Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 252 totalt)
  • Författare

Liten uppdatering igen då. 😛 Det händer inte så mycket åt gången då detta är en bruksbil och så, men nån gång ibland så får man till nåt. 🙂

Aerokåpor! 😀

Bonus 😎

juli 25, 2011 kl. 08:39 #186192

Gud vad stiligt!

juli 25, 2011 kl. 09:02 #186194

Det växer fram en pärla här 🙂

juli 30, 2011 kl. 12:32 #186372

Såå då har man bytt hastighetsmätare oxå,.. Allt gick bra med den och trippen rullar på som den ska. DOCK så dog belysningen.. 👿 Troligen nåt skit me reostaten, men det tänkte jag ju såklart inte på då.. Får se om man pallar byta den under semestern kanske. Satte iaf i dioder, så vi får se om det lyser sen..

juli 30, 2011 kl. 13:48 #186374

@ReinO wrote:

Såå då har man bytt hastighetsmätare oxå,.. Allt gick bra med den och trippen rullar på som den ska. DOCK så dog belysningen.. 👿 Troligen nåt skit me reostaten, men det tänkte jag ju såklart inte på då.. Får se om man pallar byta den under semestern kanske. Satte iaf i dioder, så vi får se om det lyser sen..

Satte du dioden på rätt håll då? För de kan väl bara sitta på ett håll har jag fått för mig :p

juli 30, 2011 kl. 15:14 #186378

@Anderslindh wrote:

@ReinO wrote:

Satte du dioden på rätt håll då? För de kan väl bara sitta på ett håll har jag fått för mig :p

Dom dioderna till vreden satte jag åt rätt håll då jag testade dom. Dom lös i början lixom. Sen dött.

I själva instrumenthuset kunde jag inte kolla, så jag satte dom åt olika håll, så när jag får fart på grejerna så e de bara en att vända. 😉

september 13, 2011 kl. 16:35 #187727

Idag fick jag hem ett paket. 😀 Inget som har med Svarten att göra, men ändå. 😉

Där i fanns denna lilla goding. 😀

Riktigt nöjd över att ha fått tag på den. 😎

Dessutom fanns det med en uppsättning centrumkåpor till Ronal Silverspoke fälgar som jag ska ha på min 99 som är som långtidsprojekt.
                  https://picasaweb.google.com/118047421776440877802/Saab99GL80#5651882380261196098″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Med Svarten händer f.ö inte så mycket. Ska byta dämpare runt om och fixa med lite smågrejer.

september 13, 2011 kl. 16:46 #187729

Det där kjolpaketet vill jag ha 😀

september 13, 2011 kl. 19:07 #187735

Fräckt 😀 😀

september 26, 2011 kl. 22:19 #187951

Ja inte är det mycket som händer på stackarn. Men nån liten pryl ibland fixar man ju. =) Senaste rundan på skroten resulterade i ett bälteslås, då det på förarsidan kärvar och inte låser direkt, utan man måste trycka ner några gånger innan det låser, och jag tvivlar på att SBP skulle godkänna det. 🙄 Sen blev det en ny växelspak oxå. 😉 Med stålkula naturligtvis. 😀 Pris då? 50 spänn stycket. 😎

Vidare så kom det ett paket i slutet på förra veckan innehållande SAAB orginal vindavvisare till dörrarna. Tyvärr så är dom lackade med svart färg, och jag hade hellre haft dom mörkt tonade istället. Nån som vet hur man kan få bort färgen utan att sabba plasten?

Nedan följer dom obligatoriska bilderna. 😉

Bälteslås och växelspak

Vindavvisarna

november 1, 2011 kl. 00:54 #185839

Snobbringar på vinterhjulen. 😉 haha. Lite roligare än bara plåt. Ångrar dock att jag inte kommit på det tidigare och då kunde dragit över fälgarna med svart hammarlack. 🙁 Tror inte det torkar så bra nu när det börjar bli kallare.
                          Orginal navkapslar ska oxå på när dom kommit hem. 😀 Såna där små alltså. (Sorry fataren. ;))

november 9, 2011 kl. 00:14 #184303

nemas problemas, men upp med ny bild nu 🙂

november 9, 2011 kl. 11:32 #184300

Måste ju ha nå clips att fästa kapslarna med. Dom fanns tyvärr inte med.. :/ Men sen så. 😉

december 1, 2011 kl. 00:50 #180264

Nytvättad och ny fräsch olja + flter. Känns bra. 🙂 Inga clips att fästa navkapslarna med ännu tyvärr. 🙁

december 17, 2011 kl. 01:12 #188448

Senaste skrotfyndet blev gamla torkarspoilers. 😉

På den ena saknades en flärp på tyvärr, men kul ändå. 😀

Liten bonusbild. 🙂

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 252 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.