Saab 96 -62

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 258 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • april 25, 2010 at 18:53 #157080

      Någon som vet hur länge jag ska vänta tills jag kan embalera dom utan att det blir märken effter mellanläggen? Tack på förhand!!

        april 26, 2010 at 19:33 #157154

        lade in dem i lite filltar nu, bara att hoppas dom inte tar skada nu tills dom ska framm igen!!

          april 27, 2010 at 11:52 #157190

          Ja ha kört med vxlströmmare och el pump i 8år nu och det funkar klockrent, tror dock inte man behöver ngt eget relä, jag kör med spänningen från bränslepummps säkringen, kablarna på min kgk pump är 0.75mm2 så den är inte känslig på det viset. jag har dock kört med valiga fläkten, tror det varit på gräsen till varmt en gång, 110km på 4:an i 2.5km långt uppförslut och 30+ ute, det är accepttabelt tycker jag, har visserligen safarigälar, men fick se nästa gång jag öppnade huven att jag inte tagit bort locken i hjulhusen efter vintern, oops 🙂

            april 27, 2010 at 18:46 #157227

            Så jag kan alltså grena på vid bränslepumpen till fläkten då, och sedan kanske koppla till en strömbrytare till att börja med! Lösningen med termo kontackten i “Miss Piggy” såg ju verkligen intressant ut, vart köpte du den termostaten och vilka grader var det på den Sten-Arvid?

              april 27, 2010 at 19:13 #157231

              Jag skulle föreslå att när man kopplar in nya komponenter såsom elfläkt, el. vattenpump och extraljus, är det lämpligt att göra det över egna reläer och egna säkringar. Då kan man också ge dem egna strömställare. Det gör det mycket lättare om man får elproblem i framtiden, eftersom de finns på egna kretsar! I annat fall om du tex får fel på fläkten så dör kanske bränslepumpen…. (jag hade dubbla bränslepumpar utifall….).

              Jag köpte termokontakten hos “Stigs” i Klippan som är en del i en kedja http://www.stigs-autoshop.se/kontakt.htm

              Jag kommer inte ihåg till vilket bilmärke den var avsedd för. Vill minnas att den låg på ca 80 grader. Men det skadar inte att lägga sig något lägre. Tvåtaktare ska inte gå för varma. (Rätta mig ni därute om jag har fel!)

              Hur som helst, så fungerade detta jättebra på min trimmade 850 på 50-60 hästar i “Miss Piggy”.

                april 27, 2010 at 19:14 #157232

                Var köper man en elektrisk vattenpump till trubbnosen?

                  april 27, 2010 at 19:51 #157234

                  Hos XP-Niklas köpte jag min. Kostade runt tusingen. Men den finns på fler ställen. Googla!

                    april 27, 2010 at 20:09 #157235

                    Hjertmans båtprodukter

                      april 27, 2010 at 20:47 #157237

                      Nä inte fläkten, den tar för mkt ström, den måste ha ett eget relä, pumpen tat ingen jätte ström så det funkar bra, men det är klart att det är säkrare med ett relä som S-A säger, ja dock kopplat in mig på säkringen till bränsle pumpen uppe i dosan, funkar ypperligt.

                        maj 10, 2010 at 20:28 #157891

                        Lite mer lackat!!


                        sandplåtarna till stötfångarna


                        bagaget bättrat


                        slipgrundad huv och förardörr


                        lite lack på insidan är ju inte fel


                        utsidan

                        bara andra dörren, bagageluckan och karossen kvar nu!! 🙂

                          maj 10, 2010 at 20:51 #157895

                          Ser ju bra ut!! Du får nog fasen åka 2 takt till sommaren till skillnad från mig…

                            maj 10, 2010 at 21:02 #157898

                            Tackar, ja det hoppas jag på i alla fall, men det kanske blir V4 åka?

                              augusti 8, 2010 at 20:16 #161137

                              Då var även karossen lackad effter en del jävelskap med damm som fasstnat i färgen, var till att byta maskeringen där dammet satt!
                              Lite bilder då:


                              slipgrundad


                              Lackat

                                augusti 8, 2010 at 20:38 #161141

                                Ser ju bra ut! När kan jag komma med min 62:a? Bara det roliga kvar nu då! Du har många projekt samtidigt nu! Hur går det med 92- & 95:an?

                                  augusti 9, 2010 at 10:39 #161166

                                  Tack, dock får man ju observera att bilder ljuger men jag tycker det blev hyfsat och det duger åt mig, är ju första gången man gett sig på och lacka så nästa gång kanske det går bättre! Ja nu är det ju som sagt bara det roliga kvar. Jo då men då hinner man ju inte tröttna på en bil i alla fall, ja 95an står utan drivpaket för tillfället och väntar på lite svetsning innan den nya motorn ska i. 92an måste jag skaffa lite mer golvplåtar till innan jag kan fortsätta! Ja har du inte så höga krav så kan jag väl hjälpa dig!

                                Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 258 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.