Saab 96 -62
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62
- Detta ämne har 257 svar, 41 deltagare, och uppdaterades senast 2011-05-09 17:31 av
fredrik.a..
-
FörfattareInlägg
-
augusti 15, 2010 kl. 20:41 #161372
Lite uppdatering på det här då!!
Nu är det bara kederlissterna till skärmarna som hindrar fortsatt montering, hoppas dom kommer i veckan!!augusti 21, 2010 kl. 14:11 #161495Uppdate igen då!!!!
Äntligen är bilen ihopsatt igen, dock återstår det en del jobb för att få den genom besiktningen men nu var den så pass att jag kunde köra till en bilutställning en kilometer bort! 🙂
takräcke och stenskottsskydd är ett måste tycker jag!! 🙂
Ser väl inte så jäkla pjåkig ut, i alla fall om man inte är en sån där petjocke vilket jag inte är!! 😉
Lite bättre stänkor än förut!!
Då var den på motor och hantverksdagen i hjorted!
kompisens 99a från 1969 jämte!
men nu till det tråkiga, dum som man är så bytte jag aldrig bränsleledningen, så efter att ha tankat den full så rann det mesta ut på golvet och löste upp all den dyra tvåkomponentsfäegen :banghead:, får ta och byta både broms och bränsleledning när man ändå är igång!augusti 21, 2010 kl. 14:54 #161496Ojoj, här har det hänt grejjer! Fin som fan blev den ju, bra jobbat:)
Bara att ta in 92an nu då? 😉
augusti 31, 2010 kl. 22:53 #161921Nu var kopparrören dragna och det problemet ur världen, nu är det bara huvudcyllindern som inte vill va med, någon som vet vart man köper pakningssats till en sån enkretsare? Tack på förhand!!
Stefan Moden pleier å ha rep.sett. saabdelar (a) telia.com
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tidseptember 3, 2010 kl. 09:43 #162016Tack, jo men nu är det ju löst, nu är det i princip bara att renovera huvudbromscyllindern kvar innan besiktning! 🙂
september 4, 2010 kl. 13:46 #162072tack, ja bensinläckan var ju inte så skoj precis, man lär sig! 🙂 Listerna köpte jag av Matte R här på forumet, den till vindrutan var egentligen till den höga rutan men gick fint att korta av!
december 29, 2010 kl. 20:42 #166190då var det dags att börja rota i tvåtaktarn igen, -65 motorn som jag satte i går ju men den är inte hundra, så nu ska jag fixa till en kortnosmotor jag ficka tag på, och som enligt uppgift ska gå bra förutom ett lagerljud, har dock ett vevparti med fina lager, så nu ikväll började jag lite smått med att lyfta av botten deln på motorn och fick se detta
så den veven blir nog till att lämna in på renovering sedan!
Ska ju flytta över kolvarna till den andra veven, fick se att ettans kolv var lite skadad på ett par ställen, vet inte vad det kan ha kommit av, för jag kan ju inte se några skador i cylindern,
det är ju inga djupa skador men jag vet ändå inte om jag törs stoppa ner den i motorn igen, kan den skära då eller vad blir följden, mycket tackam för svar!!
december 30, 2010 kl. 17:38 #166218ja man blev ju lite överraskad, gav ju bara 500 för motorn, man kanske skulle ta och bygga en värstingmotor frammöver! 🙂 Men vad tror ni om kolven på bilden då, är den användbar?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.