Saab 96 -66 Långnos Trimmning/renv
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -66 Långnos Trimmning/renv
- Detta ämne har 128 svar, 24 deltagare, och uppdaterades senast 2011-03-12 10:59 av
2takt_nicke.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 2, 2008 kl. 20:55 #128242
Alla sitter där.. bara 2 järn som ska svetsas men gasen tog ju självklart slut… suck…
Åker nog och fixar en ny tub imorn så jag kan hålla på i helgen:)
oktober 21, 2008 kl. 17:05 #129178Hej hopp
Har svetsat klart förstärkningarna till länkarms infästningarna och grundat en massa…
Bara lite kvar innan lackering av motorum.efter allt töligt slipjobb va jag tvungen o pilla lite med min motor !
Pressade isär en vevaxel för ett tagsen och lämnade ett vevparti kvar o de va perfekt
till att sätta en kolv på så jag kunde titta lite på hur jag ska göra kolvjackningarnaAnledningen till att jag ska jacka kolvarna är för att kompensera flödes minskningen reedventilerna kommer göra, just nu lutar det åt att göra ett kolvfönster på vardera kolv och jacka alla med

Men jag gör nog ett bredare jackning ist för 2 på sidorna, ajja fårse hur de blir..måste kvarva lite till i blocket med för att öka insugsdurationen.
Denna vevaxlen och kolvarna ska användas i min trim motor.all 4 now
november 13, 2008 kl. 15:13 #130203ajja bajja trippel post.. ni kommenterar alldeles för lite helt enkelt:P
Detta håller jag på meed just nu

bara Lite kvar innan lack..
november 17, 2008 kl. 18:26 #130416Det ser riktigt lovande ut!! Fortsätt såhär så kommer det bli supersnyggt.
november 30, 2008 kl. 22:00 #131198Tack Johan!
Updatering



Äntligen fått lack i motorrummet:)…Och efter lacken så började jag och montera dom mysigaste bitarna

Ska beställa en packbox till lådan imorn, de är de ända kvar innan låda och motor ska hinkas i.
Allt för idag
/ Niklas
december 6, 2008 kl. 02:28 #131459Tack så mycket allihopa! 🙂
Loop – bilens färg heter malmgrå
Liten updatering
Och slutade

Har bytt packboxen och olja i lådan, o pulat med lite annat så motorn och
lådan är klar för att häktas i bilen:)Allt åker nog i imorn.
december 7, 2008 kl. 21:48 #131549Tackar 🙂
Osså kyl med

nu är de bara front och avgassytem kvar :applause: -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.





