Saab 95 1963 Ett Customprojekt

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1963 Ett Customprojekt

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 239 totalt)
  • Författare

Polera?? 😯 :biglaugh2: 😆

januari 22, 2013 kl. 05:14 #51469

@Dicst wrote:

Polera?? 😯 :biglaugh2: 😆

Allt för att minska luftmotståndet. I år ska de gå fortare :drive1:

Janne2takt

januari 22, 2013 kl. 07:48 #51475

Klart det skall vara lite puts på grejerna Dick!!

/Fredrik

januari 28, 2013 kl. 18:06 #51750

Efter en galet rolig helg på isen så var man hemma i garaget igen. Idag var det tornet som skulle få sej en omgång.

Donationen är från V4:an som togs hem och plockades ner för ett år sen.
            Så det blir lite ombyggnad då dom inte stämmer rakt av mot tt-hjulhusen.

Och så tog slipskivan slut så slipning i hjulhuset får bli senare…
            Och jag som titta in på Biltema i helgen :bh :bh
            Nu får man lura på vad som skall göras för att få dit luftfjädringen :333:

Janne2takt

februari 2, 2013 kl. 13:52 #51947

Idag har frugan åkt till Ullared och vad ska en annan hitta på då. Man kanske skulle överraska med att storstäda huset…..NÄÄÄÄÄ Ingen toodolista lämnad så de får bli en sväng i garaget istället :h
              Och dagens uppgift fick bli att färdigställa hjulhuset.

Fick forma om kylargaveln för att följa formen efter V4:ans form och även öppnat upp för ett vanligt standard batteri.

Nu är det klart och redo för ombyggnationen av luftfjädringen på denna sida.

Janne2takt

februari 2, 2013 kl. 18:10 #51956

@janne2takt wrote:

Idag har frugan åkt till Ullared och vad ska en annan hitta på då. Man kanske skulle överraska med att storstäda huset…..NÄÄÄÄÄ Ingen toodolista lämnad så de får bli en sväng i garaget istället :h
                Och dagens uppgift fick bli att färdigställa hjulhuset.

Fick forma om kylargaveln för att följa formen efter V4:ans form och även öppnat upp för ett vanligt standard batteri.

Nu är det klart och redo för ombyggnationen av luftfjädringen på denna sida.

Luft!!!! Mera…

februari 11, 2013 kl. 21:00 #52233

Dagens arbete var att ”gör om gör rätt” :sry gammal ombyggnad med ett försök med dom bälgarna jag hade först som inte fungerade så ett återställande fick göras

I morgon skall jag hämta dom nya bälgarna som har kommit :CE :CE
                  Så de går åt rätt håll nu känns de som

Janne2takt

februari 11, 2013 kl. 21:14 #52234

Hurraaa! :wrench

februari 12, 2013 kl. 00:49 #52243

Hmmm… tror jag får lägga på ett kol….

Bra att du håller mej igång :h :weld2

Om du är sysslolös så kan du kapa bort strutarna (vilket jag tror du redan gjort) och tillverka en platta i t.ex. 5mm bonnjärn, formad som fjäderstödet (=ytan under struten) samt skruva fast den på lämpligt sätt, ovanifrån. Själv tog jag en M10 ytterst och två M8 i innerkant.

Kommer att bli en del av det övre bälgfästet. En varning för den dolda förstärkningen som sitter svetsad ungefär precis där M8orna skall igenom. men den har du nog redan sett. Jag köpte M8-långmuttrar på Biltema, borrade bort gängorna och satte som distanser. Så kommer man åt bultskallarna lite lättare…

OM du nu vill göra på mitt sätt….. Finns ju 379 andra sätt oxo….
                      (ska försöka få till lite bilder i min tråd….)
                      Kör på… / Kenth

februari 12, 2013 kl. 05:41 #52246

:weld2 :weld2 :h :wrench :AP

mars 30, 2013 kl. 15:40 #54029

GLAD PÅSK på er alla, själv tog jag och firade lite i garaget idag då det var ett tag sen :weld2
                          ÄNTLIGEN känns det som att bälgarna sitter som en smäck :woohoo:
                          Har idag prövat mej fram till ett läge som känns rätt.

Nu får det bli lite påskfrirande :CH

Janne2takt

mars 30, 2013 kl. 23:46 #54055

Sååå snyggt ! Ser hur ballt som helst ut med skärmarna på. :AP :AP Själv har har inte provat det.

Jag har 10mm markfrigång fram i lägsta läget. Vad har du ?? :race

Glad påsk påre !

/ Kenth

april 6, 2013 kl. 16:02 #54234

Då var det dax igen för ett litet race i garaget :wrench

Rostlagningen av karossen klar och första hjulhuset färdigt nu är det bara att gå vidare med ombyggnationen och annat roligt :image224:
                              Kenth jag har idag ca10 cm frigång till golvet sen får vi se vad avgasstystemet bygger lurar att bygga ett av standardrör för att inte ta för mycke plats

Janne2takt

april 7, 2013 kl. 00:32 #54243

Snyggt, verkligen kul att se att du fått till det. Själv kämpar jag, inte med rostlagning utan med uppsnyggning av gamla lagningar. Var glad att du slipper sånt.

Har du flyttat övre stötdämparsästet ?

Conflare necesse est, vivere non est necesse!

Som de gamla romarna sa !

/ Kenth

april 7, 2013 kl. 18:37 #54260

@saabcustom wrote:

Snyggt, verkligen kul att se att du fått till det. Själv kämpar jag, inte med rostlagning utan med uppsnyggning av gamla lagningar. Var glad att du slipper sånt.

:ROLF Du skojar du 90% av all rost har vart gamla lagningar :bh
                                  @saabcustom wrote:

Har du flyttat övre stötdämparsästet ?

Så får du inte skriva jag fick ju halv panik över att jag missat detta :ID Då jag har haft av det övre fästet för rostlagning under och senast igår bytt ut den igen mot en som fästet gick i genom väggen med förstärkning bak. Men inget ont som inte har något med sej.
                                  Gick med skräck ut i garaget för att kolla vilket arbetsområde det fanns på dämparen :woohoo: lite tur ska man ha. Nästan en hel cm tillgodo i lägsta läge. Men när man ändå var ute så fick jag kletat på lite glegg på plåt och svetsskarvar.

Janne2takt

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 239 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.