mr ems

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 249 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 24, 2025 kl. 14:51 #525490

      God jul och Gott nytt år ! Önskar även jag . B

        december 24, 2025 kl. 14:49 #525489

        Hej . God (H)jul och Gott nytt år . Önskar även jag och mina SAABar !

          december 19, 2025 kl. 12:47 #525427

          Hej . Är det bak så är det rost i karossen . Då får man fram med svetsen . Något löst eller färdig ekonomiplåt finns inte vad jag vet . Skär loss det dåliga och ersätt det med frisk plåt . B

            oktober 22, 2025 kl. 17:20 #524342

            Hej . Jordpunkten som sitter på framaxelbalken till höger om kylaren är en klassiker . Börja där . Återkom gärna hur det går . B

              september 18, 2025 kl. 13:50 #523689

              Hej . GA ! A automat M manuell !!!

                september 18, 2025 kl. 13:45 #523688

                Hej Tyskland ! Vad har du för växellåds nr ? SAAB nr bör börja med GM XXXXX . B

                  september 14, 2025 kl. 12:27 #523633

                  Hej . Vilka felkoder har du på CIM ?

                    september 5, 2025 kl. 17:53 #523432

                    Hej . De brukar lossa utan några stora problem . 21 mm hysa till den nedre . Gör rent skruven och lite olja på den när du återmontering . De översta tror jag att det är 16 mm det finns fyra av dom . De nedersta sitter utsatt för smuts så gör rent och spraya på WD-40 på dom innan du skall lossa dom . Du tar ner hela fjäderbenet när du skall fjäder/stötdämpare bak . Du behöver fjäderkompressor när skall avlasta fjädern för byte av stötdämparen ! Så en sådan skall du ha . B

                      september 5, 2025 kl. 10:30 #523425

                      Hej . De reläer som sitter i hållare för bränsleboxen är till bränslepump och bränslebox . De reläer används till många andra saker då det är ett standar relä . Om du testar med ett annat relä måste det vara samma modell dvs stiften på reläet skall ha samma plats . Använd inte något Biltema s-it relä . Men har du mätt spänning bak på bränslepumpen . Det händer att pumpen lägger av efter 20 – 30 år . B

                        augusti 29, 2025 kl. 09:11 #523326

                        Hej . Jag tror att det är ett gammalt VBG drag du har . De hade lös dragkula som satt fast med bultförband mot dragbalken . Hittar du dragkulan så hade jag renoverat dragbalken . Och tagit lös alla delar, blästrat och målat . Tror att det hade bättre än ett gammalt Biltema drag . B

                            augusti 24, 2025 kl. 15:01 #523164

                            Bara att köpa ! Man kan inte ha för många SAABar ! B

                              augusti 24, 2025 kl. 13:03 #523161

                              Hej . Då det inte skrivs att det är en Sensonic så gissar jag att det inte är det . Men Dalis har du Två eller Tre pedaler på din SAAB ? Det är inte ovanligt att man byggde om från wire till hydraulisk . Fanns att köpa på SAAB och sedan hade Speedpart som ett kit . Har själv byggt om ett par bilar . Kopplingen får du själv välja . Men en en 215 mm håller lätt 25 000 mil om man kör rätt . B

                                augusti 22, 2025 kl. 12:09 #523128

                                Hej . Helt normalt . Delar slits med tiden . Det är bara att få den bytt . Jag hade även bytt kopplingen när växellådan är nere . B

                                  augusti 19, 2025 kl. 19:40 #523098

                                  Hej . Pris ide ? Mil tal ? Startar och går ? B

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 249 totalt)