Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo

• Detta ämne har 251 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast 2014-04-07 11:46 av .
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 252 totalt)
  • Författare
    ab35j-jub
    Deltagare

Riktigt snyggt med ringarna på fälgarna 🙂

reino
    Deltagare

@Praedator wrote:

Riktigt snyggt med ringarna på fälgarna 🙂

Tackar. 🙂 Är riktigt nöjd med dom faktiskt. Även om fälgarna är rätt skabbiga, så ser det ju iaf lite roligare ut. 😉

Bättre än hjulsidor i plast iaf. 😆

ab35j-jub
    Deltagare

Helt rätt! 🙂

Jag målade mina med slät silvrig hammarlack 😎

reino
    Deltagare

@Praedator wrote:

Helt rätt! 🙂

Jag målade mina med slät silvrig hammarlack 😎

Trevligt. 🙂 Det gör så grymt mycket, bara att få bort rosten och få på lite färg, på gamla plåtisar.

Funderar på att fräscha upp mina till nästa säsong, och då måste jag nästan få tag på såna clips till mina navkapslar också. Så min tanke blir då, röda(!) plåtfälgar, med kromringar och orginal små navkapslar. 😉 Kan nog göra sej bra på en svart bil. :mrgreen:

reino
    Deltagare

Dagens besök hos den lokale skrothandlaren resulterade i ett köp av en dubbelslitsad motorhuv anno 1979-80 i hyfsat skick.
    Hur fan får man hem en sån då?
    Jo man åker hem, plockar av huven, åker tillbaka till skroten utan huv och lägger på den ”nya” man köpt 😆

Funka bra? Jaa då. Lagligt? Njaaee känns tveksamt va. 😳

Glömde tyvärr ta bild på huven när den satt på. 🙄

Måste se om jag kan hitta på nån lackerare som kan lacka om den huven, samt lite småpryttlar.

plankan
    Deltagare

😆

Men nu vet du väl om varför man på senare tog bort den ”öppningen” 🙄
    Tänkte mest om du skall ha den på den egna bilen liksom

M.Broberg
    Deltagare

inte misnta tveksamt ang lagligheten, totalt olagligt och livsfarligt för gångtrafikanter 😈

esak
    Deltagare

@plankan wrote:

😆

Vatten på remmarna, eller varför? Känns inte solklart för mig såhär på rak arm.

Kul med snobbringarna till fälgarna, lite udda. 🙂

reino
    Deltagare

@Esak wrote:

@plankan wrote:

😆

Samma här faktiskt. 😕 Ingen aning varför den försvann.. Finns ju en täckplåt under den så.

Tack Esak. Känner mej riktigt nöjd med dom faktiskt. :mrgreen: Behöver bara fästen till navkapslarna också, så kan det nog bli snyggt tillsammans.

joh900
    Deltagare

@ReinO wrote:

@Esak wrote:

@plankan wrote:

😆

Samma här faktiskt. 😕 Ingen aning varför den försvann.. Finns ju en täckplåt under den så.

Tack Esak. Känner mej riktigt nöjd med dom faktiskt. :mrgreen: Behöver bara fästen till navkapslarna också, så kan det nog bli snyggt tillsammans.

Har för mig de tog bort det pga att bromsservon rostade/huvudbromscylindern rostade satan. 😛

MVH

reino
    Deltagare

@joH900 wrote:

Har för mig de tog bort det pga att bromsservon rostade/huvudbromscylindern rostade satan. 😛
    MVH

Mindre bra… 😯

Det är alltså bra att ha det där täcklocket kvar. 😛

Tänkte att man kunde plocka bort det på sommaren annars, för att lufta ur värmen under huven bättre annars.

Kanske fixa nån liten deflektor eller nåt, så det inte kommer vatten på servon och allt. 🙄

Får fundera lite på den…

reino
    Deltagare

Japp då var det dags för några bilder på kommande saker, även om det snarare blir framåt våren som dom större jobben görs. 😛
    Huven först då.

Sen har jag ett par bakljusglas från en 99cc som jag spånar på lite om man ska slänga på. Antingen det eller svarttonade blinkers fram, sidor och bak, samt dimljusdelen av bakluckeglasen. Kan bli snyggt. 😛

Nya ”gamla” brädan som ska i. Lite intressant att en bräda på en -84 som stått ute i 10-15 år är i bättre skick än en -90. 🙄

Sen nya mätarhuset tillsammans med en ”tidsenlig” ratt. (då bilen ska trubbas av) Den är väl inte helt bestämt heller, men den är i riktigt bra skick. 😀

Så ja, då var det några bilder till i tråden. Vet ju själv hur kul det är att läsa trådar utan bilder.. 😐

widegren
    Deltagare

Om du inte får användning av dina bakljus från 99cc så köper jag dom gärna av dig, hade sett snyggt ut på min gubbräser!
    Allt ser ju kanon ut i övrigt också! snyggt med snobbringar!

Mvh
    Henric

reino
    Deltagare

@Widegren wrote:

Om du inte får användning av dina bakljus från 99cc så köper jag dom gärna av dig, hade sett snyggt ut på min gubbräser!
    Allt ser ju kanon ut i övrigt också! snyggt med snobbringar!

Mvh
    Henric

Tackar. 🙂

Ska försöka komma ihåg det. 😉

reino
    Deltagare

Clipsen inköpta nu (Tack till SaabMicke på SSK). Kapslarna hoppas jag kunna montera nån gång i veckan nu. Bilder kommer upp när jag gjort det. 😀

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 252 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng