Snack om 9000 Talladega

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Snack om 9000 Talladega

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 631 till 645 (av 672 totalt)
  • Författare

http://www.blocket.se/kristianstad/Saab_9000_taladega_32364224.htm?ca=10&w=3

såg denna annons idag fanns dom i blå ? — hmm =P

mars 23, 2011 kl. 00:11 #170862

Finns ett fåtal i mörkblått, Röd, grå och vit som har TA i sina beteckningar. Finns siffror på antal bland dom första sidorna i denna tråd.
        finns även några orginal 9000T16 utan kjolar och skinn m.m. som har TA
        Men svart är dock ändå orginalet.

mars 23, 2011 kl. 20:31 #170898
          mickeooj wrote:
          http://www.blocket.se/kristianstad/Saab_9000_taladega_32364224.htm?ca=10&w=3

såg denna annons idag fanns dom i blå ? — hmm =P

Tidigare ägare till denna blå finns på 9000klubben och där finns även en projekttråd där denna bil ingår.

april 6, 2011 kl. 22:12 #171564
            Rodder76 wrote:
            Jippie….
            Aero eller Talladega…. jag bryr mig inte mer än att jag blir överlycklig över en projekttråd 😉
            Öva på Aero’n så du kan göra ett ännu bättre och finare jobb på Talladegan sedan *s*

Nu till helgen är det dags för Tallan att komma ut på vårbete 🙂 fast det återstår en del fix.
            Här lite försmak från garaget ikväll när jag börjat polera lite grann.

Aeron tog jag ut förra helgen, se projekttråd samt http://www.garaget.org/?car=243201 med bättre bilder.

Hur är läget med andras Tallor?

april 7, 2011 kl. 04:32 #171568

Gott, trevligt att se – min har hunnit ut några rundor efter min kopplingsreparation 🙂

Här, hemma hos CCH i skånkska Rydebäck…

april 7, 2011 kl. 16:52 #171583

Sicken grann BMW där står 🙂

april 7, 2011 kl. 18:00 #171587

🙂 Ja visst!

april 7, 2011 kl. 19:27 #171591
                    Per-Erik wrote:
                    Gott, trevligt att se – min har hunnit ut några rundor efter min kopplingsreparation 🙂

Riktigt läcker 9000. Tycker de är asballa!

april 7, 2011 kl. 19:29 #171592

Där var du snabb crister 🙂 🙂

april 7, 2011 kl. 19:51 #171597
                        Christian Haugsöen wrote:
                        Per-Erik wrote:

Riktigt läcker 9000. Tycker de är asballa!

🙂 Japp, en svart turbo-saab, med plastpåhäng blir ganska trevlig 🙂 😛

april 10, 2011 kl. 17:38 #171671
                          Per-Erik wrote:
                          🙂 Japp, en svart turbo-saab, med plastpåhäng blir ganska trevlig 🙂 😛

Instämmer verkligen :thumbup:
                          Idag fick också min Talla komma ut på en provvända :wiiiiiieeeehhhhaaww:
                          Det kändes som en hästspark i baken när man gasade 🙂
                          Sen blev det fotografering tillsammans med lillebror Aero.
                          Det ska bli intressant att testa vilken som är vassast i sommar :nono:
                          (Fler högupplösta bilder kommer på garaget snart nog)
                          Mvh Norman

april 10, 2011 kl. 18:27 #171675

Tjusigt – jag har också varit ute och farit idag, men inga bilder (hon e så skitig, och ska inte in på tvätt förräns på fredag…) – det var ute grill premiär idag, +17 grader och sol i Helsingborg!!!

april 16, 2011 kl. 21:01 #171932

Nu är kofångare o spoiler omlackade på Tallan 🙂
                              Vet någon vilken färg(kod) kofångarens mittremsa ska ha?

april 18, 2011 kl. 15:49 #171984

Mittremsan är inte lackad alls tror jag, iallafall inte på min…

april 18, 2011 kl. 18:56 #172000

Hejsan Noman (och alla er andra)

Vad gäller mittremsan på stötfångarna så är det lite småknepigt. Jag har inte kommit fram till något entydigt svar i vilket fall.

Vad jag vet, är att på bilar som levererades i annan färg än svart så skulle mittremsan lackeras mattsvart. MEN; denna information finns inte om bilar i svart skrud, eller rättare sagt om våra kära Talladegor.
                                  Vad vi har att gå på är bilder och hörsägen. Att randen inte ska vara blanksvart vet vi av bilder i broschyrer och reklamer, men det är svårt att tyda vad det verkligen är för nyans glans och nyans.
                                  De få bilar jag haft möjlighet att detaljgranska tyder precis som Per-Erik säger, på att remsan inte är lackerad alls…. men jag är inte 100% säker på att det är helt obehandlat, och jag behåller lite tvivel till den dagen jag har möjlighet att slipa på en stötfångare själv.

Visar 15 inlägg - 631 till 645 (av 672 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.