Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 631 till 645 (av 672 totalt)
  • Författare
    mickeooj2
    Deltagare

http://www.blocket.se/kristianstad/Saab_9000_taladega_32364224.htm?ca=10&w=3

såg denna annons idag fanns dom i blå ? — hmm =P

cabtt
    Deltagare

Finns ett fåtal i mörkblått, Röd, grå och vit som har TA i sina beteckningar. Finns siffror på antal bland dom första sidorna i denna tråd.
    finns även några orginal 9000T16 utan kjolar och skinn m.m. som har TA
    Men svart är dock ändå orginalet.

rodder76
    Deltagare
    mickeooj wrote:
    http://www.blocket.se/kristianstad/Saab_9000_taladega_32364224.htm?ca=10&w=3

såg denna annons idag fanns dom i blå ? — hmm =P

Tidigare ägare till denna blå finns på 9000klubben och där finns även en projekttråd där denna bil ingår.

norman
    Deltagare
    Rodder76 wrote:
    Jippie….
    Aero eller Talladega…. jag bryr mig inte mer än att jag blir överlycklig över en projekttråd 😉
    Öva på Aero’n så du kan göra ett ännu bättre och finare jobb på Talladegan sedan *s*

Nu till helgen är det dags för Tallan att komma ut på vårbete 🙂 fast det återstår en del fix.
    Här lite försmak från garaget ikväll när jag börjat polera lite grann.

Aeron tog jag ut förra helgen, se projekttråd samt http://www.garaget.org/?car=243201 med bättre bilder.

Hur är läget med andras Tallor?

Per-Erik
    Deltagare

Gott, trevligt att se – min har hunnit ut några rundor efter min kopplingsreparation 🙂

Här, hemma hos CCH i skånkska Rydebäck…

cch
    Deltagare

Sicken grann BMW där står 🙂

Per-Erik
    Deltagare

🙂 Ja visst!

Per-Erik wrote:
    Gott, trevligt att se – min har hunnit ut några rundor efter min kopplingsreparation 🙂

Riktigt läcker 9000. Tycker de är asballa!

soulmannen
    Deltagare

Där var du snabb crister 🙂 🙂

Per-Erik
    Deltagare
    Christian Haugsöen wrote:
    Per-Erik wrote:

Riktigt läcker 9000. Tycker de är asballa!

🙂 Japp, en svart turbo-saab, med plastpåhäng blir ganska trevlig 🙂 😛

norman
    Deltagare
    Per-Erik wrote:
    🙂 Japp, en svart turbo-saab, med plastpåhäng blir ganska trevlig 🙂 😛

Instämmer verkligen :thumbup:
    Idag fick också min Talla komma ut på en provvända :wiiiiiieeeehhhhaaww:
    Det kändes som en hästspark i baken när man gasade 🙂
    Sen blev det fotografering tillsammans med lillebror Aero.
    Det ska bli intressant att testa vilken som är vassast i sommar :nono:
    (Fler högupplösta bilder kommer på garaget snart nog)
    Mvh Norman

Per-Erik
    Deltagare

Tjusigt – jag har också varit ute och farit idag, men inga bilder (hon e så skitig, och ska inte in på tvätt förräns på fredag…) – det var ute grill premiär idag, +17 grader och sol i Helsingborg!!!

norman
    Deltagare

Nu är kofångare o spoiler omlackade på Tallan 🙂
    Vet någon vilken färg(kod) kofångarens mittremsa ska ha?

Per-Erik
    Deltagare

Mittremsan är inte lackad alls tror jag, iallafall inte på min…

rodder76
    Deltagare

Hejsan Noman (och alla er andra)

Vad gäller mittremsan på stötfångarna så är det lite småknepigt. Jag har inte kommit fram till något entydigt svar i vilket fall.

Vad jag vet, är att på bilar som levererades i annan färg än svart så skulle mittremsan lackeras mattsvart. MEN; denna information finns inte om bilar i svart skrud, eller rättare sagt om våra kära Talladegor.
    Vad vi har att gå på är bilder och hörsägen. Att randen inte ska vara blanksvart vet vi av bilder i broschyrer och reklamer, men det är svårt att tyda vad det verkligen är för nyans glans och nyans.
    De få bilar jag haft möjlighet att detaljgranska tyder precis som Per-Erik säger, på att remsan inte är lackerad alls…. men jag är inte 100% säker på att det är helt obehandlat, och jag behåller lite tvivel till den dagen jag har möjlighet att slipa på en stötfångare själv.

Visar 15 inlägg - 631 till 645 (av 672 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng