SAAB 96 -62 (Rallyreplika)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 -62 (Rallyreplika)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 -62 (Rallyreplika)

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 56 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 24, 2007 at 17:02 #104583

      Vilken underbar bil, tummen upp.

        mars 24, 2007 at 18:45 #104585

        lollo, e dina “rallye-monte carlo” skyltar målade eller ditklistrade? var hittade du isf en shablon* till det?

        *ingen aning hur det där stavas 😮

        brutal bil 🙂

          mars 24, 2007 at 20:55 #104591

          Har blandat lite med eget och redan existerande.
          Tack.

            april 16, 2007 at 16:28 #105331

            Får man fråga en sak, vilket man får. Varför är de taksökarna jag sett på sabar vänd åt andra hållet som på din bil(d) lollo? Såg en annan också i Retro Cars som hade likadant.

            mvh Anton

            Saab 93B -59 (Blå)
            Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
            Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

              april 16, 2007 at 17:09 #105334

              Det är ett gammalt tjyvtrick i norrländska rallyskogen.
              Man kör med denna tänd, om bilarna bakom kommer ikapp så tror de att de får möte, och håller igen lite. På så sätt blir man aldrig omkörd.

                april 16, 2007 at 19:36 #105337

                Jag vet att det snarar handlar om stenskott i Lollos fall… Omkörd blir han så det räcker ändå 😀 :duck:

                  maj 28, 2007 at 15:06 #107090

                  Hahahaha 😀

                  Saab 93B -59 (Blå)
                  Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                  Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

                    november 22, 2007 at 17:59 #115002

                    Har idag tagit isär resten av den trimmade motorn som jag köpte när jag köpte 92:an.
                    Ska ta med blocket till jobbet och köra det i den stora tvätten, sedan ska det honas, har nypit på 2:a cyl men inte värre än det går att fixa.
                    Motor verkar vara filad grupp 2 ungefär vid snabb mätning.
                    Det ser värre ut på korten än det är.
                    Dick och jag ska ta en helg på att mäta upp den och kolla munstycken, portningen mm.
                    Så till våren blir det nog skoj. :applause: :applause: :jobbar: :jobbar:

                      december 12, 2007 at 13:27 #115799

                      Har i dag kollat igenom lite prylar som hör till motorn, och upptäckt lite överraskningar 🙂 🙁

                      Detta var redan gjort 😀

                      Så då var det bara att montera Ignitorn:

                      Kände även på spjäll axeln i förgasaren och upptäckte att den var glapp :mad:, så jag hämtade min XPaxel som jag hade liggande och det nybussade spjällhuset för att montera, men när förgasaren kom av märkte jag detta :applause::

                      Det är upptaget från ca 39 till 44mm och förgasaren har en halsring på 32mm.

                      Så jag tog ur den gammla spjällaxeln och satte dit XP axeln och den var mkt bättre än den gamla som var mkt sliten, så jag behöver nog inte bussa om detta hus.

                      Fick även se att det sitter styr stift i insuget som är matchportat mot blocket och förgasaren.

                      Nu ska bara blocket och kolvar och veven ses över 😀

                        december 14, 2007 at 11:04 #115881

                        Det va en pornografiskt snygg 96:a du hade där. Stort vill ha begär.
                        Tyvärr är jag alldeles för dålig på motorer och framför allt på trimmade tvåtakt, så snacket om detta hänger man ju inte riktigt med i.. Men men, alla ska vi vara nybörjare nån gång.

                          december 27, 2007 at 08:15 #116317

                          Då har jag varit hos Dick och mätt upp motorn, ser ganska vasst ut, tom för vasst på vissa ställen, så här kan det se ut om filat för mkt 😮

                          Insuget har också fått sig en släng av filen 🙂

                            april 4, 2008 at 16:12 #120015

                            Igår åkte sommardäcken på, lånade sportnaven och fälgarna till 93:an, orkade inte hålla mig:-)

                            Har inte riktigt koll på vad jag tycker är bäst, plåtisar eller alufälg, vad tycker ni??

                              april 4, 2008 at 16:28 #120016

                              På nåt sätt, tycker jag, så sitter dina plåtisar bäst på den bilen. Alu är också ok men om jag väljer så väljer jag plåt.

                                april 4, 2008 at 18:20 #120017

                                Jag röstar för de fina plåtfälgarna till den modellen!

                                Mvh

                                CCH

                                  april 4, 2008 at 21:00 #120021

                                  Plåt, hands down. Ronal ser bara bra ut på sena V4:or med de tjocka kofångarna… de ser alldeles för moderna ut för en trubbnos.

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 56 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.