Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900S "Svarten" aka projekt TrubbelTurbo

Detta ämne innehåller 251 svar, har 26 deltagare, och uppdaterades senast av 2014-04-07 11:46.

Visar 12 inlägg - 241 till 252 (av 252 totalt)
  • Författare

reino
    Deltagare

Lister i kofångarna. 🙂

reino
    Deltagare

Svarta sidoblinkers; Check! [,]

reino
    Deltagare

Orangea 10w lampor i dom inre positionsljusen. 😉

reino
    Deltagare

Här var det dött minsann… 😛

Jaja, jag har äntligen, efter lång prokrastination, fått APC monterad. Tyvärr så har magnetventilen frispel och klickar hela tiden, även när bara tändningen är på, så jag ska testa med en annan tryckgivare och se omd et blir bra. Annars får jag testa vidare med annat.

Det händer inte så mycket annars, mer än att hålla bilen rullande. Jag ska byta tillbaks till orginalbakljusen nu till våren, samt standard blinkersglas fram. Skulle helst vilja få tag på US-versionen av dom, och även bakljusglasen från staterna, men vi får se hur det blir med dom.

Tjoflöjt!

reino
    Deltagare

Bakljusreflektorer renoverade med biltemas alutejp. 😉 Fantastisk uppfinning den där tejpen.

Lite skillnad blir det. Till vänster; original baklampor med renoverade/tejpade insatser . Till höger; 99cc lampa tillsammans med svarttonat bakljusglas upplyst med motsvarande 21w LED på luckan.

Innanför lyktglasen finner man numera en reflexlins som sitter på USA-bilarna annars. Dom riktiga glasen med klara sidor ska försöka införskaffas med.

reino
    Deltagare

Dags för nytt avgas tydligen. Uppsala Avgasteknik får stå för ett custombyggt 2.5″ sportsystem från min 3″ kat + downpipe, tillsammans med en dubbelpipig hagelbrakare som avslutning. 😉

Sportigt ljud. Eller?

Trött slutrör som man säger.

M.Broberg
    Deltagare

Haha.. skapligt slut det där alltså!

reino
    Deltagare

Haha jo tack.. 😛 Tur att det är efter dämparen iaf..

big nyz
    Deltagare

Fick du styr på magnetventilens klapper? Jag hade samma problem med min, och där visade sig problemet vara att magnetventilen var monterad för nära tändspolen. De ”kommunicerade”. Du kan ju testa flytta tändspolen och se.

reino
    Deltagare

Tryckgivaren var slut så APC försökte justera ner laddet även om motorn var avstängd fast med tändningen på.

Ny givare löste det. =)

reino
    Deltagare

Årets look! 😀

Nya fälgarna på. 😀

Jaa, jag vet att den ser ut som helvete i fram, men här har fjädringen inte satt sej ännu efter hjulbytet. Men jag ska fixa andra fjädrar tids nog. 😉

Christian.S
    Deltagare

Snyggt! Men en sänkning fram hade ju inte skadat:)
    Likadana fälgar som jag har tänkt slänga på i år på 900an;)

Visar 12 inlägg - 241 till 252 (av 252 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng