SAAB 96 -62 (Rallyreplika)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 -62 (Rallyreplika)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 -62 (Rallyreplika)
- Detta ämne har 55 svar, 23 deltagare, och uppdaterades senast 2008-04-10 16:48 av ivers.
-
FörfattareInlägg
-
Får man fråga en sak, vilket man får. Varför är de taksökarna jag sett på sabar vänd åt andra hållet som på din bil(d) lollo? Såg en annan också i Retro Cars som hade likadant.
mvh Anton
Saab 93B -59 (Blå)
Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)Har idag tagit isär resten av den trimmade motorn som jag köpte när jag köpte 92:an.
Ska ta med blocket till jobbet och köra det i den stora tvätten, sedan ska det honas, har nypit på 2:a cyl men inte värre än det går att fixa.
Motor verkar vara filad grupp 2 ungefär vid snabb mätning.
Det ser värre ut på korten än det är.
Dick och jag ska ta en helg på att mäta upp den och kolla munstycken, portningen mm.
Så till våren blir det nog skoj. :applause: :applause: :jobbar: :jobbar:Har i dag kollat igenom lite prylar som hör till motorn, och upptäckt lite överraskningar 🙂 🙁
Detta var redan gjort 😀
Så då var det bara att montera Ignitorn:
Kände även på spjäll axeln i förgasaren och upptäckte att den var glapp :mad:, så jag hämtade min XPaxel som jag hade liggande och det nybussade spjällhuset för att montera, men när förgasaren kom av märkte jag detta :applause::
Det är upptaget från ca 39 till 44mm och förgasaren har en halsring på 32mm.
Så jag tog ur den gammla spjällaxeln och satte dit XP axeln och den var mkt bättre än den gamla som var mkt sliten, så jag behöver nog inte bussa om detta hus.
Fick även se att det sitter styr stift i insuget som är matchportat mot blocket och förgasaren.
Nu ska bara blocket och kolvar och veven ses över 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.