Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Saab 96 -62
- Detta ämne har 257 svar, 41 deltagare, och uppdaterades senast 2011-05-09 17:31 av .
- FörfattareInlägg
- 15 augusti, 2010 kl. 20:41 #161372
fredrik.a.
Deltagare21 augusti, 2010 kl. 14:11 #161495fredrik.a.
DeltagareUppdate igen då!!!!
Äntligen är bilen ihopsatt igen, dock återstår det en del jobb för att få den genom besiktningen men nu var den så pass att jag kunde köra till en bilutställning en kilometer bort! 🙂
takräcke och stenskottsskydd är ett måste tycker jag!! 🙂
Ser väl inte så jäkla pjåkig ut, i alla fall om man inte är en sån där petjocke vilket jag inte är!! 😉
Lite bättre stänkor än förut!!
Då var den på motor och hantverksdagen i hjorted!
kompisens 99a från 1969 jämte!
men nu till det tråkiga, dum som man är så bytte jag aldrig bränsleledningen, så efter att ha tankat den full så rann det mesta ut på golvet och löste upp all den dyra tvåkomponentsfäegen :banghead:, får ta och byta både broms och bränsleledning när man ändå är igång!21 augusti, 2010 kl. 14:54 #161496andersson__
DeltagareOjoj, här har det hänt grejjer! Fin som fan blev den ju, bra jobbat:)
Bara att ta in 92an nu då? 😉
21 augusti, 2010 kl. 15:01 #161497fredrik.a.
DeltagareTack så mycke, ja nu är det 95an och 92an som står på tur!! 🙂
31 augusti, 2010 kl. 22:53 #161921fredrik.a.
Deltagare1 september, 2010 kl. 07:06 #161926Morten S.
ModeratorStefan Moden pleier å ha rep.sett. saabdelar (a) telia.com
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.Today I have:
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2009 9-3 SC tid2 september, 2010 kl. 19:47 #161996modo
DeltagareBara lyfta på hatten. Bra jobbat! Tråkigt med bensinen.
3 september, 2010 kl. 09:43 #162016fredrik.a.
DeltagareTack, jo men nu är det ju löst, nu är det i princip bara att renovera huvudbromscyllindern kvar innan besiktning! 🙂
4 september, 2010 kl. 09:39 #162063swempa
DeltagareRasande fint jobb, finfina grejjer! Surt det där med bensinen, men det fixade du ju oxå.
Var fick du tag på list till vindrutan? Har jagat en sådan ett tag nu…
Håller tummarna till besiktningen!4 september, 2010 kl. 13:46 #162072fredrik.a.
Deltagaretack, ja bensinläckan var ju inte så skoj precis, man lär sig! 🙂 Listerna köpte jag av Matte R här på forumet, den till vindrutan var egentligen till den höga rutan men gick fint att korta av!
29 december, 2010 kl. 20:42 #166190fredrik.a.
Deltagaredå var det dags att börja rota i tvåtaktarn igen, -65 motorn som jag satte i går ju men den är inte hundra, så nu ska jag fixa till en kortnosmotor jag ficka tag på, och som enligt uppgift ska gå bra förutom ett lagerljud, har dock ett vevparti med fina lager, så nu ikväll började jag lite smått med att lyfta av botten deln på motorn och fick se detta
så den veven blir nog till att lämna in på renovering sedan!
Ska ju flytta över kolvarna till den andra veven, fick se att ettans kolv var lite skadad på ett par ställen, vet inte vad det kan ha kommit av, för jag kan ju inte se några skador i cylindern,
det är ju inga djupa skador men jag vet ändå inte om jag törs stoppa ner den i motorn igen, kan den skära då eller vad blir följden, mycket tackam för svar!!
29 december, 2010 kl. 22:24 #1661942takt_nicke
Deltagareåhh..en GT vev… dumma dig!! =)
30 december, 2010 kl. 16:26 #166215Lollo
DeltagareKan bara grattulera.
Antar att motorn var billig mä, året slutar ju riktigt bra för dig iaf.30 december, 2010 kl. 17:38 #166218fredrik.a.
Deltagareja man blev ju lite överraskad, gav ju bara 500 för motorn, man kanske skulle ta och bygga en värstingmotor frammöver! 🙂 Men vad tror ni om kolven på bilden då, är den användbar?
30 december, 2010 kl. 17:43 #166219Lollo
DeltagareHar du kollat du kollat om den är filad??
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.