SAAB 95-63(Originalälskare följer annan tråd)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 95-63(Originalälskare följer annan tråd)
- Detta ämne har 86 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2011-01-08 14:22 av
janne2takt.
-
FörfattareInlägg
-
december 27, 2008 kl. 10:13 #19251
Äntligen har man kommit igång och börja att riva ur bilen.
Planerna och idéerna får komma under resans gång dom är inte helt klara men som ämnet säger så är detta ingen tråd för original älskare och folk med svaga hjärtan…
En liten vink av vad som skall ske kan jag ju alltid lägga in 😀
Rosten skall väl troligen inte tråka ut en utan det handlar mest om att snygga till dom få lagningar som finns.
Nä nu har jag inte tid att sitta här och tråka ut er :hype: nu skall jag åter ut i garaget ingen tid att förlora :jobbar:Janne2takt
december 27, 2008 kl. 19:03 #132489Som sagt ett par timmars rivande till blev det idag och första rosten hittades i skärm infästningen och konstigt vore väl annars
Sedan en annan fantastisk upptäckt var dragkroken som är ett hemmabygge och godkänd för ett ton som hänger uppe med 4st M5 och 4st M6 skruv… undra vad den besiktningsmannen mutades med. Och här har jag vart ute och dragit båten mm :crazy:
CCH Fälgarna är vanliga tillbehörs fälgar som troligen har suttit på en Alfa men det kan vi tala tyst om och dessa passar inte så naven kommer att få byggas om
Janne2takt
januari 4, 2009 kl. 20:11 #132928Har varit ute och lagt lite tid på pärlan igen. Fick plockat av en dörr och skärm. Även tagit ur motorn och jisses va kletit de var där under…
Det ploppar upp lite idéer medan man grejar men det för vi komma till lite längre fram i projektet först skall allt ur sen till de roliga
Janne2takt
januari 7, 2009 kl. 20:15 #133152Det är sant som det är sagt hellre kletigt än rost.
Tog mej lite tid ifrån demonterandet idag och ägnade mej lite åt framtidenHar måttat och skissat för att kunna bakhänga dörrarna.
Tänkte använda mej av två nedre gångjärn med lite förstärkningar bakom eller har någon bättre förslag till gångjärn innan hålen blir gjorda?
Alltid öppen för förslag.Janne2takt
januari 7, 2009 kl. 20:30 #133157Jag har B-stolpar från 93:a liggandes om du känner att du vill prova en beprövad bakhängarkonstruktion.
januari 11, 2009 kl. 13:57 #133431Jag får fundera lite på detta erbjudande men jag tror nog att detta även borde fungera och varför inte prova något nytt.
Har idag fått rivit vidare i motorrummet och längst inne i hörnet var det klassiskt rostigt som sig bör 😀Janne2takt
januari 17, 2009 kl. 16:26 #133833[size:14pt]EN UPPIS[/size]
Jobbade vidare men dörren idag och fick gjort en provhängning och allt verkar fungera fin fint, är lite svajigt nu då inga förstärkningar kommit dit än.
Har även fortsatt att rensa bilen på allt som går att lossa. Nu är de inte mycke skit kvar.. :jobbar:
[size:14pt]HOW LOW CAN YOU GO[/size] en liten blick in i framtiden får ju läggas in så ni får något att lura på 😀
Janne2takt
januari 18, 2009 kl. 00:21 #133872Kul med 95-custom. De e inne nu med bakhängda dörrar på 95or 🙂
Kan det vara så att Airlift eller Airride är pågång ?
Jag har två feta titan-plattor liggandes som jag tänkte kunna släpa i backen, under färd, men naturligtvis bara på avhängnat område eftersom det inte uppskattas av Harry H 😉
Nå Keep on ! Det ser riktigt bra ut, ska bli kul att se sen !
/ Kenth
januari 18, 2009 kl. 18:33 #133913Mitt i Prick 😀 airride är på G. Kanske får skaffa mej ett par plattor jag me så kan vi gnistra på kapp 😎
Janne2takt
januari 19, 2009 kl. 00:26 #133945Luftfjädring e kul. Kolla in Scabben här och några sidor framåt så ser du hur det gick med vår förra projektbil 🙂
Utmärkt att pressa ölburkar med (bl.a.)
Vad har du tänkt dej för prestanda på fjädringen ? Värdigt höj-och-sänk eller hopp-hopp ? (Clowning som det kallas för på andra sidan pölen…)
Var gör du av avgassystemet ? Jag är inne på ett ”lågprofil” rektangulärt. Det sabbar, som det nu är, allt vad markfrigång (sänkningsmöjlighet) heter :crying:
/ Kenth
januari 19, 2009 kl. 10:34 #133961Värdigt höj och sänk är tanken. Nån Grodan Boll åk är inte tanken
Som det ser ut nu med vad som går att sänka så är det ca 8cm kvar till backen från golvet.
Så lite plats finns det ännu för avgasrör sedan får dämpare placeras i hjulhus bak.
Men vi får se det är inte färdigt än…..
”Kul cabbe”Janne2takt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.