Saab 96 1973: Bimsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1973: Bimsan

• Detta ämne har 466 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast 2014-08-23 16:40 av .
Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 467 totalt)
  • Författare

Hmm Janne, Börjar det på A och slutar o och ett lfa rome i mitten?

Janne Hagnell
    Moderator

@Christian Haugsöen wrote:

Hmm Janne, Börjar det på A och slutar o och ett lfa rome i mitten?

Hehe, du har vunnit en mikrodatorstyrd brödrost i frigolit! 😉 :CH

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Det är inte GTV’n som låg på blocket för några dagar sedan.

Satsar på 2 av 2 och vill vinna en fullmanuell kaffekokare i plysch! :ID :czy

Janne Hagnell
    Moderator

Tyvärr, du stannar på brödrosten. Men det var en god gissning. Min första Alfa var en Alfetta GT från 1976. Undras vad som hänt med den?
    Fick i alla fall på lite färg på Bimsan idag, så nu ska hon väl stå sig. Att måla i ett kallgarage vid den här årstiden är en utmaning som fodrar god simultankapacitet med pensel och värmepistol. Att använda 2k-färg är också en fördel, har jag insett; härdning påverkas inte lika mycket som torkning gör av låga temperaturer.

96 V4 1975 ”Bollen”

Dicst
    Deltagare

@Janne Hagnell wrote:

…Min första Alfa var en Alfetta GT från 1976. Undras vad som hänt med den?

Ska det föreställa 10000:- frågan det? Jaaa, vad har hänt med 110% av Alfettabeståndet tro… Hmm, hmm? Alfa Romeo FeO2 tror jag det står som modellbeteckning på bakluckan (om man hittar den).

Janne Hagnell
    Moderator

Nej, det var en retorisk fråga, jag förväntar mig inget svar. Däremot är nog risken stor att jag inleder eferforskningar på för ämnet lämpligt, annat forum. :TY

96 V4 1975 ”Bollen”

Janne Hagnell
    Moderator

Nu är även ersättningen till den främre delen av bagagerumsgolvet klar. Sedan tidigare har jag bytt ut den delen som täcker reservhjulet och nu blir det formplyfa över tanken också. Uppepå denna skiva ska det sitta fast en batteribox då batteriet inte längre ska sitta i motorrummet.

96 V4 1975 ”Bollen”

Janne Hagnell
    Moderator

Det tar sig! Den demonterade länkarmen är återbördad till sin plats och vid nästa mektillfälle ska växellådan i. :CE
    Det härliga evighetsarbetet med vindruteramen tog också ett litet steg framåt, och så fick jag monterat det nya skuffgolvet. :wrench

Här ser vi också följden av att inte köpa formplyfa samtidigt och hos samma träaffär… Men so what… 😎

96 V4 1975 ”Bollen”

Janne Hagnell
    Moderator

Idag hittade jag 70-talsklassikern höga bromsljus på loppis för 30 kr. :CE
    Har tidigare hittat modellen man skruvar i hatthyllan, men det var denna, som kläms i fönsterlisten, som jag ville ha.

I natt drömde jag dessutom att jag kört Bimsan till Norrland. Norr om Umeå skulle plötsligt sju personer (bla mina barndomskompisar från Lysekil, jättelogiskt…) med packning in. Ju mer jag stuvade in folk och bagage desto mer gick bilen sönder för att till slut gå av på mitten där jag hade (i drömmen, alltså) sågat av henne och bara fusklagat med några punktsvetsar. Vaknade alldeles svettig… Undras om den drömmen försöker säga mig något?

96 V4 1975 ”Bollen”

Åhhh!! Jag garvar så jag grinar!
    Eller grinar jag för jag just skurit upp en lök..?
    Svårt med logik i drömmar…men undvik att överlasta med typ 7 lysekilare med packning i Norrland!

Janne Hagnell
    Moderator

Kanske skulle trycka upp ny varningsdekal till instrumentbrädan:
    ”Varning! Bilen är endast godkänd för 6 Lysekilsbor plus förare vid färd i Norrland.”
    :ROLF

96 V4 1975 ”Bollen”

solveslamsug
    Deltagare

*asgarv* :ROLF

Janne Hagnell
    Moderator

Inga fler mardrömmar, däremot har jag gjort i ordning det sista pillet på utbytesväxellådan så den är klar att montera i bilen nu. :wrench

96 V4 1975 ”Bollen”

Janne Hagnell
    Moderator

Vem sa att bilentusiasten måste ha en woodie för att få slöjda? :h

Vad tror ni detta är?

96 V4 1975 ”Bollen”

Motortralla?

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 467 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng