Saab 96 -62
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62
- Detta ämne har 257 svar, 41 deltagare, och uppdaterades senast 2011-05-09 17:31 av fredrik.a..
-
FörfattareInlägg
-
april 25, 2010 at 18:53 #157080
Någon som vet hur länge jag ska vänta tills jag kan embalera dom utan att det blir märken effter mellanläggen? Tack på förhand!!
april 26, 2010 at 19:33 #157154lade in dem i lite filltar nu, bara att hoppas dom inte tar skada nu tills dom ska framm igen!!
Ja ha kört med vxlströmmare och el pump i 8år nu och det funkar klockrent, tror dock inte man behöver ngt eget relä, jag kör med spänningen från bränslepummps säkringen, kablarna på min kgk pump är 0.75mm2 så den är inte känslig på det viset. jag har dock kört med valiga fläkten, tror det varit på gräsen till varmt en gång, 110km på 4:an i 2.5km långt uppförslut och 30+ ute, det är accepttabelt tycker jag, har visserligen safarigälar, men fick se nästa gång jag öppnade huven att jag inte tagit bort locken i hjulhusen efter vintern, oops 🙂
april 27, 2010 at 18:46 #157227Så jag kan alltså grena på vid bränslepumpen till fläkten då, och sedan kanske koppla till en strömbrytare till att börja med! Lösningen med termo kontackten i “Miss Piggy” såg ju verkligen intressant ut, vart köpte du den termostaten och vilka grader var det på den Sten-Arvid?
april 27, 2010 at 19:13 #157231Jag skulle föreslå att när man kopplar in nya komponenter såsom elfläkt, el. vattenpump och extraljus, är det lämpligt att göra det över egna reläer och egna säkringar. Då kan man också ge dem egna strömställare. Det gör det mycket lättare om man får elproblem i framtiden, eftersom de finns på egna kretsar! I annat fall om du tex får fel på fläkten så dör kanske bränslepumpen…. (jag hade dubbla bränslepumpar utifall….).
Jag köpte termokontakten hos “Stigs” i Klippan som är en del i en kedja http://www.stigs-autoshop.se/kontakt.htm
Jag kommer inte ihåg till vilket bilmärke den var avsedd för. Vill minnas att den låg på ca 80 grader. Men det skadar inte att lägga sig något lägre. Tvåtaktare ska inte gå för varma. (Rätta mig ni därute om jag har fel!)
Hur som helst, så fungerade detta jättebra på min trimmade 850 på 50-60 hästar i “Miss Piggy”.
april 27, 2010 at 19:51 #157234Hos XP-Niklas köpte jag min. Kostade runt tusingen. Men den finns på fler ställen. Googla!
Nä inte fläkten, den tar för mkt ström, den måste ha ett eget relä, pumpen tat ingen jätte ström så det funkar bra, men det är klart att det är säkrare med ett relä som S-A säger, ja dock kopplat in mig på säkringen till bränsle pumpen uppe i dosan, funkar ypperligt.
maj 10, 2010 at 20:28 #157891Lite mer lackat!!
sandplåtarna till stötfångarna
lite lack på insidan är ju inte felbara andra dörren, bagageluckan och karossen kvar nu!! 🙂
augusti 8, 2010 at 20:16 #161137Då var även karossen lackad effter en del jävelskap med damm som fasstnat i färgen, var till att byta maskeringen där dammet satt!
Lite bilder då:augusti 9, 2010 at 10:39 #161166Tack, dock får man ju observera att bilder ljuger men jag tycker det blev hyfsat och det duger åt mig, är ju första gången man gett sig på och lacka så nästa gång kanske det går bättre! Ja nu är det ju som sagt bara det roliga kvar. Jo då men då hinner man ju inte tröttna på en bil i alla fall, ja 95an står utan drivpaket för tillfället och väntar på lite svetsning innan den nya motorn ska i. 92an måste jag skaffa lite mer golvplåtar till innan jag kan fortsätta! Ja har du inte så höga krav så kan jag väl hjälpa dig!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.