Vad heter denna pryl?!
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vad heter denna pryl?!
- Detta ämne har 37 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-18 10:24 av
saabaero.
-
FörfattareInlägg
-
november 18, 2010 kl. 17:12 #179937
Men som plankan säger har man vakuum kvar i bilen dan efter är det nog väldigt tätt 😉
Har ägd många 900 och aldrig råkat ut för detta så ett vanligt fel vill jag nog påstå är det inte däremot slangar och så självklart att dom blir gamla men det brukar räcka att byta dom 😉Mvh Nisse
@Turbocab wrote:
Gött! Visst är det bra? Kolla så slangen från motorn till behållaren är ok och inte läcker. Vidare går ju en slang från behållaren till väljaren, den kan ju hoppat av/gått av också. Så länge det är tätt hela vägen och burkens backventil funkar så skall väljaren funka! Lycka till!
Alla vakuumslangar är bytta, även den ”långa” till burken. Har inget pys eller läckljud inne i bilen. Däremot kluckar det från burken. Innan jag river halva inredningen ska jag byta behållaren. Måste vara den. Tack för tipset!
http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08@GustavH wrote:
Har problem med att det tar tid när jag väljer fläktläge. Dessutom funkar inte mittenventilerna vid fullt pådrag (-läget) 🙂 Har dessutom skum tomgång. Kan det ha att göra med att denna burk inte sluter tätt?
Kan vara burken men såklart även något både före och efter burken
@shinyhead wrote:
Däremot kluckar det från burken. Innan jag river halva inredningen ska jag byta behållaren. Måste vara den. Tack för tipset!
Det ska inte klucka..
Är den lös eller full med vatten ?@longjohn61 wrote:
Men som plankan säger har man vakuum kvar i bilen dan efter är det nog väldigt tätt 😉
Som jag skrev tidigare, det beror på vilken sida av ventilen det är tätt.
Är ventilen och servon täta men ett läckage i behållaren kommer det att pysa ”nästa dag” när du släpper in luft i det aktuella servot.Ni som aldrig behövt åtgärda burken och inte tror att den kan gå sönder behöver självklart inte bry er om burken i fråga, gör nått roligare vettja 😀
@SaabAero wrote:
Det ska inte klucka..
Är den lös eller full med vatten ?Svårt att beskriva ljud…i ord.. 😉
Flämtar är väl mer likt kanske. Den låter kan vi säga..och det ska den inte.http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08@shinyhead wrote:
@SaabAero wrote:
Det ska inte klucka..
Är den lös eller full med vatten ?Svårt att beskriva ljud…i ord.. 😉
Flämtar är väl mer likt kanske. Den låter kan vi säga..och det ska den inte.Så då var den bytt. Flämtljudet försvann, men tyvärr är funktionen på ventilationsvredet som innan, dvs inte alls. Då är det väl bara att ge sig in i bilen och leta 😡
Finns det bilder på hur allt ska sitta med vakuumslangar mm får ni gärna posta dem.http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08@shinyhead wrote:
…Finns det bilder på hur allt ska sitta med vakuumslangar mm får ni gärna posta dem.
Det är jag också intresserad av då jag står inför samma felsökning om några veckor när bilen åker fram 🙂
Tackar! Från Haynes?
Den har jag ju själv liggandes någonstans. Tänkte inte på det 😛http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.


