jesperlann
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
februari 13, 2016 kl. 09:05 #385721
Tack tack! 😀 Hoppas snön försvinner snart så man kan ut och provköra lite.
februari 11, 2016 kl. 19:21 #385661Kul att du gillar det 🙂 Här kommer några nya bilder och en till film på motorn.
-
Det här svaret redigerades för 10 år, 4 månader sedan av
jesperlann.
Attachments:
december 29, 2015 kl. 22:08 #383493Kul att ni gillar det. Det är roligt att prova lite nya grejor både i utseende och det mekaniska. Får hoppas det blir lyckat också. 🙂
december 28, 2015 kl. 14:49 #383401Motorn sitter i och är provstartad. Ska ”bara” bygga ett avgassytem och ställa in förgasarna. Här är ett litet filmklipp men telefonen klara inte av att ta upp ljudet.
https://youtu.be/fgIz3xrwbiEdecember 28, 2015 kl. 12:13 #383393Har varit lite dåligt med uppdateringar här men det har slipats,spacklats,slipats i oändlighet och tillslut blev det lite lack på grejorna och nu håller jag på och monterar. Så här står den i dagläget.
Attachments:
augusti 21, 2015 kl. 14:25 #378263Det finns ett på: http://www.mrtuning.se/p/interior/rattnav/saab-1176/v4-94-95/rattnav-saab-v4-95-96-arsmodell-fran-1970.html
och så tror jag även dalhems har.
augusti 13, 2015 kl. 10:35 #377916Jag har byggt om original till vajer eftersom jag har mc-förgasare på min. Ska försöka komma ihåg att fota det nästa gång jag är i garaget.
juni 23, 2015 kl. 09:10 #375932Du får tanka e85 istället 😉 Vilka kolvar körde du med? Mina vänder 1mm under blockkanten så jag borde inte få några problem tror jag.
maj 12, 2015 kl. 07:19 #295076Det va i första hand lite högre lamelltryck och en koppling som tål lite hårdare körning jag var ute efter. Anledningen till att det blev en förstärkt va att det från början var tänkt till en 2.6liter v6a som jag tänkt stoppa i en annan v4a.
maj 11, 2015 kl. 11:18 #294170Tyvärr inte en v4 i bubbla utan jag har ett svänghjul om borrat för vw tryckplatta så jag kan få solfjäder koppling i v4an dock så fick jag inte plats med den förstärkta tryckplattan men jag har en annan på ingång som jag ska jämföra med. Det finns en bubbla med v4a motor på blocket http://www.blocket.se/sodermanland/Vw_bubbla_v4_motor_60395161.htm?ca=12&w=3
-
Det här svaret redigerades för 10 år, 4 månader sedan av
-
FörfattareInlägg













