Saab 95 1963 Ett Customprojekt
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1963 Ett Customprojekt
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
november 26, 2014 kl. 14:59 #199924
Inga större men ändå nödvändiga åtgärder har blivit gjorda idag.
:h Knackat och riktad dörren som såg ut som Zlatan sparkat boll mot den efter svetsningarna så nu ska det inte behöves en hink med spackel..jpg)
Även färg i hjulhusen fick det bli
.jpg)
Janne2takt
Question about the doors…
I would like to do the same to my project – would it be possible to show me some pictures of the hinges and bodyshell – so I can copy it?
Also, what did you do for the inside mechanism – is it possible to swap the inside of the passenger door with the inside of the drivers door – or did you have to create something new?
(sorry for the English – I don’t know Swedish)
Simon
februari 20, 2016 kl. 15:10 #385973Plötsligt händer det. Köp en trisslott gubben har väckts upp.
Äntligen så kom jag till sans och sparka mej själv i ändan grävde fram liket och fick lite gjort.

Fick kopierat bälgfästet på höger bak.

Även förberett för att få till bakhängda dörren. Problemet är att jag inte hittar mina mallar som jag gjorde till vänster sida för håltagning för gångjärn och dörrlås men det blir väl att få göra nya.Janne2takt
-
Det här svaret redigerades för 10 år, 5 månader sedan av
janne2takt.
-
janne2takt.
Attachments:
augusti 26, 2016 kl. 06:00 #401631Idag tar jobbet all min tid men hoppas på en lugnare höst och då ska det jobbas vidare med bilen. Skulle ju va kul att få den färdig innan man får rullator….
Janne2takt
oktober 17, 2016 kl. 18:44 #419112Ett litet race blev det idag fick börjat att återställa höger dörren
Janne2takt
Attachments:
oktober 31, 2016 kl. 18:12 #419792Har fortsatt med dörren idag
Bytt ut lite dålig plåt i botten
Ny underplåt gör dörren som ny
Fick även lagt in förstärkningar för gångjärnen
Så låssidan får bli nästa arbeteJanne2takt
Attachments:
november 14, 2016 kl. 18:38 #420122Dagens pyssel har vart att färdigställa dörren
Även förstärkning av gångjärnsfästen i kaross fick sej en omgång
Tillslut fick jag även dit dörrstoppet
Får nu se vad man ska hugga tag i nästa gång
Janne2takt
Attachments:
november 15, 2016 kl. 23:19 #420167Kul att se att du är på gång igen. Du verkar ha fått lite mer jobb med förstärkningar av både dörr och kaross än jag. Men å andra sidan slapp du byta rutram 😉
En sak som jag upptäckte och ska byggas om är att använda en gasfjäder som dörrstopp / dörrupphållare. Orginalet är för klent och orkar inte hålla dörren i öppet läge. Kanske beroende på att jag stoppat i elektriska förnsterhissar så att dörren blivit tyngre.
Nå, det är alltid lättare att göra sånt från början. Kan va värt att grunna på.
Fär vi se dej på vägen i sommar ???
/ Kenth
november 22, 2016 kl. 22:12 #420379Det med dörrstoppet lät intressant för det känns bra men vem vet.
Om vi ses i sommar så är det nog inte i denna bilen tanken var nog att den skulle vart klar för många många år sen….
Så den som lever få se.Fick gjort klart sista hjulhuset och det känns skönt
Lite stålborstning och målning ligger nu på agendan
och se över vad som mer ska göras.Janne2takt
Attachments:
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.