Saab 95 1960 #59
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1960 #59
- Detta ämne har 151 svar, 35 deltagare, och uppdaterades senast 2010-09-07 10:47 av
roger forssen.
-
FörfattareInlägg
-
februari 26, 2010 kl. 12:36 #153852
Fast det är ju bra mycket bättre än dom där punktade plåtarna i rostsynpunkt, ska ha masonit i min kortnos med sedan, borde väl passa från en v4a!
Allt tar lång tid så får se när provstarten blir. Nåja, motorrummet är äntligen grundat. Har lagt ner mycket tid på lagning av en framskärm. Skulle para ihop 2 till en. Tyvärr var donatorn redan lagad och detta väl gömt under spackel. Nu är det svets, spackel och slipning och det tar tid. En bakskärm håller åxå på att få vård. 2 bilder, grundat motorrum och lagad skada bak…
Motorrum äntligen lackat, dags att sätta tillbaka saker i stället för tvärtom. Fick färg bruten idag och kulören är riktigt bra tycker jag, bättre än bilderna visar, det blir blått av lysrören i kombination med dålig kamera. Chassienummerskylten kom på plats först efter ett halvårs vila i garagefönstret. Gummimattorna har fått påstykning av glycerin och T-röd, snyggt värre, kanske limmar fast mattorna på inneskärmarna inne i kupén i morgon , får se. I morgon rengöring av tank och spackliga av 2 skärmar i alla fall.
Blev inte alls vad det var tänkt idag, montera delar var roligare än att slipa skärmar. Det jag gjort på 11 timmar ser inte mycket ut för världen men saker tar ju tid. Satt tillbaka elhärvan, det tog en jäkla tid då förre ägaren dragit om i alla fall hälften. Fick börja om med kopplingsschema som hjälp och jag tror det gick. Lackade fläktmotor och lite annat som åxå kom på plats och slutligen tändspole/tändningslås. Aj aj vad det är svårt att pilla tillbaka. Har en orginalmodell med den armerade kabeln och lättböjt är det inte. Men även det gick tillslut med två blodiga fingrar som resultat.
En lyckad dag med andra ord……Kul med bilder, bilden med den grå bilen sporrar verkligen, längtar till det är dags att hänga på de röda fälgarna. Har ett par blästrade och grundade som bara väntar på lack, får fixa det så snart som möjligt.
annars har det mest varit motorrumsstök. Värmepaketet är på plats, hjulupphängningen på den fd krockade vänterssidan är bytt så nu pekar hjulen åt rätt håll, nästan. Nu blir det Trollhättan i helgen men då jag kommer hem ligger det förhoppningsvis bromsdelar från Torpshammar i brevlådan….H
Från Trollhättan följde det med en mycket fin tank som nu monterats. Det är nån skillnad mot orginaltanken men då den såg så jä….g ut inuti så får det vara med orginalhetsen. Det sitter ett luftningsrör uppe på tanken, om det ska leda nån slang därifrån och vart vet jag inte, vet någon? Skruvade på dämparna och krängningshämmaren fram så nu känns framvagnen ganska klar. Nu blir det målning av pedalställ nästa så huvudbromscylindern kommeer på plats, sen resen av bromsarna och då är det kanske söndag, vi får se…
H
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.