dennistennis
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
november 2, 2013 kl. 14:24 #60665
Tack!
Men man måste skaffa större skärm för att kunna se bilderna tror jag =)december 28, 2012 kl. 18:03 #50652@Dennistennis wrote:
Passar paketet från en 9000 2,3 -91 till en 9000 2,3 -94?
Bumpelibump!
december 8, 2012 kl. 09:48 #50283Jo, men girigbuken skulle ha 300kr för att släcka lampan, vilket känns jävligt onödigt att måsta göra två ggr om det nu är släpringen.
december 8, 2012 kl. 06:06 #50278kontaktrulle
http://www.bildelsbasen.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/112/bil/lgnr/192679_1.jpg
Är det bara att prova med multimeter på den?oktober 28, 2012 kl. 07:58 #48947Här hittade jag lite om det: http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?14170-M%E4ta-upp-sp%E4nning-%28ohm%29-ABS-givare
Men ni som gjort det, berätta!
Den jävlas bara IBLAND, så då får man snurra hjulet medan man mäter och hoppas på att den trasiga visar svajigt?oktober 24, 2012 kl. 10:54 #48862Tjyvluft via slangspricka kring insuget fick jag i förslag om inte hastighetsmätaren jävlades, (hastighetsmätaren satt ihop med motorstyrning på nåt vis.)
oktober 24, 2012 kl. 10:18 #48859Tackar för svaren!
Man säger mig att 97-98 har ”turbolådan” och går därför snålt på landsväg.
Min nyskrotade 2,3(utan turbo) från -91 var inte alls särskilt snål men det kändes som att det saknades en sjätte växel i den.Teoretiskt drar väl 2,0 lite mindre än en 2,3?
augusti 17, 2012 kl. 00:50 #46546Men, vad innehåller den exakt?
Är det haynes, saabs egna och thorsell etc som scannats?augusti 17, 2012 kl. 00:48 #44947@kg70 wrote:
Jag har mest använt Haynes tidigare men som sagts ovan är den inte perfekt och jag använder mer och mer Saabs böcker. 15-20 kg böcker kan vara trevligt. Om man har plats. En del dokumentation finns säkert att söka upp och ladda ner. Om man har tid. Köp klubbens DVD för 100 bagis plus frakt istället. Strax under 10000 sidor. Skriv ut det du behöver när du skruvar.
http://norrland.saabklubben.se/annonssidacd.htm
K-G
Guld! Det där hade jag missat.
tack!januari 8, 2012 kl. 17:19 #37402Ifall någon annan har samma problem:
Surrade med en saabkännare nu, han sade att man brukar kunna få in en mejsel att pilla upp med i glipan, vajern mellan låsen kan man ersätta med valfri vajer i lagom tjocklek. -
FörfattareInlägg
