Saab 900i 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900i 1987
- Detta ämne har 236 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2024-10-06 22:40 av wallero.
-
FörfattareInlägg
-
Här ä min 900i 1987 som ja köpte från Gotland 3 veckor sen..Har hunnit renovera hela framvagnen å bakvagnen med nya å renoverade delar. Bromsok mm har ja själv renoverat. Även monterat den äldre fronten å bakdelen från 1985… bytt kupefläckt å instrumentbrädan….bytt främre stolar mm. Monterat fabriksny bakspoiler..
Nyrenoverade alu fälgar mm ..nybesiktigad i fredags…
Ska börja plocka ner motorn nu å montera lättat svänghjul å ny turbo koppling.. Sen en nybyggd trimmtopp med dubbla weber mm .. håll till godo..Attachments:
december 11, 2020 at 13:59 #479690Smarrit bygge må jag säga. Vad gör du åt toppen, vilken kam?
Lycka till/Lasse
Smarrit bygge må jag säga. Vad gör du åt toppen, vilken kam?
Lycka till/LasseBlir 2,2 mm planat å mirrafräst .
Volvo b23 insugs ventiler
Kammens beteckning vet ja inte än..
Portad i insug å utsug.
Weber 45 or å lättat svänghjul med turbo koppling
Extraktor å sportavgas
Blir ca 160-170 hk mvhdecember 12, 2020 at 12:45 #479744Det blir liknande motorbygge jag sysslar med just nu. Jag har också funderat på ett skelettsvänghjul men jag är lite tveksam. Jag har kört både bubbla och Porsche med lätta svänghjul och det är ingen höjdare i vardagstrafiken. Men det är klart, Saab är ju en helt annan bil.
Här ä min 900i 1987 som ja…
Hej,
Trevligt projekt, alltid roligt med bilder. Tack för att du delar med dig.Nu ä motorbygget påbörjat allt såg mycket bra ut efter demontering av topplock mm.
Har gjort rent motorblock å målat med Scania grön.
I morgon ska ny vattenpump monteras å generator å start motor mm den nya trimmtoppen kommer I veckan..
Allt går över förväntan mvh walleAttachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.