Saab 99 GL-82 (15årsbilen)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 99 GL-82 (15årsbilen)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 99 GL-82 (15årsbilen)
- Detta ämne har 385 svar, 43 deltagare, och uppdaterades senast 2018-06-03 21:24 av Lustgasen.
-
FörfattareInlägg
-
juli 1, 2015 at 23:16 #376339
Nått sååå fräään!!!
Jag tycker det blev hur lyckat som helst!!
Man blir verkligen inspirerad att ta tag i sina egna projekt, något av dom iaf…Jag hade också tänkt skriva frän men två andra hann före… Det är en riktigt schysst retro-racer du fått till. På utsidan en tidsmaskin som får en att drömma sig tillbaka och på insidan en massa egna lösningar och modernare tänk. Ut i sommaren och visa upp den nu!
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 1972juli 3, 2015 at 06:27 #376389Tack alla som gillar den 🙂
Värmer att höra.Nu återstår lite finlir med lite grejer.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juli 3, 2015 at 11:19 #376400Jag hade också tänkt skriva frän men två andra hann före… Det är en riktigt schysst retro-racer du fått till. På utsidan en tidsmaskin som får en att drömma sig tillbaka och på insidan en massa egna lösningar och modernare tänk. Ut i sommaren och visa upp den nu!
K-GFränt är ett bra ord…
juli 12, 2015 at 22:50 #376685Du har verkligen lyckats med stilen och alla fräcka detaljer…. Hur snygg som helst…. Jag tycker att det saknas ett tillbehör… Hönsatrappa / ”jalusi”. Men det är ju vad jag tycker :)….
Tackar!
Jodå, det är tänkt att ja ska köra med jalusi, tidigare i tråden har jag fixat till ett som jag lackerat vitt, kommer även fixa till ett svart så man har att skifta mellan 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juli 17, 2015 at 21:00 #376928Tja!
Har inte blivit just nått skruvande på ett tag, fick ett lustigt fel på bilen härisist, den var stendöd när ja skulle starta. Provade byta lite grejer men det hjälpte inte, senare den dagen small den igång helt plötsligt. Sen gick den ett tag och jag ställde bort den i garaget.
I går var den likadan, helt livlös.
Pumpen gick inte och den tände ej på startgas, så då insåg jag att det var tändfel. Har den ingen varvtalssignal startar aldrig sprutet så bränslepumpen går igång.Hittade felet i fördelaren, bytte den och då starta den igen, såg även i samma veva att kablaget till hallgivaren var sprucket så det klippte jag och lödde om stiftena på. Kanske vart där det blitt kortslutning så hallgivaren sagt upp sig eller nått.
Var en sväng på veterandagen i Ekshärad förra månaden. Bjuder på några bilder.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juli 20, 2015 at 18:27 #377037Tjabba!
Knådade ihop en Toe IN/UT måttstock i går. Fann modellen på nätet. Justerbar i bredd samt i höjd. Ena sidan är det en stum mätspets på som man lägger an mot fälgkanten, sen i andra änden har ja bara borrat hål och mäter sedan med skjutmått in till fälgkanten. Sen mäter man i både fram och bakkant av fälgen, och på så vis ser man skillnaden. Verkar funka riktigt bra.
Några bilder.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
augusti 12, 2015 at 11:02 #377891Tja!
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här, har inte blivit just nått skruvande under semestern. Men jag var på antikmarknaden i Ransäter och fyndade en oboyburk och 2st Clarion märken :).
Var även på Ekesbergsåket och ställde ut bilen samt kikade på backtävlingen där det var iallafall 3st medlemmar här ifrån som ställde upp och körde i backen med gamla 2t 🙂
Tyvärr finner jag inte vem som tagit bilderna. Det ska nog gå att ordna.Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
augusti 12, 2015 at 12:55 #377894Jo, man måste ju unna sig att köra lite också! 🙂
96 V4 1975 ”Bollen”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.