mr ems
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Hej . De brukar lossa utan några stora problem . 21 mm hysa till den nedre . Gör rent skruven och lite olja på den när du återmontering . De översta tror jag att det är 16 mm det finns fyra av dom . De nedersta sitter utsatt för smuts så gör rent och spraya på WD-40 på dom innan du skall lossa dom . Du tar ner hela fjäderbenet när du skall fjäder/stötdämpare bak . Du behöver fjäderkompressor när skall avlasta fjädern för byte av stötdämparen ! Så en sådan skall du ha . B
Hej . De reläer som sitter i hållare för bränsleboxen är till bränslepump och bränslebox . De reläer används till många andra saker då det är ett standar relä . Om du testar med ett annat relä måste det vara samma modell dvs stiften på reläet skall ha samma plats . Använd inte något Biltema s-it relä . Men har du mätt spänning bak på bränslepumpen . Det händer att pumpen lägger av efter 20 – 30 år . B
Hej . Jag tror att det är ett gammalt VBG drag du har . De hade lös dragkula som satt fast med bultförband mot dragbalken . Hittar du dragkulan så hade jag renoverat dragbalken . Och tagit lös alla delar, blästrat och målat . Tror att det hade bättre än ett gammalt Biltema drag . B
Finns på skrot om du inte finner en ! Bifogar länk . B
De har fler .
Hej . Då det inte skrivs att det är en Sensonic så gissar jag att det inte är det . Men Dalis har du Två eller Tre pedaler på din SAAB ? Det är inte ovanligt att man byggde om från wire till hydraulisk . Fanns att köpa på SAAB och sedan hade Speedpart som ett kit . Har själv byggt om ett par bilar . Kopplingen får du själv välja . Men en en 215 mm håller lätt 25 000 mil om man kör rätt . B
-
FörfattareInlägg
