SAAB 96 Deluxe -62 (Rolig TT)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 Deluxe -62 (Rolig TT)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 Deluxe -62 (Rolig TT)
- Detta ämne har 133 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast 2011-01-31 20:17 av 2takt_nicke.
-
FörfattareInlägg
-
Jonas E wrote:har precis samma problem med skrapande missljud då jag svänger höger i låg fart, fick du reda på problemet?, var det den yttre drivknuten ?
Nej, inte ens 3st på Bilprovningen kunde avgöra vad felet satt,
Jag byte sedan till V4:ans iom 4-vxl samt skivbromsar, och har inte brytt mig om att forska mer i dom gamla.Nu gäller det o komma igång inför kommande säsong..
För o kunna kapa minst 5sek på superstage samt ge Stefan W o Kortnos en anledning o fila ytterligare 😉
Så filen kommer o hälsar på blocket och tomten lovade Grupp 1 -66
Kanske lockar det fram 60hk?
Bromsbänk finns 5km hemifrån..2takt_nicke wrote:Men är inte 60hk mkt för Gr1?njaa..Grupp 1 66 har vassare porttider än ex Monte carlo på 55hk, så 60 tycker ja vore rimligt.
Jag filade dock spolportarna med vinkel uppåt, vilket sägs inte va bra, men merparten av motorer jag sett har dom filat just så. Hur gjorde du?
december 18, 2008 at 22:01 #132119okej:)
Verkar som om det är rätt oundvikligt att Inte rikta dom svagt uppåt, och säkert därför man förlorar mycket lågvarvskraft på trimmade tt motorer bara för att spolvinklarna är lite lustiga:P .
Frågan är ju om det finns tillräckligt med matrial vid kanalerna för att vinkla dom rakt in i cylindrarna?, jo kanske om man inte tar så många mm…
Och där kommer ju din hemsida http://www.rost-o-rok.com in i bilden,
testade på samma sätt som du med lampan, fungerar ju kanon.Enligt den testen ligger dom rätt, sen har man ju efter bästa förmåga fösökt o få exakt samma vinkel på dem.
december 26, 2008 at 02:54 #132433När ska den filade motorn monteras ihop då? … vi ligger rätt lika med trimningen nu, jag har också en filad maskin som ska ihop men har inte lyckats hitta nån våg till att vikta kolvarna.
Tog ledigt hemmifrån och hälsade på ett Saabgarage i grannbyn för o hjälpas åt och tillverka några postbildstöd, så nu har nåt klart. Tack
Ang motor så har ju nu räknat o mätt på komp..7,3 lite högt va?
Visserligen ska ja köra med programerbar tändning men kommer nog börja med fördelare.Någon som åkt så högkompatt eller ska man försöka ta ner den till 7 jämt?
Avgasporten är låst, så isåfall får man fila ur i kupolen då squisen ligger ok nu.Dags o börja sätta igång igen från div andra projekt, lite sen som vanligt, men 2 Maj måste den va på vägarna, då är det ju Saab träff i byn.
fortfarande säger räkenskaperna på högt komp, får ser först va kompressionstrycket blir innan jag dömmer ut o får slipa ur förbrännigsrummen.
Tips på hur?Har syrat golvet o bagagerummet, blir grundat så länge i väntan på riktig lack.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.