Vit 99Turbo 1978?

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Vit 99Turbo 1978?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
  • Författare

Du har väl sett den mindre snygga monteringen av radioantennen på taket????
      Har avstått för sånna saker pga att jag inte skulle kunna leva med det, alla är säkert inte inte som jag men att åka så långt för att se detta och inse ett sådant faktum är inte roligt.

april 22, 2007 kl. 14:37 #105528

Tjao!

Lånar tråden lite… En Svart 99T -78 CC.. Är de så sällsynta som alla säger? Likaså den ”vinröda” 99T 2dr -80 (heter färgen??) ej card..) ?

Har den senare 99an och funderar på att köpa en bekants svarta CC 🙂

Mvh

april 22, 2007 kl. 18:11 #105544

Lollo: Jag tror inte den antennen kommer avskräcka mig nämnvärt, men jag håller med att det är synd att dom borrar hål i taket på det viset, man är ju ”fast” med antennen liksom. Om bilen är fin och stämmer i övrigt så ser inte jag det som ett problem. Jag är inte 200% original-purist, jag ligger nånstans på 97% bara. 🙂

Weggen: Ja, när såg du en svart TurboCC till salu senast? Hur många var med på festivalen 2005, jag tror jag såg en enda? Slå till du om du har möjlighet, låter som det blir en fin samling!

april 22, 2007 kl. 18:24 #105545
            Turbocab wrote:
            Lollo: Jag tror inte den antennen kommer avskräcka mig nämnvärt, men jag håller med att det är synd att dom borrar hål i taket på det viset, man är ju ”fast” med antennen liksom. Om bilen är fin och stämmer i övrigt så ser inte jag det som ett problem. Jag är inte 200% original-purist, jag ligger nånstans på 97% bara. 🙂

Weggen: Ja, när såg du en svart TurboCC till salu senast? Hur många var med på festivalen 2005, jag tror jag såg en enda? Slå till du om du har möjlighet, låter som det blir en fin samling!

Den svarta 78an jag vet om är ett riktigt objekt, krävs en hel del arbete, men precis som du säger så växer inte 99 Turbos på träd.

Är 19 år, har en rejäl samling redan så de känns som att det är läge att lugna ner sig lite, köpte en Saab 92B i dagarna också.. Gissa om den va hel eller ett objekt?

Mvh // 19 åringen som inte köper hela bilar 🙂

april 22, 2007 kl. 18:32 #105547

Det dök upp ett 99T-objekt på Blocket häromdagen. En vit sedan.
              Stämmer det med inredningen är det inte mycket att tveka över.

april 22, 2007 kl. 19:08 #105549
                Martin wrote:

vinröd inredning?? det är helt fel det ska vara gröna stolar med kryss i av skinn på de marmorvita 99 turbosarna mvh niklas

april 22, 2007 kl. 19:16 #105552
                  walle wrote:
                  Martin wrote:

vinröd inredning?? det är helt fel det ska vara gröna stolar med kryss i av skinn på de marmorvita 99 turbosarna mvh niklas

Helt säker på det?? Som jag fattade det hela kunde de bli lite vad som helst med åren 🙂

Priset är iaf rätt, då inredning är brist..!

Mvh

april 22, 2007 kl. 20:03 #105554

Citat:
                    Slut citat.

Lite kuriosa:
                    På festivalen 2005 fanns 2st svarta 99t-78 på plats…
                    Min och Bengt-Åke Orrell från Åre.

Senaste statistiken/vägverket 99t-1978 SA1048/1049
                    visar på 70% C-röda och följdaktligen 30% svarta kvar totalt.

april 22, 2007 kl. 20:06 #105556

Oavsett om inredningen hör ihop med bilen eller ej, är bilen ett intressant objekt.

Eftersom bilen är ett repobjekt, och inredningen påstås vara ny, är det knappast bilens originalinredning. Med lite flax är det en EMS-inredning. Med tanke på hur svårt det börjar bli med fina EMS/Turbo inredningar är det ett tillfälle.

Observera att bilen är 5-växlad. Om det är original innebär det att den har modellkoden SA1135 och det är ganska ovanliga bilar.

Kryss i skinn har jag ännu inte stött på förutom i den pärlemorlackade ”urturbon”. Däremot skinnimitation.

Tala om trollen…

”Turbocab”, hoppas du inte tycker att vi kapat din tråd.

april 22, 2007 kl. 20:16 #105559
                        Martin wrote:
                        Oavsett om inredningen hör ihop med bilen eller ej, är bilen ett intressant objekt.

Eftersom bilen är ett repobjekt, och inredningen påstås vara ny, är det knappast bilens originalinredning. Med lite flax är det en EMS-inredning. Med tanke på hur svårt det börjar bli med fina EMS/Turbo inredningar är det ett tillfälle.

Observera att bilen är 5-växlad. Om det är original innebär det att den har modellkoden SA1135 och det är ganska ovanliga bilar.

Kryss i skinn har jag ännu inte stött på. Däremot skinnimitation.

Tala om trollen…

Hejsan Martin!

Har du några siffror om just 5 växlade, vinröda (färgnamn?) 2dr sedaner, främst 1980..SA1135.

Mvh

april 22, 2007 kl. 22:24 #105565

Nej tyvärr. Kanske Jonas kan fylla på?
                          För ett år sedan fanns det ivf knappt 80st SA1135 totalt i Sverige. endast 10 av dem var i trafik.

april 23, 2007 kl. 07:57 #105577

OK,

min revidering från 24/9-06
                            Kvarvarande 99t 78-80:

1978 238st
                            1979 94st

1980
                            4-vxl 148st
                            5-vxl 79st

Någon hade frågan om Carminröd-met 99t-80:
                            ca 30 ex kvar, men hur många som är körbara?….
                            Sen har vi ”slaskkoden SA0000 där ett tiotal 99t figurerar
                            i olika utförande, detta ber på att dessa bilar blivit importerade
                            senare än modellåret, och på så sätt hamnat ”utanför”
                            den ursprunliga modellkoden.

that´s alles…
                            /JN

april 23, 2007 kl. 11:27 #105586
                              Martin wrote:

Skämmes ta me f*n att annonsören tipsar om att det är ett lämpligt folkraceobjekt… Ser ju inte så dålig ut på bilden och då är det ju definitivt. Ingen här som kan förbarma sej?

april 23, 2007 kl. 15:21 #105588
                                Jonas N wrote:
                                OK,

min revidering från 24/9-06
                                Kvarvarande 99t 78-80:

1978 238st
                                1979 94st

1980
                                4-vxl 148st
                                5-vxl 79st

Någon hade frågan om Carminröd-met 99t-80:
                                ca 30 ex kvar, men hur många som är körbara?….
                                Sen har vi ”slaskkoden SA0000 där ett tiotal 99t figurerar
                                i olika utförande, detta ber på att dessa bilar blivit importerade
                                senare än modellåret, och på så sätt hamnat ”utanför”
                                den ursprunliga modellkoden.

that´s alles…
                                /JN

Du vet inte hur många 77:or som finns kvar??

april 24, 2007 kl. 03:47 #105604

Det finns inga 77:or, man skruvade ihop ca 1000ex under senhösten-77
                                  men dessa var 78:or.
                                  En missuppfattning som än håller i sig!

/JN

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.