prostreet

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 370 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • september 20, 2025 kl. 23:10 #523745

      Jag körde plasthylsor från NG900.
      Artnr:9545906

      https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab-original/hylsa-95.html

      1 användare tackade författaren för det här inlägget.
        augusti 18, 2025 kl. 22:23 #523069

        Kan meddela att bilen fick en Lejsjöfors sänkningssats och det blev perfekt.
        Den blev lite lägre vilket passar den mycket bra då det är en lite sportigare 99a.
        Inte stötig eller jobbig att åka i som jag var rädd för.
        Så jag är mycket nöjd!

          juli 10, 2025 kl. 15:16 #522384

          Hur mycket lägre blev den upplever du?

          40mm säger ju specifikationen.

            maj 13, 2025 kl. 19:40 #521426

            Min gick att renovera trots den stått i 30 år.
            Vad för problem har du med din tank?

              maj 13, 2025 kl. 19:40 #521425

              Nu är det dags att montera igen.
              Skruvarna var ju såklart i bedrövligt skick.
              Någon som vet vart man kan få tag på nya eller en annan lösning?
              Skallen på plåtskruvarna är plan och har en fasning som gör att själva skallen aldrig nuddar karossen utan att skallen ligger några mm ifrån för att man ska kunna trä på kromlisten.

                februari 4, 2025 kl. 21:41 #519754

                Hur är tillgången på bromssköldar fram?
                Bromssköldarna är inte så bra skick och där pinnen sitter som håller handbromsbacken är upprostat.
                Någon som har artikelnummer så man kan söka internationellt med?

                  januari 27, 2025 kl. 19:51 #519665

                  Ja det borde gå o lösa.

                  Hur är det med handbroms delar fram? Backar vajrar monteringssats etc?
                  Finns det?

                    januari 25, 2025 kl. 23:34 #519621

                    Det är en bilsläpa med vinsch.

                    Gasvajern är tyvärr ganska dålig på bilen.
                    Men verkar svårt o hitta ny och den är unik till bilar med insprutning?
                    Någon som vet om det går att göra en egen universal vajer genom att använda från t.ex mopeder?

                      januari 25, 2025 kl. 22:47 #519612

                      Idag gav vi oss iväg med målet att få med 99an hem.
                      Och så blev även fallet!

                      Det gick förvånansvärt enkelt. Jag trodde på mer strul. Var bara haka i bogserlina och dra ut den.
                      Otroligt att den stått där i nästan 30 år!
                      Nu börjar arbetet med att få den redo för besiktning.

                       

                       

                      2 användare tackade författaren för det här inlägget.
                        januari 24, 2025 kl. 20:43 #519604

                        Imorgon ska i bilen hämtas.
                        Håller tummar för allt går bra.
                        Uppdaterar med bilder om så är fallet.

                          december 26, 2024 kl. 23:07 #519319

                          Klädseln är denna.

                           

                          20241215_145625

                          20241215_145632

                            december 26, 2024 kl. 23:05 #519318

                            Enligt regbeviset står det såhär.
                            Antar det är detta ni vill veta?

                            SAAB 99L-SN2LHD-2,0-EM.

                              december 18, 2024 kl. 18:23 #519238

                              Tack!

                              Satt 3 st gröna och 1 st blå på bilen.
                              Kanske därför ägaren upplevde problem med bilen!

                                december 18, 2024 kl. 16:57 #519234

                                Tackar.

                                Ingen som vet vart man kan få tag i 1 st eller flera spridare till Saab 99 LE?
                                Finns det andra bilmärken som använder liknande spridare?

                                  december 16, 2024 kl. 19:54 #519221

                                  Tack för info.

                                  Planen med bilen är att passera bilprovningen och sedan får vi se.
                                  I långa loppet kommer jag inte nog behålla bilen då jag redan har en 900 turbo som entusiastbil.
                                  Men denna förtjänar ett bättre öde än att stå där den står. Och fastigheten håller på att rasa ihop.
                                  En limträbalk hade släppt och ramlat rätt på en annan bil. Så bilen måste hämtas så fort som möjligt.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 370 totalt)