygg.
Mvh Bengt
Så nu ät extraljus avtaget
Lyssnar på mina saab vänner. Blev snyggare å man ser cromegrillen å isa fronten mycket bättre…dimljusena får sitta kvar dock .
november 7, 2023 kl. 22:10 #512106Snyggt Niclas!
Jag gillar också 900 mer utan X-ljus framför grillen!
Har fått hem en helt nytt armstöd från saab 9000 som ja monterat i min 900 å det va inte gör trångt mellan stolarna. Ska göra 4 adapter hylsor å skruva fast i avgastunneln..har satt I en skruv så inte armstödet går ner för mycket.
Attachments:
Fick tag på fabriksnya hydralslangar till aut lådan så nu ä de bytta.
Nu har ja bytt alla bussningar i alla stag till bakaxeln det blev kanon å tog inte lite mer än 1 timme å demontera å ta ur å pressa i å måla stag å montera…Nu vet ja inte riktigt vad ja ska pyssla med på bilen. Nån som har nåt förslag?
Mvh walle.
Attachments:
Idag fick jag hem tillbehörs högtalare från min saab vän Göran i Skåne. Tog isär allt å tvättade galler å monterade nya 50w högtalare å limmat fast diskanten nu ska det torka tills i morgon.
Trevlig helg mina saab vänner på ssk
Attachments:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Så då är tillbehörs högtalarna i fram renoverade å monterade blev riktigt nöjd.
Fick tag på ett fabriks nytt spjällhus som ja bytte idag gick smidigt runt 1 timme..Nu är steget mot perfektion ännu närmare
Hänt lite små saker..
Monterat ny spridar brygga samt nya fina nipplar i insuget …
Blev ett nytt tudor batteri lite större än original vilken skillnad det blev. Det gamla va verkligen sopslut
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Saab 900i 1987” är stängt för nya svar.