Saab 96 -62

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 258 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 15, 2010 kl. 20:41 #161372

      Lite uppdatering på det här då!!


      då var rutorna tillbaka


      vindrutan med


      isoleringspapp


      lite massonit


      Så mattan


      och inredningen på platts


      tanken rengjord och monterad


      Nu är det bara kederlissterna till skärmarna som hindrar fortsatt montering, hoppas dom kommer i veckan!!

        augusti 21, 2010 kl. 14:11 #161495

        Uppdate igen då!!!!

        Äntligen är bilen ihopsatt igen, dock återstår det en del jobb för att få den genom besiktningen men nu var den så pass att jag kunde köra till en bilutställning en kilometer bort! 🙂


        takräcke och stenskottsskydd är ett måste tycker jag!! 🙂


        Ser väl inte så jäkla pjåkig ut, i alla fall om man inte är en sån där petjocke vilket jag inte är!! 😉


        Lite bättre stänkor än förut!!


        Då var den på motor och hantverksdagen i hjorted!


        kompisens 99a från 1969 jämte!


        men nu till det tråkiga, dum som man är så bytte jag aldrig bränsleledningen, så efter att ha tankat den full så rann det mesta ut på golvet och löste upp all den dyra tvåkomponentsfäegen :banghead:, får ta och byta både broms och bränsleledning när man ändå är igång!

          augusti 21, 2010 kl. 14:54 #161496

          Ojoj, här har det hänt grejjer! Fin som fan blev den ju, bra jobbat:)

          Bara att ta in 92an nu då? 😉

            augusti 21, 2010 kl. 15:01 #161497

            Tack så mycke, ja nu är det 95an och 92an som står på tur!! 🙂

              augusti 31, 2010 kl. 22:53 #161921

              Nu var kopparrören dragna och det problemet ur världen, nu är det bara huvudcyllindern som inte vill va med, någon som vet vart man köper pakningssats till en sån enkretsare? Tack på förhand!!

                september 1, 2010 kl. 07:06 #161926

                Stefan Moden pleier å ha rep.sett. saabdelar (a) telia.com

                Been a Saab owner since 1987.
                I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

                1960 93F
                1967 96 Monte Carlo 850
                1975 96 V4
                1989 900i 8V 5 dørs
                1992 900S 5 dørs
                2008 9-3 SC Aero ttid
                2009 9-3 SC tid

                  september 2, 2010 kl. 19:47 #161996

                  Bara lyfta på hatten. Bra jobbat! Tråkigt med bensinen.

                    september 3, 2010 kl. 09:43 #162016

                    Tack, jo men nu är det ju löst, nu är det i princip bara att renovera huvudbromscyllindern kvar innan besiktning! 🙂

                      september 4, 2010 kl. 09:39 #162063

                      Rasande fint jobb, finfina grejjer! Surt det där med bensinen, men det fixade du ju oxå.
                      Var fick du tag på list till vindrutan? Har jagat en sådan ett tag nu…
                      Håller tummarna till besiktningen!

                        september 4, 2010 kl. 13:46 #162072

                        tack, ja bensinläckan var ju inte så skoj precis, man lär sig! 🙂 Listerna köpte jag av Matte R här på forumet, den till vindrutan var egentligen till den höga rutan men gick fint att korta av!

                          december 29, 2010 kl. 20:42 #166190

                          då var det dags att börja rota i tvåtaktarn igen, -65 motorn som jag satte i går ju men den är inte hundra, så nu ska jag fixa till en kortnosmotor jag ficka tag på, och som enligt uppgift ska gå bra förutom ett lagerljud, har dock ett vevparti med fina lager, så nu ikväll började jag lite smått med att lyfta av botten deln på motorn och fick se detta så den veven blir nog till att lämna in på renovering sedan!

                          Ska ju flytta över kolvarna till den andra veven, fick se att ettans kolv var lite skadad på ett par ställen, vet inte vad det kan ha kommit av, för jag kan ju inte se några skador i cylindern, det är ju inga djupa skador men jag vet ändå inte om jag törs stoppa ner den i motorn igen, kan den skära då eller vad blir följden, mycket tackam för svar!!

                            december 29, 2010 kl. 22:24 #166194

                            åhh..en GT vev… dumma dig!! =)

                              december 30, 2010 kl. 16:26 #166215

                              Kan bara grattulera.
                              Antar att motorn var billig mä, året slutar ju riktigt bra för dig iaf.

                                december 30, 2010 kl. 17:38 #166218

                                ja man blev ju lite överraskad, gav ju bara 500 för motorn, man kanske skulle ta och bygga en värstingmotor frammöver! 🙂 Men vad tror ni om kolven på bilden då, är den användbar?

                                  december 30, 2010 kl. 17:43 #166219

                                  Har du kollat du kollat om den är filad??

                                Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 258 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.