Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › SAAB 95-63(Originalälskare följer annan tråd)
- Detta ämne har 86 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2011-01-08 14:22 av .
- FörfattareInlägg
- 27 december, 2008 kl. 10:13 #19251
janne2takt
DeltagareÄntligen har man kommit igång och börja att riva ur bilen.
Planerna och idéerna får komma under resans gång dom är inte helt klara men som ämnet säger så är detta ingen tråd för original älskare och folk med svaga hjärtan…
En liten vink av vad som skall ske kan jag ju alltid lägga in 😀
Rosten skall väl troligen inte tråka ut en utan det handlar mest om att snygga till dom få lagningar som finns.
Nä nu har jag inte tid att sitta här och tråka ut er :hype: nu skall jag åter ut i garaget ingen tid att förlora :jobbar:27 december, 2008 kl. 12:25 #132476Lollo
DeltagareBlir skoj att kolla in i Mars, kul med lite nya grepp:-)
27 december, 2008 kl. 13:37 #132477cch
DeltagareSka bli kul att följa projektet!
Vad är det för fälgar som sitter på? Passar de rakt av på original bultmönster?
Mvh
CCH
27 december, 2008 kl. 19:03 #132489janne2takt
DeltagareSom sagt ett par timmars rivande till blev det idag och första rosten hittades i skärm infästningen och konstigt vore väl annars
Sedan en annan fantastisk upptäckt var dragkroken som är ett hemmabygge och godkänd för ett ton som hänger uppe med 4st M5 och 4st M6 skruv… undra vad den besiktningsmannen mutades med. Och här har jag vart ute och dragit båten mm :crazy:
CCH Fälgarna är vanliga tillbehörs fälgar som troligen har suttit på en Alfa men det kan vi tala tyst om och dessa passar inte så naven kommer att få byggas om
4 januari, 2009 kl. 20:11 #132928janne2takt
Deltagare4 januari, 2009 kl. 21:19 #132942emul
ModeratorBättre kletigt än torrt och rostigt! Det första är ju rätt lätt åtgärdat.. 😉
Kul att se en kortiskombi med lite idéer och tankar, me like!
7 januari, 2009 kl. 20:15 #133152janne2takt
DeltagareDet är sant som det är sagt hellre kletigt än rost.
Tog mej lite tid ifrån demonterandet idag och ägnade mej lite åt framtidenHar måttat och skissat för att kunna bakhänga dörrarna.
Tänkte använda mej av två nedre gångjärn med lite förstärkningar bakom eller har någon bättre förslag till gångjärn innan hålen blir gjorda?
Alltid öppen för förslag.7 januari, 2009 kl. 20:21 #133154Lollo
DeltagareSpännade:-)
7 januari, 2009 kl. 20:30 #133157johan josefsson
DeltagareJag har B-stolpar från 93:a liggandes om du känner att du vill prova en beprövad bakhängarkonstruktion.
11 januari, 2009 kl. 13:57 #133431janne2takt
Deltagare17 januari, 2009 kl. 16:26 #133833janne2takt
Deltagare[size:14pt]EN UPPIS[/size]
Jobbade vidare men dörren idag och fick gjort en provhängning och allt verkar fungera fin fint, är lite svajigt nu då inga förstärkningar kommit dit än.
Har även fortsatt att rensa bilen på allt som går att lossa. Nu är de inte mycke skit kvar.. :jobbar:
[size:14pt]HOW LOW CAN YOU GO[/size] en liten blick in i framtiden får ju läggas in så ni får något att lura på 😀
18 januari, 2009 kl. 00:21 #133872saabcustom
DeltagareKul med 95-custom. De e inne nu med bakhängda dörrar på 95or 🙂
Kan det vara så att Airlift eller Airride är pågång ?
Jag har två feta titan-plattor liggandes som jag tänkte kunna släpa i backen, under färd, men naturligtvis bara på avhängnat område eftersom det inte uppskattas av Harry H 😉
Nå Keep on ! Det ser riktigt bra ut, ska bli kul att se sen !
/ Kenth
18 januari, 2009 kl. 18:33 #133913janne2takt
DeltagareMitt i Prick 😀 airride är på G. Kanske får skaffa mej ett par plattor jag me så kan vi gnistra på kapp 😎
19 januari, 2009 kl. 00:26 #133945saabcustom
DeltagareLuftfjädring e kul. Kolla in Scabben här och några sidor framåt så ser du hur det gick med vår förra projektbil 🙂
Utmärkt att pressa ölburkar med (bl.a.)
Vad har du tänkt dej för prestanda på fjädringen ? Värdigt höj-och-sänk eller hopp-hopp ? (Clowning som det kallas för på andra sidan pölen…)
Var gör du av avgassystemet ? Jag är inne på ett ”lågprofil” rektangulärt. Det sabbar, som det nu är, allt vad markfrigång (sänkningsmöjlighet) heter :crying:
/ Kenth
19 januari, 2009 kl. 10:34 #133961janne2takt
DeltagareVärdigt höj och sänk är tanken. Nån Grodan Boll åk är inte tanken
Som det ser ut nu med vad som går att sänka så är det ca 8cm kvar till backen från golvet.
Så lite plats finns det ännu för avgasrör sedan får dämpare placeras i hjulhus bak.
Men vi får se det är inte färdigt än…..
”Kul cabbe” - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.