Snack om 9000 Talladega
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Snack om 9000 Talladega
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Snack om 9000 Talladega
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Är detta det närmaste man kan komma orginal sportsystem?
eller finns det fler alternativ?Det såg ju inte fel ut! Jag köpte mig ett sånt här:
Passade dock inte bolt on men dit ska det.
Såg en bild på din talladega nånstans cabtt! Den hade blivit riktigt fin!
cabtt wrote:Är detta det närmaste man kan komma orginal sportsystem?
eller finns det fler alternativ?Va duger inte detta då?
Det är tydligen min bil de har tagit kort på.
//Magnus
cabtt wrote:Är detta det närmaste man kan komma orginal sportsystem?
eller finns det fler alternativ?Ser riktigt bra ut!
JT kommer inte ens i närheten så det behöver man inte fundera på om man vill ha det originallikt och bolt on.Monterade ett JT på min CC Aero för 2v sedan och dom har slopat kröken på slutröret och ersatt det med en rak bit med 4″ utblås 🙁
cabmange wrote:cabtt wrote:Är detta det närmaste man kan komma orginal sportsystem?
eller finns det fler alternativ?Va duger inte detta då?
Det är tydligen min bil de har tagit kort på.
//Magnus
Ok, då fick man se din bil från en ny vinkel, underifrån.
Letade för ett tag sen efter orginalstuk Talladega twinpipe
och tyckte detta var det närmsta man kunde komma, men man vet ju aldrig
vad som finns på marknaden, därav frågan.ser snyggt ut, får nog bli ett sådant lite längre fram.
Ja men man ser att det behövs fixas under på den.
Tur man har ny bakaxel, bromsok, bromsköldar m,m liggandes.
Den kan ju bli lika fin som denna är.
http://www.garaget.org/?car=34093&image=404698
/Magnus
april 21, 2011 at 14:07 #172149Min mittremsa är matt mörk antracitgrå. Verkar vara lackat, eftersom det inte funkar ihop med black chrome, vilket övrig plast på bilen gör.
Nu är ju min Talladegaröd, så det matchar bra.
Sedan, om det ska vara så eller inte, vet jag inte, men det verkar vara ovisst om vad som gäller.
cabmange wrote:Synd du inte köpte mitt JT i kartong med rätt böj.//Magnus
Attans att jag inte tänkte på det :banghead:
Gissar att du lätt slagit Speedparts leveranstid på 2månader 🙂Däremot är jag tveksam till att kröken passar på en CC Aero :confused:
Den gjorde inte det för 10år sedan när jag monterade förra systemet…så just den biten hade jag räknat med att bygga ändå och helt otippat fanns precis det som behövdes i skrotlådan 😀Daniel Eliasson wrote:Min mittremsa är matt mörk antracitgrå. Verkar vara lackat…Tack för alla svar om mittremsan :thumbup:
Min var svart både före och efter omlack, så det blir till att maskera, slipa och lacka antracitgrå.
På kofångaren bak verkar remsan olackad gråsvart, på min som på flera andras.Jag äger en Talladega 9000 1988 reg nr AWE928
Den ska säljas. kolla
http://forum.saabklubben.se/viewtopic.php?f=15&t=75&p=332#p332Har nu plöjt igenom 44 sidor med info och massa tjöt. 😛
Jag håller då mig fast vid att en äktaTalladega är de som är byggda som broschyrerna säger. =) Ja jag är bitter. hehe
Men i min jakt i letandet efter info om 9000 2.3 TurboS så fann jag detta reportaget. Vet inte om det har behandlats tidigare i tråden. Men slänger in den endå.
http://teknikensvarld.se/provkorning-av-saab-9000-talladega-169110/
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.