vabrua

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 12, 2026 kl. 08:20 #526749

      Bilen såld !

        januari 7, 2026 kl. 15:42 #525667

        Kontakten köptes på Saab verkstad. Sen om det var OE kan jag inte svara på. Det är väl som med mycket annat som inte finns OE sämre kvalitet.

          januari 5, 2026 kl. 10:31 #525643

          Tillägger att både startmotor och kontakt var nya.

            augusti 26, 2024 kl. 12:23 #517329

            Löst !!

              juli 4, 2022 kl. 20:46 #495444

              Bilen finns i Östersund.

                februari 7, 2022 kl. 17:48 #492099

                Tack för svar.
                Får väl byta lite vakumslangar och tanka 98.
                Insprutningventilerna vad kan man göra åt dom? Rengöra ?

                  september 28, 2021 kl. 17:58 #488994

                  Det är röret jag söker.

                    oktober 3, 2019 kl. 10:03 #463665

                    https://www.esaabparts.com/
                    En amerikansk sida.

                      januari 22, 2018 kl. 13:14 #439905

                      Lämna iväg till närmsta Meca butik så skickar dom iväg den för rep.
                      Kostar 995:- ink moms.
                      Fredrik.

                        januari 17, 2015 kl. 07:44 #199663

                        Han borrade. Jag är ute efter 90mm kolvar med rätt komphöjd.

                          mars 3, 2014 kl. 18:19 #173728

                          Ja jag tycker det var bra med att komma under litern. Är nyfiken vad den drar med bensin. Med dagspriset på bensin så ska den dra kring 0,65 för samma milkostnad.

                            oktober 26, 2013 kl. 20:01 #60515

                            Jag har redan ett 1815 block med h-profiltakar med en weber 38 och större toppar. Men jag behöver borra. ” oseriös säljare”!!! Jag vill ha en motor som håller utan renovering vartannat år och går bra. 10-15K är inte problemet.

                              september 11, 2012 kl. 13:58 #47410

                              Tack för hjälpen. Svaret fanns närmare än vad jag kunde tro.
                              Min chef har en nyckel jag fick låna. 😀

                                november 6, 2011 kl. 18:04 #34656

                                Årsmodell 78-85 passar. Trimningsanvisningar finns på tradera just nu tror jag
                                http://www.tradera.com/Trimningsanvisningar-till-Saab-V4-PA-CD-auktion_301910_143027204
                                Sen vet ju inte jag om det är rätt sätt att gå. Men det räcker för mig.

                                  november 6, 2011 kl. 17:48 #34653

                                  Jag använde Granada 2,8 ventiler, avg 36mm och insug 42mm och portade enl Saabs gr2 anvisningar.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)