Turbo V4

Forum Övrigt SSR Turbo V4

Detta ämne innehåller 56 svar, har 19 deltagare, och uppdaterades senast av 2008-06-22 08:23.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 57 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15094

    Molte
    Deltagare

    Hej!
    Läste lite i tråden om balansaxel och där såg jag att det stod om en v4 turbo. Blev väldigt nyfiken och skulle gärna vilja se lite bilder eller få lite information om den. Eller om någon annan som har testat att sätta på turbo.

    MVH

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #99935

    niclas nilsson
    Deltagare

    Jag är oxå sugen på mer info, jag har ju sett att nån här på forumet kör me turbo men kommer inte ihåg vem de var.

    #99936

    anonymous
    Deltagare
    #99937

    uffepuffe
    Deltagare

    finns ett mycket fint onett turbo bygge 2 mil norr om göteborg ska kolla om jag hittar bilder

    #99938

    niclas nilsson
    Deltagare

    v4turbo
    Saabförare

    Registrerad: 30/11/2005
    Inlägg: 6
    Ort: Perstorp

    Jag har pm:at denna kille och väntar spänt på svar, han verkar veta nåt som vi vill veta!

    #99939

    Molte
    Deltagare

    Perstorp det är bara en 3 mil härifrån. Spännande

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #99940

    andypeak
    Deltagare

    Så här ser det ut under huven i min Sonett.

    Från chassidyn => 153hk vid 5400 rpm sen dyker den samt maxmoment 230 Nm vid 2600 rpm.

    Vågar inte ta ut mer vridmoment pga lådan. Mer maxeffekt går inte att få ur den lilla laddaren.

    #99941

    niclas nilsson
    Deltagare

    Åh, har du mer bilder o mer info! Nu är det nåt på gång här.

    #99942

    andypeak
    Deltagare

    Känns som om jag upprepar mig gång på gång men here it is!

    Volym 1854cm3 med 94mm borr, CR:8.5, turbotryckförgasare Weber DAT 34, 7.2kam. Portade insug och toppar med 42/36 vetiler. 2.5 tums avgassystem.

    Proppen i systemet är grenröret som kan göras med bättre flöde samt då laddaren.

    Växellåda: spec2 mellanväxel med XP 9:36 slutväxel och lamelldiff. Vxllådan är byggd och modifierad av Fuling. Huset är ett ribbat Al-hus.

    Framvagn: nylonbussningar, -1.5 camber och 5 graders caster. Hjul R15 205/50, 7 tum breda fälgar.

    Justerbara AVO-dämpare fram/bak.

    #99943

    perhaninge
    Deltagare

    Behöver vi påpeka ?
    Mera bilder, mera bilder, mera bilder

    #99944

    Molte
    Deltagare

    Låter som en spännande Sonett.
    Hur högt laddtryck har du i den?
    Har du några siffror på prestanda? Jag är också väldigt sugen på mer bilder. Ser verkligen tufft ut under huven.

    MVH

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #99945

    andypeak
    Deltagare

    Hej, laddar ca 0.65 bar, trycket dyker med ökande varvtal då turbon inte orkar ge mera luft. Turbon är en Mitsubishi TD03.

    Om ngn behöver en laddare har jag en passande, liggande på hyllan i verkstan…..

    Prestanda => vad vill du veta? Jag har inga mätningar mer än körningen på chassidyn.

    Fuling har vid flera tillfällen försökt få mig att köra rattlåsracing (läs: 201m) för att få lite uppgifter men jag har inte fått tumme ur.

    Bilder har jag inga fler förutom på bilen.

    #99946

    perhaninge
    Deltagare

    Fler bilder

    #99947

    Lustgasen
    Moderator

    Indeed..

    #100574

    niclas nilsson
    Deltagare

    Hej Andreas, hur komplett är din turbo som ligger på hyllan och vad begär du för den?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 57 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng