Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo

• Detta ämne har 251 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast 2014-04-07 11:46 av .
Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 252 totalt)
  • Författare
    fataren
    Deltagare

Nice 🙂 besikta gillar ja inte, men vem gör det….?

Roligt med blankt papper och nya fälgar 🙂 skicka ett pm med pris för att säla dom 🙂 köpte ju en fin t8 88 som skulle behöva ett par tjusiga dojjor 😛 och sålde ju de ja hade för passade inte på Brutus

Beeos
    Deltagare

@Turbo wrote:

@fataren wrote:

Nice 🙂 besikta gillar ja inte, men vem gör det….?

Jag gör :dope
    Älskar varje gång när dom skall göra bromstest på Kvartz

Framhjulen över rullarna,man hör handbromsen klicka –
    och det händer absolut ”nada” på mätaren 😆

Så börjar dom undra om minnet sviker eller bilen kanske har handbromsen bak 🙂

reino
    Deltagare

Ja du, Dennis, vi får se om dessa säljs. Inte än iaf. Ska avvakta och se om det blir nåt av att ta hand om svärmors i8 som det har pratats om lite grann. Den står hos nån verkstad i nuläget dock med nåt fel som jag inte lyckats luska reda på än. Den lär dock labbas med nytt sprut isåfall. Skulle kanske kunna ”låna” dom till dej förstås, om du vill rulla på superaero i sommar. Dvs, du ”köper” dom av mej, med enda krav att jag har möjlighet att köpa tillbaka dom för samma peng när det är dags. 😛 Men vi får se, som sagt.
    Du kan ju skicka PM om du skulle vara intresserad av en sån överenskommelse.

reino
    Deltagare

Lights on! 😉

wallero
    Deltagare

vad är det för speciellt med den bilden?

joh900
    Deltagare

Den gröna lampan längst till höger, som indikerar att ljuset är på

reino
    Deltagare

@joH900 wrote:

Den gröna lampan längst till höger, som indikerar att ljuset är på

Korrekt.

reino
    Deltagare

Råkade visst inhandla en rostfri baklucka i rätt färg idag. :dope
    Bakluckan krånglades in i bagaget och medförde att innertaket behöver kläs om i sommar. Jaja, inte mer med det.. Hade ju ändå tänkt göra det så. 🙄

reino
    Deltagare

Ja, det händer ju inte så mycket under vintern, men idag blev det en tvätt iallafall. :king Årets första till och med.

Måste fan göra nåt åt det där tanklocket… 🙄

reino
    Deltagare

Gammelgrill på. 😉

reino
    Deltagare

Då var en oljekyl monterad och inga uppenbara läckage syns till. Ska bara få det tätt vid oljereturen från turbon, sen kanske man får stopp på det kontinuerliga oljebytet i bilen.
    Oljekylen är numera av gammal modell och den semimoderna kassetten är borta helt just nu. Slangarna var lite trixigt med, då dom måste gå på andra sidan ICn, då dom är kortare än dom nyare.
    I kassetten låg även en liten pippi som fångats upp där. Svarten var väl hungrig… 🙄

Har nu även börjat fundera på att skaffa en uppsättning billiga däck till Super Aero fälgarna och slänga på dom. Ronalera kommer inte lackas förrän det är varmt ute, så det blir ju framåt sommaren då, och Soft Spoke är ju sååå tråkiga! 😐

Planerna inför sommaren är många och tiden desto mindre tyvärr, men bakluckan ska bytas, brädan ska ner helt och A-stolparna ska få annan klädsel, innertaket ska kläs om och mätare ska monteras där stereon sitter. Stereon ska hamna i mittkonsolen istället. Man sällar sej in i ledet som 900 ägare..

APCn måste monteras in med, samt en farthållare som ligger och väntar.

Det är mycket nu…

reino
    Deltagare

Hoppsan. Nya fälgar. 😉 Dom kommer se bättre ut med bilens stuk än dom tråkiga Soft Spoke fälgarna dock. Nån som vill köpa dom gamla?

reino
    Deltagare

Då var fälgarna monterade! 😀

Jag skulle gärna vilja ha ner bilen lite i fram dock, men det får bli när det blir.
    Nya däck får det bli till nästa säsong om dom inte säger upp sej tidigare. Dom har nämligen börjat spricka i sidorna.. 🙄

Tycker den kändes lite spårkänslig med nya fälgarna, samtidigt som kurvtagningen blev bättre. Båda beror nog på att bilen fick lite bredare spårvidd.

monken
    Deltagare

ser bra ut 🙂 😛

reino
    Deltagare

En liten fotosession idag med riktig systemkamera för första gången. 😉

Sen hittade jag en bra skärmkantslist på skroten som kunde komplettera dom tre andra som jag fick av Tompa. Tack för dom. 😀

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 252 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.